10 'Kebaikan' Air Coca Cola



10 Kebaikan Air Coca Cola
Katagori Bacaan: Santai dan bersifat membuka minda.
*Artikel ini ditulis sementara menunggu sambungan bagi artikel Iblis Dan Alamnya (Musuh Kamu Yang Paling Nyata) Muka Surat 2 siap untuk diterbitkan disini. Selamat membaca, semoga anda mendapat manfaat.

Fakta seperti yang akan disenaraikan dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan di Amerika dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coca Cola atau nama 'glamour' nya ialah Coke.

Kebanyakan negeri di Amerika, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan dengan 2 gelen (gallon) Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalan raya apabila berlaku kemalangan. Seperti pasukan SMART, Plus Ronda, DUKE Co'op, dan bomba negara kita tu, mereka punya dikenali sebagai Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Lebuhraya, adakah mereka guna?


(Antara subliminal message yang terdapat di dalam Coca Cola, selain yang ini, ada satu lagi subliminal message, tapi maafkan saya, sebab tak dapat siarkan disini, belum sempat untuk snap video photo lagi...)


Coke pada asalnya membawa maksud dadah, merujuk kepada dadah jenis kokain (cocaine). Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan para pekerja buruh. Sama perihalnya seperti candu memasuki Tanah Besar (negara China). Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca (cocaine) dan kacang Cola. Dari sinilah terbitnya perkataan Coca Cola dan menjadi jenama minuman memudharatkan no 1 dunia!



Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :


1. Masukkan tulang ke dalam satu mangkuk yang diisi dengan setin air Coke, tulang tersebut akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk mereka-mereka yang berniaga sup tulang! Mudah untuk lupuskan sampah 'tulang-belulang' mereka.


2. Untuk mencuci tandas. Caranya, curahkan setin air Coke ke dalam mangkuk tandas dan biarkan selama 1 jam. Kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan kandungan 'citric asid' yang berada di dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau kehabisan sabun di rumah! Agaknya buat sabun badan boleh tak?

(Setin air Coca Cola)

3. Untuk menghilangkan kesan karat pada bumper kereta jenis chrome. Caranya, lap bumper kereta tadi dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang dengan mudah!


4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta. Caranya, tuangkan setin Coke pada sekitar skru/nat tadi. Pasti kesan hakisan tersebut hilang setelah beberapa minit.


5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat. Sekali lagi tuangkan setin Coke pada skru, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.


6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit pada pakaian. Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci kemudian basuh seperti biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi yang pasti akan berperisa coke. Peringatan, jika berlaku kerosakan ketara pada pakaian anda, jangan salahkan kami.


7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit? Celup tuala/kain buruk dengan Coke kemudian lap keseluruhan cermin. Pasti bersih. Tidak perlu guna tin sembur cuci cermin atau hantar ke 'car wash', cara ini lebih mudah dan efektif. Peringatan, jangan campurkan bahan asid yang lain dengan air Coke jika ingin melakukan eksperimen ini, dikhuatiri cermin kereta anda pecah.


8. Bahan aktif Coke adalah 'phosphoric asid'. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Cubalah! Kemudian setelah 4 hari, cuba gantikan paku tersebut dengan jari anda. Agaknya apa akan jadi?

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis, sakit tulang belakang, sakit pinggang dan lain-lain.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakan cara seperti diatas untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun yang lalu. Wahh... Buat overhaul percuma nampaknya!


9. Bagi setin air Coke, kandungan gulanya adalah sebanyak 18 sudu teh. Cuba bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula di rumah kemudian minum, mesti termuntah. Tapi cuba tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais! Wahh!

(Anda pasti tersenyum!)

Rasa seperti minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah dengan otak pun kena tipu.


10. Di India, Provinsi Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan air Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun serangga pula air Coke ni.

Siapa ada tanam pokok cili di rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Manalah tahu, cili tu bertukar rasa menjadi rasa Coke? Siapa sangka? Cubalah!

(Setin air Coke)

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas, sembur serangga dan lain-lain.

Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta di atas anda boleh cuba sendiri di rumah jika tidak percaya. Yang mana tak lulus peperiksaan Sains khasnya Kimia semasa sekolah dulu, bolehlah buat eksperimen sains kimia ni di rumah. Tapi kalau ada implikasi tertentu, kami tidak bertanggung jawab. Kami hanya nyatakan fakta, jangan buat selain dari yang dinyatakan sudahlah, nanti lain pula jadinya.

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Di Mekkah ada Mecca Coke, kalau yang tu tidak pasti asal usulnya. Mungkin ada antara kita yang boleh ceritakan? Tapi yang peliknya, orang yahudi reka air Coke ni, kemudian sebarkan ke serata dunia, terutama di negara-negara Islam. Tapi saya tak pernah pula lihat pelancong asing yang datang ke Malaysia minum air Coke, yang ada mereka akan merasai kenikmatan 100 Plus, Red Bull, Excel atau teh tarik dan teh O di kedai-kedai mamak berdekatan.

Bagi saya, saya akan berusaha seboleh yang mungkin untuk tidak sama sekali minum air Coke. Memang banyak mudharatnya pada tubuh badan kita. Saya sendiri sudah merasai pengalamannya.

Terakhir saya minum, pada 19 Mac 2010 yang lalu. Itu pun kawan-kawan yang ajak, nak tak nak, terpaksalah, nanti dikata apa pula, tapi lepas minum tu, memang saya tidak rasa implikasinya. Pulang ke rumah, baru menghadap komputer sekitar 1 jam, sudah sehabisnya pinggang dan belakang saya sakit. Cepat betul implikasinya!

Kepada yang mengalami nasib sama seperti saya, disarankan agar meminum madu lebah asli dengan air suam bagi menghilangkan kesan sakit tadi, atau minum kopi dicampur dengan susu tepung/susu asli.

Jadi, tepuk dahi tanya hati.... Nak minum ke tak? Jangan tanya nafsu sudahlah!

p/s: kepada yang tak dapat terima hakikat, teruskanlah meminum air Coke ini yang sememangnya 'sedap', sekaligus meneruskan usaha menyokong Yahudi!

Fahamkan dan Fikirkanlah...




Rujukan:

-en.wikipedia
-infocomgroup.net
-scienceblogs.com
-www.coca-cola.com
-rujuk kepada seorang rakan bloggers dan myspacer's




Wallahua'lam,
-Catatan Marhaen,
1.32 Malam, 3 April 2010.

46 comments:

  1. yeaah seterusnya memang coke banyak kebaikan pada besi besi buruk tetapi bukan pada diri kita .
    heh bayang lah 18 sudu gula dua hari dah kencing manis enn :)
    thanks for the post, nice one :D

    ReplyDelete
  2. Salam kepada sekalian pembaca...

    kepada Arif,
    terima kasih bertandang ke teratak hamba. Wah! cepat betul sampai ya, baru berapa minit saya post, awak dah habis baca... laju ni!

    Wassalam.

    ReplyDelete
  3. Kilang Coke terbesar di ASEAN akan dibina tidak lama lagi.. makin 'manis'lah rakyat Malysia nanti..

    ReplyDelete
  4. bagus , tuan rumah: ni satu bentuk info yang sangat besar manfaatnya.....nanti cikgu amik sket info ni yaa....

    ReplyDelete
  5. HUHUHU.... MEMANG CUN... FAKTA YANG MENARIK DAN TERUSKN USAHA ANDA... BLOG NI MNG CUN... DH LAME FOLLOW,TP BRU TRGERAK NK BG KOMEN. NICE PIC (BRADER GMUK YG POSSING TU..)

    ReplyDelete
  6. Salam OG,

    Nice! Info dan tulisan yang menarik. Hebat juga bro kita ni. Tahniah. Kena buat sebaran segera bagi info kepada anak Melayu khasnya yang telah ketagih Coke. Beri peluang dia orang buat percubaan sains kat rumah untuk buktikan pandangan bro ini salah! hahaha Memang luar biasa ciptaan dan keluaran Yahudi ni. Dengar kata orang Yahudi sendiri haramkan kaum dia minun, ye ke?

    ReplyDelete
  7. Salam kepada semua pembaca...


    Kepada M Nazmin,

    Terima kasih kerana bertandang ke teratak hamba, Ya... Memang benar, kilang coke terbesar asean akan dibina tak lama lagi... Makin reputlah tulang belakang rakyat Malaysia nanti... Saya tulis en3 ni pun setelah saya merasainya sendiri... Perit sungguh!


    Kepada Cg Azhar,

    Terima kasih kerana membaca, dipersilakan untuk mengambil infonya... Info ini pun saya kutip dari beberapa laman web dan rakan bloggers saya...


    Kepada anon April 3, 2010 11:32 AM,

    Terima kasih kerana sudi bertandang ke mari, teruskan membaca ya, InsyaAllah kami akan terus paparkan yang baik-baik sahaja di sini... Brader gemuk tu dah dikira model tahap professional tu...


    Kepada saudara Abatasa,

    Terima kasih kerana membaca, ya, memang betul, ramai orang ketagih minum Coke ni, saya antaranya satu masa dahulu... Ya lah, mana taknya, asal kata bagi Coke pun adlh Cocaine... Memang betul tu saudara, Yahudi mereka cipta 2 perkara, kemudian mereka hantar ke serata dunia.

    1, Benda yang baik, kemudian mereka nampakkan keburukannya, cth: Starbucks Coffe, sebok mereka war-warkan yang meminum kopi ni tinggi kaffein, tak elok untuk kesihatan, walhal kopi adalah minuman para Nabi dan orang2 terdahulu, lihat saja di Starbucks di ibu kota, penuh dengan mat salleh, kalau betul kopi tak elok utk kesihatan, kenapa orang2 mereka masih meminumnya?

    2, Benda yang sememangnya buruk, kemudian mereka war-warkan sebagai baik, cth: Air Coke/Coca Cola, semangnya merosakkan tubuh badan secara tak langsung, termasuk juga sebagai satu cara 'subliminal message', pernah tengok mat salleh yang lepak di Starbucks order air Coke? Walhal di starbucks pun ada jual Air Coke, atau di Pavillion? Tidak bukan? Sebab mereka sememangnya sudah tahu keburukannya... Lain halnya dengan orang kita, mudah ditipu, bangga masuk dalam kaca Tv semata-mata nak buat promosi percuma untuk Coke dengan buat aksi spt 'bbrrrr' yang mengarut tu... Mudah sangat diperbodoh-bodohkan...


    Jadi, kepada pembaca, hentikanlah meminum Air Coke, kalau nak minum juga, sekali sekala tak apa, tapi kalau boleh minum yang bukan anda beli, contoh spt minum air Coke yang kawan anda belanja, tapi ingat, lepas tu balik rumah kena minum kopi + krimer atau madu lebah asli dengan air suam...

    Wallahua'lam,
    -Orang Gombak

    ReplyDelete
  8. Nenek Masak BelacanApril 3, 2010 at 7:39 PM

    Penjelasan yang terus ke poin dan meyakinkan. Cayalah bradokapak/Orang Gombak.

    Mesej sembunyi coca-cola yang nenek geram tu. Terang-terang menghina islam. Dah tu jual asid manis kesian pengguna2 jahil minum katanya sedap. Benda2 buruk memang sedap dalam sistem dajjal laknatullah.

    Boikot barangan kapitalis israel zionis. Coca-cola, Pepsi, McDonald, KFC, Colgate, dsb semua ni asalnya dari kilang2 zionis. Umat islam telah dikaburi dengan jenama2 pelik meraka ni yang juga merupakan simbol2 sihir mereka.

    -Nenek Masak Belacan

    ReplyDelete
  9. Zionist Regime of European Yahoodi (Khazars) is the real elite terrorist hiding behind the scenes. They are the satanic oppressors who worshiped Satan and AntiChrist. They had formed an evil axis consisted of NWO, Illuminati and Freemasonry; officially launching the 3rd world war in the span of 11 years solar cycle starting from year 2001 till 2012. "War on global terrorism" is basically a fallacy and sending young crusaders (USMC marines, ISAF British and so on) to die in vain.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum bro & saudara sekalian,

    nice article from you n 2 thumbs up. saya pon dulu suka gak coca cola ni(agak tegar gak ler) but always cover balik dgn minum balik air suam equal to 9 cans of coke coz konon leh neutral balik la konon. x sangka la plk it contains 18 spoons of sugar.ttg complication lps minum coke tu saya mmg setuju sgt sbb saya pon kena cm tu gak after several hours minum. nk tny sikt, adakah diet coke & others carbonated drinks mengandungi 18 sudu gula jgk?

    p/s:my first comment kt cini

    ReplyDelete
  11. Salam kepada semua pembaca...


    kepada Nenek,

    Wah! jauh juga ya nenek ni berjalan, dari MF sampai ke mari ya nenek... mesti penat berjalan ni... Apapun, terima kasih kerana bertandang ke mari ya nenek...


    kepada anon April 3, 2010 10:39 PM,

    Ya, betul tu... Yahudi Khazars ni la dalang semua tu, sihir mereka tahap tinggi dh, 180 degree ke atas...


    kepada Ashraf,

    Terima kasih kerana bertandang ke teratak hamba... Ya, memang 18 sudu gula, dan komplikasinya pun memang tahap 'grand' lah... Nak pulih balik, minum madu asli dengan air suam atau kopi dengan krimer tepung atau krimer asli...

    Mengenai diet coke dan minuman karbonat lain tu, tak juga... Ia bergantung kepada penyedia minuman tsbt, mcm air kickapo tu lebih kurang 12 sudu gula, air limau dan asidnya hampir seimbang dengan jumlah gula, tu yang semacam je rasa... Kalau air diet coke tu, ia memang kurang gula, tapi masih banyak juga, mungkin 5/6 sudu dan jumlah asidnya seimbang, gas pula dikurangkan... Tapi ingat, Coke dengan Coca Cola berbeza kalau di luar negara, di Malaysia hanya ada Coca Cola, Coke tak pernah jumpa lagi...

    Teruskan membaca disini ya Asyraf, InsyaAllah semakin bertambah ilmu, kalau ada apa2 nak dikongsi pun boleh...


    Apapun, kepada pembaca lainnya teruskan membaca, nantikan seterusnya siri ke 3 Iblis Dan Alamnya (Musuh Kamu Yang Nyata)


    Wallahua'lam,
    -Orang Gombak

    ReplyDelete
  12. KESEGARAN YANG MEMUDARATKAN..

    BBBRRRRR!!!!

    ReplyDelete
  13. salam.

    nice info brado.
    yg paling best no6, baru je nak try nii..
    tp, bile ckp kalau apa2 jdai jgn slhkan kami tu, trus tak berani nk cuba.huu.

    teruskan okay :)

    ReplyDelete
  14. Salam saudara bradokapak.. Memang mantap artikel nih, serius. Minta izin utk copy & paste.. Hope lpas ni saudara buat artikel utk rokok pulak. lagi satu produk yahudi yg dianggap gah oleh segelintir org bila menghisapnya..
    Wallahua'lam..
    -from the east-

    ReplyDelete
  15. sdr, kod sudah dihantar melalui email. harap maklum.


    ABATASA

    ReplyDelete
  16. Salam kepada semua pembaca...

    Kepada Kdy,

    Terima kasih kerana bertandang ke mari, teruskan membaca disini... Yang no6 tu, kalau nk buat tidak mengapa, tapi jgn basuh sekali dengan air coke dah la, rendam kejap je atau curahkan sedikit kemudian gosok baju tsbt...


    Kepada anon @ from the east,

    Kalau nak copy, copy lah... Tapi kalau nak ulang siar dimana2, sila letakkan link ke blog saya atau info mengenainya... Mengenai rokok, saya sudah pn terfikir akan ia, InsyaAllah, bila dah sampai seru nanti, saya siarkan, artikel sudah ada, sedang dalam proses edit...


    Kepada suadara Abatasa,

    Ribuan terima kasih saya ucapkan kepada saudara, lepas ni meraih la sedikit blog saya ni...


    Wallahua'lam,
    'bradokapak'

    ReplyDelete
  17. Latest Update!!! Tell the truth to ummah.

    Zionist KFIR Brigade are the loyal zombies for Euro Khazar Zionist Regime. Their war face-paint resembled black metal, which also indicated they are Satan's and AntiChrist's Dajjal army. They had disguised in the tricky name of Israeli Defense Force (IDF).

    Another support paratrooper is GIVATI Brigade. This 2 brigade are managed by MOSSAD and Shin Bet/Israel Security Agency (ISA).

    They had Invaded Palestine, in quest to claim the Temple Mount the holy place. You see, the elder Jews rabbi's can't do the dirty jobs. So, they send this 2 zombies brigade (probably more..) to do their bidding.

    Their big side project is to cause a civil war between islamic sunni', syiah' and wahaby'; scapegoating christians supporters and sacrificing their goyim israel servants.

    http://b.cdn.tendaweb.com/fckfiles/image/kfir_brigade.jpg

    http://cache.daylife.com/imageserve/05B26Ah7R87i2/610x.jpg

    http://img61.imageshack.us/img61/3578/p8142571.jpg

    http://photos.upi.com/slideshow/lbox/95dd3ef741f3e3a42fe204906d316745/Israel-Defense-Force-Givati-Brigade.jpg

    http://www.marinecorpstimes.com/xml/news/2007/06/marine_israel_combattraining_070624/mt_iztrain_800_070622.JPG

    http://www.jewcy.com/files/images/idf-videotaping.jpg

    http://www.israel1shop.com/catalog/images/givatipatch1.jpg

    http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/7072D025-1FB6-4429-B146-5F8E852C7212/0/dotz310803s_cropped_big.jpg

    http://cache.daylife.com/imageserve/0e2jfRh1rbch6/610x.jpg

    http://i142.photobucket.com/albums/r110/tanks_alotmp/19.jpg

    http://www.israelnationalnews.com/static/pictures/_old/10621.jpg

    http://www.israelnationalnews.com/static/pictures/_old/10622.jpg

    The truth shall prevail.
    -EndZone

    ReplyDelete
  18. Salam kepada saudara EndZone,

    Terima kasih atas info, mengenai Tentera Kfir Bridge tu sy sudah tahu agak lama... Mereka telahpn memiliki kemampuan ketenteraan diluar jangkaan... Tetapi tidak mengapa, InsyaAllah akan didedahkan, cuma tunggu datang seru sahaja...

    Apapun, terima kasih banyak2 sekali lagi diucapkan atas info saudara...


    Wallahua'lam,
    'bradokapak'

    ReplyDelete
  19. 80% fakta dalam artikel ini bohong... anda semua sudah uji ke tulang boleh hancur dalam 2 hari? paku lebur dalam 4 hari? hairan.. bagaimana kamu semua sokong membabi buta saja... kenapa?

    memang lah coke tu support zionist.. tapi janganlah melampau2 menipu... pembaca pula macam lembu... percaya bodoh gitu je... pelik tapi benar... ramai pak turut dan kaki bodek yang sesat tujuan untuk apa?

    aku anggap kamu semua ini memang failed sains....

    hai! apa nak jadi.... jadi lembu lah lagi bagus..

    ReplyDelete
  20. Salam.
    Anon April 7, 2010 8:47 AM

    Tak sangka ada juga golongan yg membangkang produk yahudi ni didedahkan 'kebaikannya' dan juga msg penghinaan terhadap Islam yg tersembunyi disebalik jenama 'Coca-cola'.. Anda memang bagus, kata-kata anda melabelkan org lain spt haiwan juga bagus.. Semoga Allah merahmati kamu.. Wallahu'alam

    -FTE-

    ReplyDelete
  21. betul juga.. banyak cerita yg tak logik kalau sesiapa yg belajar sains, mesti tau...

    ReplyDelete
  22. Paku tu mesti guna saiz yang paling kecil 1cm. Apapun coca-cola tetap minuman penghakis perut buatan yahudi zionis. Kalau siapa nak minum sila. Aku takmo minum. Bahaya deh.

    -AntiYahudi

    ReplyDelete
  23. Salam kepada semua pembaca,

    kepada Anon April 7, 2010 8:47 AM,

    Saudara pun janganlah membuat tuduhan melulu, dari gaya saudara, menampakkan yg saudara kurang ilmu dan juga tidak pernah mencuba apa yg saya nyatakan, tetapi terus memberi tuduhan melulu...

    Saudara, kalau bab ujikaji tu, yang no 2, 5, 6 dan 7 tu saya sudah cuba pn... Memang terbukti keberkesanannya... Saudara tak percaya, cubalah... Kan saya sudah suruh para pembaca utk mencubanya jika tidak percaya, sy tak suruh pn anda semua utk percaya, kalau tak percaya, cuba dulu... Baru anda tahu bagaimana... Saudara kan pandai Sains, saya sains ni bkn hebat sngt pn...

    Terakhir, saya cabar saudara telan air Coke sebanyak2 yang saudara mampu tanpa mengambil penawar spt yg sy nyatakan... Kalau saudara masih tidak sedar akan kesannya, saya tak tahu hendak kata apa lagi, saudara sudah kebal agaknya...


    Wallahua'lam,
    -Orang Gombak

    ReplyDelete
  24. Terakhir, saya cabar saudara telan air Coke sebanyak2 yang saudara mampu tanpa mengambil penawar spt yg sy nyatakan... Kalau saudara masih tidak sedar akan kesannya, saya tak tahu hendak kata apa lagi, saudara sudah kebal agaknya...

    ..............................

    satu statement yang paling bodoh aku baca... dah la menipu... buat2 tak faham masalah yg di timbulkan... aku tahulah coke tu ada bahan berasid, tapi taklah sampai dpt menghancurkan tulang dlm 2 hari... ay! dia nilah nak berkeras lagi tu.. made in gombak memang low quality...

    pakai paku yg kecil saiz 1 cm...kahkahkah..lagi cuba nak menipu..kahkahkah.. bodoh dan degil.. kahkahkah

    polis bawa dua gelen air coke untuk cuci darah? kahkahkah... malas lah aku nak cakap lagi, buat malu geng konspirasi saja kamu nih..kahkahkah

    ReplyDelete
  25. hahaha....

    kelakarlah saudara.... saya pun tumpang gelak lah macam ni... kah kah kah kah kah kah kah!


    buat malu geng konspirasi saja kan saya ni? kah kah kah kah kah...

    tgk statement sy pn dh terikut2 cara saudara...

    sekali lagi!
    kah kah kah kah kah kah kah kah kah....

    made in gombak ni!
    power beb!

    p/s: kalau dh tau sy menipu, knp masih duduk sini?

    -Orang Gombak

    ReplyDelete
  26. itu lah akibat terlalu suka dan cinta pada cerita jin puaka segala.. akhirnya jadi penipu macam golongan jin..kahkahkah.. siap ngaku lagi menipu tapi taknak perbetulkan.. ego tahap gaban.. ceh!

    lepas ni buat lah cerita malaikat ke pula..baru ada pencerahan sikit otak kamu tu...

    ReplyDelete
  27. buang ajalah radio music tu..nyemak telinga aja.. kau suruh orang membaca ke suruh dengar lagu?

    ReplyDelete
  28. Salam kepada semua pembaca...


    sudah, sudah! tak payah nak buat provokasi di sini! berapa ribu dapat gaji ni? dari blog Kumandie ke blog MO, akhirnya sampai juga anda ke mari ya? hebat benar!

    tak habis2 dengan provokasi murahan anda tu! saya dah masak dah dengan stail tulisan mcm ni, ada ja yg tak puas hatinya dengan setiap tulisan 'geng2 konspirasi' ni... pandai perli2 artikel org lain, kalau berani tulis nama la, kalau ada blog tulisan sendiri, sertakan disini, biar sy pula yang komen artikel tulisan saudara...

    kalau ada salah silap, tegur dgn cara berhikmah lah, jangan begitu... part air coca cola tu, Orang Gombak dh beri tahu pn yg dia pernah lakukan uji kaji tu... jadi benarlah disitu... yang paku tu pula, saudara blh cuba sendiri, memandangkan Orang Gombak tak buat lagi, jadi kalau sadara dapat yakinkan yg fakta tu salah, kemukakan bukti, kami akan padam kesalahan tsbt, dan membuat ralat...

    Mengenai lagu tu, ok, yang ni saya terima cadangan saudara, InsyaAllah, akan ditukar kpd yang islamik...

    Orang Gombak perli saudara pun saudara masih mengakui yang tersurat disitu kah? hahahaha... saya pun nak tumpang gelak lah macam ni... kah kah kah kah kah kah kah kah!

    lepas ni jadi lembu lah pembaca semua! kah kah kah kah kah kah kah! anon yang seorang ni je paling hebat! hebat apa? hebat bab kutuk2 orang, perlekehkan usaha orang lain, hebat bab konspirasi, hebat bab provokasi... bla bla bla... memang hebat! bbrrrr....!!! minumlah coca cola! kesegaran membawa padah!

    p/s: dari gaya saudara tulis tu, menunjukkan yg saudara juga sbnrnya meyakini apa yang kami faktakan? betul kan? tak payah nak nafikan lah... hehehe...

    Wallahua'lam,
    'bradokapak'

    ReplyDelete
  29. dah memang fakta kau salah...aku tegurlah.. salah ke? nak suruh orang terima bulat2 semua yg kau tulis.. tu pun cut n paste tah dari artikel mana...

    asal kena tegur je.. mula menuduh orang begitu begini, ada gajilah... kau nak berblog baguslah aku pun sokong tapi agak2 la... kalau kau nak menipu aku tak boleh dok diam bro... berdosa bro.. huhu

    yang aku nampak kau ni syok sangat untuk mendapat kredit atau pujian.. kembang bontot kau ye bila kena puji, bila kena kritik, mak ai punyalah susah nak terima...

    apapun kau punya blog kau punya sukalah kan... aku pun datang sini guna pc aku sendiri.. so aku punya sukalah kan..kan.. kau pun agak terbuka bila sediakan ruang komen.. jadi aku bantailah apa yg patut...

    ReplyDelete
  30. Salam kepada Anon April 7, 2010 6:59 PM,

    ha... kalau macam ni saudara tulis, ok lah sikit, drpd yg diatas sana tu... bab fakta tu, mana saudara tahu yg fakta tu salah? dah cuba? kalau dah kemukakan bukti yang ia fakta salah... kami tak menipu dan tak mahu menipu, kalau dapat buktikan tidak benar, kemukakan, sy akan perbetulkan artikel ini... kami tidak suruh percaya 100% pn... tegurlah, kami terima... sumber2 rujukan artikel pn sudah kami sertakan, kami sendiri telah melakukan eksperimennya... tapi tak semua, yg 2, 5, 6 dan 7 tu je yg kami dh buat setakat ni, yang lain tu sadara blh cuba mngkn?

    walau apa pun, terima kasih atas teguran dlm komen yang ini... tapi cara saudara, menunjukkan yang saudara membuat provokasi... mana taknya, kt kumandie & MF pn saudara ada... tah orang yang mana satu pn sy tak tahu, sbb anon je, cuba saudara letak identiti tetap disitu, kan mudah.... mana lah tahu boleh bersahabat? tak gitu saudara?

    apa-apa pun, terima kasih kepada saudara Anon April 7, 2010 6:59 PM kerana sudi menjengah disini... saya terima teguran saudara, yang ni caranya lebih berhikmah drpd yg atas tadi... teruskan membaca, kalau salah tegur kami... lagi pun saya ni budak baru nak bertatih, dulu dah hampir berjalan, tapi tersungkur, skrng nak bertatih kembali...

    Wallahua'lam,
    'bradokapak'

    ReplyDelete
  31. Sabarlah encik bradokapak. Sekali-sekala akan ada orang yang cuba memanaskan suasana. Teruskan artikel baik anda. Boikot barangan yahudi.

    -AntiYahudi

    ReplyDelete
  32. aik! ada juga orang tanpa nama yg sokong kau brado.. ternyata nama itu tidak penting..

    aku bukan kaki provok yg tak tentu hala, aku juga bukan kaki bodek, tapi menghargai segala ilmu... adakalanya aku akan sokong kamu juga bila kamu dipihak yg benar, seperti juga blog MF dan Blog Kumandddie... kalau ada yg tak kena aku tegur tapi bila ada penjenguk yg merapu meraban aku akan sokong admin... itu saja bukan susah... janji fakta biar logik..

    kita kena ingat, penjenguk2 yg datang membaca terdiri dari orang berbagai peringkat yg berbeza.. berlainan dari segi tingkat akedemiknya, taraf sosialnya juga berbeza, juga cara pemahaman yg berlainan... ada yg terlalu taksub sehingga mengikut sahaja tanpa bertanya lagi...

    satu contoh dahulu diberi yg tak perlu ujian, seperti tin logam coke, kenapa ia tidak lebur..sedangkan kandungannya adalah coke yg berasid seperti di dakwa..?

    ReplyDelete
  33. hehehe...
    kau pegi lawat kilang tin la, br tau...
    depa sblm packing apa2 minuman bertin, depa akan wapkan tin tsbt, sembur/celur dgn anti reput... sbb tu lah tin tsbt elok je...

    mmg air coke tu bergas sngt, lepas minum je mst sendawa... belakang/pinggang pn terasa kesannya nnt...

    ReplyDelete
  34. penah tgk experiment telur rebus diletakkan didalam gelas dan di tuangkan coke.. jangka masa tak ingat bape lame rendam telur tu.. tp result die huh... tinggal isi jerk.. kulit telur hilang ntah kemane.. baye2

    ReplyDelete
  35. anon berkata,
    "depa akan wapkan tin tsbt, sembur/celur dgn anti reput... sbb tu lah tin tsbt elok je..."

    ...............................................

    aku rasa kau diam lagi baik dan lagi nampak hensem... dari kau buka mulut keluar lah ayat tak logik tu...( dibaca nampak bodoh)

    kat youtube ada tunjuk berkenaan telur rebus direndam srpt bro pijoe cakap... 3 bulan baru kulit telur tu lebur (belum tentu benar atau tidak).. inikan pula paku dan tulang dalam masa 2-4 hari sahaja boleh lebur..

    sebab tu aku cakap level akedemik penjenguk berbeza-beza... main telan je bulat2.. lebih suka mendengar daripada membaca dan mengkaji...

    kalau nak jadi pak turut dan pak lawak..lantaklah...

    ReplyDelete
  36. Salam,

    Saya nasihatkan, try je lah kat umah.. baru tau betul ke tidak.. xpayah la gaduh2 kt sini..

    Apa2 pun, mmg COKE cukup mudarat serta beri kesan ketagihan pada sesetengah org esp. saya.

    Dulu masa sy darjah 5, sy kuat minum coke, sy amek 2 tin sehari (tghari & petang). Satu hari tu saya kencing kt jamban dan terlupa nk flush, dlm 30min kemudian baru teringt nk flush, bila smpai je kt jamban tu, YA ALLAH!! semut penuh keliling kt jamban.. mmg bau kencing sy pon ada bau manis2 skit.. kaler pon dh x kuning.

    So, sejak hari kejadian, 2 minggu saya stop amek gula, dan minum air kosong hari2.. Alhamdulillah, kencing saya kembali normal.

    Still lepas 10 tahun, saya masih ketagih dgn Coke, (mybe sbb sy x isap rokok).. pernah berhenti Coke selama stahun, tp lepas tu ingat nk try minum segelas je, terus xleh stop.. Alhmdulllah skrg ni dpt kawal..

    "JAUHI COCA-COLA!!"

    ReplyDelete
  37. haha...
    whatever ni kelakar lah...
    whatever tahu clorox tak? clorox sifatnya apa?
    whatever tahu thinner tak? thinner sifatnya apa?
    whatever tahu spirit metil tak? apa sifatnya?

    semuanya bersifat menghakis kan?
    saudara whatever pernah jumpa tak clorox dijual dalam botol plastik? mesti selalu kan? cuba teka, macam mana botol tu tak terhakis, sedangkan kalau kita tuang clorox dlm mangkuk jamban blh hilang kotoran degil, kalau kita celup jari dlm air clorox blh terkupas kulit...

    hebat betul plastik yg lembik tu... kan kan kan? kelakar la whatever ni...

    ReplyDelete
  38. sudah lah dok wat lawak bodoh... pasal clorox, thinner.. kalau bodoh piang dan tak faham apa yg di bincangkan baik diam je...

    ReplyDelete
  39. bila kencing di hurungi semut maknanya tu ada gula... itu maknanya en pendekar dah kena penyakit kencing manis... cocacola tu penyebab je...

    ReplyDelete
  40. hahaha lawak tul aku tengok tulisan mamat yg bangkang artikel ni.ko peminat coca cola ke atau driver lori coca cola,pesal terasa sangat?hehehe

    dah mmg coca cola tak baik ntuk kesihatan,terima jer la.jgn nak kutuk org len bodoh atau cam haiwan.takde sivik langsung la ko ni,mak bapak tak ajar ker?

    tu la minum lagi coca cola banyak2 kan kepla dah ting tong kakakakah

    ReplyDelete
  41. ada lagi sekor lembu yg tak faham soalan... ko ni lembab sangat apasal? ko tertinggal keretapi ke?
    kalau ko sekolah pun aliran sastera je..tak yah la nak nyampuk pasal sains ni... orang lain serious kau pula buat lawak bongok... payah...

    ReplyDelete
  42. assalamualaikum..

    mantap sungguh artikel ini...skrg bru saya thu "kebaikan" Coke nih...
    memandangkan citer psal Coke nih dah tersebar..
    apa kata saudara bradokapak huraikan psal Pepsi plak...

    ReplyDelete
  43. Wa'alaikumussalam muhd akmal...


    em... kalau pepsi, konsepnya sama shj dgn coca cola...

    jadi, sy rasa tak perlu utk dibuat huraian lg... kalau saudara rasa perlu, silakan, saudara tulis lah pasal pepsi pula, gunakan point yg ada disini...

    Wassalam...

    ReplyDelete
  44. memang betul coke bersifat asidik dan boleh hakis tulang....dulu aku selalu minum coke malam2 sementara mentelaah pelajaran dan selepas beberapa lama (2-3 bulan)...hasilnya salah satu gigi aku reput, pecah sikit demi sedikit until tinggal setengah, terpaksa buat crown padahal aku muda lagi...kisah benar

    sekarang air gas memang aku tak sentuh langsung...tobat

    ReplyDelete
  45. Salam. haha... Satu tin Coke bikin orang gaduh.! Banyak air lain lg boleh minum...habis cite. Yang menang? Konspirasi Yahudi jugak. Gaduh pun x guna...fikir....786

    ReplyDelete