Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Millatfacebook, Fifa World Cup 2010 dan Menjelang Olympics 2012
Sekarang rata-rata penduduk dunia tidak kira kafir atau ummat Islam kebanyakannya sedang dibuai dengan mimpi-mimpi bola, termasuk saya dan mungkin anda para pembaca. Demam bola, makan bola, minum bola, tidur bola, segalanya bola. Walhal, baru beberapa minggu lepas kita dikejutkan dengan tragedi Freedon Flotilla dan serangan ke atas kapal bantuan ke Gaza iaitu Mavi Marmara yang mana ia juga melibatkan rakyat warganegara Malaysia. Tidak dapat dinafikan, pengaruhnya begitu kuat dalam kehidupan seharian kita sepanjang bulan Jun dan Julai ini.
Bercakap mengenai millatfacebook (mfb) pula, tahukah anda apa itu millatfacebook? Pernahkah anda dapat mesej seperti ini?
“Jom sokong millatfacebook, mfb ni buatan orang Islam Pakistan, jom ramai-ramai kita pakat buat akaun di mfb, boikot fb buatan yahudi ni”
Sudah pasti anda yang mempunyai akaun di facebook (fb) pernah mendapat mesej seperti itu bukan? Ataupun mesej yang seumpamanya. Tetapi, pernahkah anda tertarik untuk mengkaji siapakah disebalik dalang mfb tersebut? Tahukah apa isu disebaliknya yang menyebabkan munculnya mfb ini?
Mfb mendakwa, mereka mencipta mfb tersebut atas usaha untuk memboikot barangan yahudi (fb) yang mana fb telah melakukan satu penghinaan kepada Junjungan Besar Baginda Rasulullah saw dengan melakukan satu aktiviti melukis wajah Muhammad dalam ruangan mereka. Jadi disini memang ada niat baik bagi pencipta mfb tersebut.
Tapi persoalannya, mengapakah terlalu pantas mfb tersebut wujud? Baru satu hari fb lakukan ‘Hari melukis Muhammad’ tapi mfb sudah siap dicipta??? Hebat betul pereka mfb ini? Atau dia sudah menjangkakannya dari awal lagi? Kalau sudah menjangkakannya dari awal, mengapa server mfb tersebut terlalu lambat? Setiap kali saya menjejakkan kaki ke mfb, pasti akan ‘page loading’ berjam-jam. Dan mengapa Facebook.com tidak mengambil tindakan terhadap pereka mfb ini? Kerana pereka mfb ini telah mencuri hak cipta fb dengan meletakkan facebook pada jenama mereka.
Dan tidak dinafikan didalam mfb tersebut, sudah banyak mereka-mereka yang mencipta grup-grup mengenai Islam. Dan ia mfb sungguh kelihatan seperti milik orang Islam. Satu persoalan lagi, pada sekitar 3 hari mfb diwujudkan, satu ‘quote’ telah muncul di muka hadapan mfb yang berbunyi “If Facebook can reach 1Thousand Million followers, We at Millatfacebook also can! Yes, We Can!”
Oh! Apakah ini tanda paling ketara yang sudah cukup membuatkan saya syak wasangka dengan mfb ini??? Apakah itu “Yes, We Can!”??? Saya rasa anda sudah tahu apa jawapannya.
Sekarang mari kita huraikan pula apa itu ‘millatfacebook’ yang didakwa oleh sesetengah pihak yang ianya bagus lah apa lah…
1, Millat = Kata asalnya adalah dalam Bahasa Arab yang mana berbunyi Millatun yang membawa maksud Agama atau pegangan kepercayaan.
2, Face = Muka, wajah
3, Book = Buku, kitab, catatan
4, Jika digabungkan ketiga-tiganya, maka ia akan menjadi ‘millatfacebook’ yang mana ia akan membawa maksud ‘Agama Muka Buku’ atau dalam erti kata lain boleh juga anda menjadikan ‘facebook’ itu sebagai agama atau pegangan. Atau juga boleh dirungkaikan sebagai ‘Agama yang menjadikan sesuatu platform sebagai catatan’. Mungkin maksudnya kurang jelas, tapi tidak mengapa. Ia tidaklah terlalu membebankan. Terserah kepada anda, jika ada yang lebih mahir, dipersilakan tampil untuk menghuraikannya.
Seterusnya, kita tinggalkan huraian nama mfb ini, sekarang mari kita trace IP Adress mereka. Kita jejaki dari mana ia berasal? Adakah ia sama seperti facebook? Adakah ia juga milik Amerika/CIA? Mari kita lakukannya. Anda juga boleh melakukannya bersama-sama saya.
Cara-caranya:
1) Pergi ke Start Menu, kemudian klik pada Run…
2) Taip ‘cmd’ pada ruangan komen untuk Run …
3) Kemudian akan muncul satu kotak berwarna hitam
4) Taipkan ‘ping millatfacebook.com’ pada ruangan yang terdapat dalam kotak hitam tersebut. Dan tunggu beberapa saat. Anda akan dapat hasilnya.
5) Hasilnya akan kelihatan seperti ini atau mungkin lain sedikit:
Microsoft Windows [Version 5.1.2600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.
C:\Document and Setting\kapak>ping millatfacebook.com
Pinging millatfacebook.com [204.61.223.84] with 32 bytes of data:
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=383ms TTL=51
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=379ms TTL=51
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=379ms TTL=51
Reply from 204.61.223.84: bytes=32 time=379ms TTL=51
Ping statistics for 204.61.223.84:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 329ms, Maximum = 352ms, Average = 381ms
C:\Document and Setting\kapak>
6) Seterusnya 'copy' Ping Statistics (IP Adress) tersebut dan 'paste'kan di http://www.ipaddresslocation.org/ip-address-tracker.php
7) Anda akan dapat hasilnya! Dan hasilnya akan kelihatan seperti ini:
IP Address Finder
IP Address: 204.61.223.84
Hostname: node-lb0.millatbook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: Texas
Guessed City: Friendswood
IP Latitude: 29.5141
IP Longitude: -95.1903
Organization: Lakota Data Center LLC
ISP Provider: Lakota Data Center LLC
8) Sekarang lihat hasilnya. Sudah dapat apa yang saya cuba sampaikan?
9) Ok, sekarang kita trace Ip address bagi facebook.com pula. Lakukan cara no1 – 7 semula. Dan anda akan dapat hasilnya seperti berikut:
IP Address Finder
IP Address: 69.63.189.11
Hostname: www-10-01-ash2.facebook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: California
Guessed City: Palo Alto
IP Latitude: 37.4429
IP Longitude: -122.1514
Organization: Facebook
ISP Provider: Facebook
Quote dari Indonesia:
NB: Untuk millatfacebook.com ternyata nggak punya hosting sendiri, tapi beli di Lakota Data Center, LLC, Perusahaan web hosting punya Amerika, tepatnya di Texas.. (sama aja bohong, kalaupun buatan orang Pakistan, databasenya juga masuk ke Amerika/CIA) Kalau anda udah membikin grup atau situs kecil didalam millatfacebook, lalu anda dedahkan gerakan anda atau apa-apa tentang Islam, ternyata anda sudah ditipu, dan orang yahudi dan amerika ini sudah mendapat untung darinya dengan menipu anda…
-Ini hanya trik sederhana untuk mengetahui Negara asal penyedia situs tersebut. Percaya atau tidak, itu tergantung teman- teman. Mungkin ada tambahan?
Bagaimana? Masih percaya millatfacebook berasal dari Pakistan? Sampai sekarang pun saya tidak tahu siapa yang mendirikannnya, saya hanya tahu bahawa ia berasal dari US, hanya berbeza Negara dan bahagian. Dan boleh jadi ia juga milik satu perusahaan yang sama dengan facebook.
Jadi sekarang apa solusinya?
Mungkin sebaiknya kosongkan info profil fb dan mfb anda, apapun situasinya terutama aktiviti dan organisasi kita. CIA dan Mossad sedang aktif mengumpulkan data-data peribadi untuk pencantuman data. Kita tidak tahu apa yang akan mereka lakukan selanjutnya."
"Ketahuilah yahudi zionis ini sangat cekap dalam penipuan khususnya dalam menipu umat islam..”
Sekarang kita tinggalkan millatfacebook dan segala lelucon mengenainya. Kita bicara kembali mengenai Fifa World Cup yang sedang hangat diperkatakan sekarang. Antara soalan atau kata-kata yang sering kita dengar ketika musim bola:
“Kau sokong Negara mana? Aku sokong Jerman. Tahun ni aku yakin Jerman menang punyalah!”
“Malam ni jom lepak NZ Curry House, kita tengok Jerman lawan Australia ramai-ramai. Mesti best punya lah. Nanti kalau Jerman menang aku belanja kau makan”
Pasti anda pernah terdengar suara-suara seperti itu bukan? Ok, kita teruskan bicara.
World Cup 2010 pujaan dunia sudah pun bermula 11 Jun lalu. Saya sendiri mengakui yang saya juga turut menontonnya, dan saya memang menyokong pasukan Jerman. Itu pun sebab pemain-pemain mereka yang hebat-hebat. Apapun, yang penting adalah dalam keghairahan menonton dan demam bola sepak, saya mengingatkan diri saya dan rakan-rakan teman peminat bolasepak supaya jangan sampai tanggungjawab mengambil berat isu-isu ummah turut demam sama kerana saya bimbang ada agenda 'turning point' musuh-musuh Allah khususnya Secret Societies dan THH ketika dunia tertumpu pada Afrika Selatan.
(Ini adalah gambar bola sepak yang digunakan dalam kejohanan World Cup 2010. *Jahbulon adalah tuhan ritual Masonic paganisme)
Sekarang kita lihat pula poster rasmi untuk Fifa World Cup 2010 ini.
Horus adalah Tuhan yang popular dikalangan orang-orang Mesir dan ia adalah anak kepada Osiris dan Isis. Osiris dan Horus keduanya adalah merangkumi sistem solar. Osiris adalah matahari tenggelam, Horus adalah matahari terbit. Horus juga dikenali sebagai ‘The Amen-Ra’ atau juga dikenali sebagai ‘Ra Ramma’ yang membawa maksud Tuhan Matahari. Kisah mengenai Horus ini telah dijumpai dalam ‘The Egyptian Book of The Dead’ (juga dikenali sebagai ‘Papyrus of Ani’) dan ia ditulis sekitar 3000 tahun sebelum kelahiran Nabi Allah Isa as.
Jadi, kepada anda diluar sana yang menggunakan poster World Cup ini sebagai ‘wall photo’ di facebook anda atau ‘profile picture’ di myspace anda, maka tukarlah ia. Ada sesuatu yang lebih menarik. Anda boleh ‘copy’ gambar dibawah untuk kegunaan anda. Dipersilakan.
(Ayat 'FIFA' untuk tahun 2010 adalah 'Fight Israel Free Al-Aqsa')
Sekarang kita tinggalkan cerita mengenai World Cup ini. Mari kita masuk cerita mengenai sukan Olympics 2012. Memandangkan sukan ini belum berlangsung, maka saya hanya akan ulas serba sedikit sahaja. Selebihnya, kita perlu nantikan ia berlangsung dahulu atau anda juga boleh lakukan kajian mengenainya.
Sekarang mari kita tonton video pula.
2012 = 2102 = ZION = ZION + IS + REAL = ZIONIS ISRAEL. Serangan ke atas Freedom Flotilla adalah 'presented' plan proksi Dajjal utk memerintah dunia, berpindah dr AS ke Israel sebagaimana pandangan Syeikh Imron Hussein. Konspirasi Allah akan musnahkan konspirasi Yahudi.
Sekarang lihat pula logo bagi sukan Olympics 2012 ini.
Jadi saya kita anda semua sudah tahu apa disebaliknya, tidak perlulah saya huraikan dengan mendalam. Jangan kita ditipu hidup-hidup sudahlah. Sekarang ni banyak orang bercakap hal-hal konspirasi, tetapi disebalik kata-katanya itu terselit konspirasi yang telah dirancang secara teliti. Dan ianya pula dibiayai oleh pihak-pihak tertentu bagi mencari sesuatu.
Tetapi ingat! Perancangan Allah adalah meliputi segala perancangan! Dan Allah lah sebaik-baik perancang! Tipu daya kaum kuffar dan pengikut-pengikut mereka akan jatuh juga satu masa nanti!
Setakat ini sahaja dahulu catatan daripada saya, saya juga sedang sibuk melakukan satu kajian mengenai sejarah, jadi jika ada mana-mana pihak yang sudi tampil membantu, dipersilakan. Maaflah kalau teratak saya ini tidak di’update’ selalu.
"Ketahuilah yahudi zionis ini sangat cekap dalam penipuan khususnya dalam menipu umat islam...”
Gambar-gambar diatas dikreditkan kepada Clueless Mind, Rijal82 dan Khalifah 1412H.
Data-data diatas pula dikreditkan kepada Awe Mesir, Clueless Mind, Rijal82, Raden Galoh Cendera Kirana, Khalifah 1412H dan Cah Ungaran (Indonesia).
Wallahua’lam,
Wassalam.
Catatan ‘bradokapak’ 5.13 pm, 13 Jun 2010.
tentang millatfacebook tu
ReplyDeletetak tahulah diorang asal mane
maybe diorang beli hosting us ke
tapi still same kan?
tapi sbnrnye
tak guna kita pindah2 fb ke millatfb ke ape2 skalipon la
kalau bendanya tetap kita gunakan untuk benda2 yang melalaikan
patutnya kita skarang tak perlu berfb sangat
patutnya kita perlu banyak menuntut ilmu dan perbaiki diri dan ibadat
itulah yang patut kita umat Islam biasa buat
kalau pindah fb ke millat pon
takde guna kalau yang perempuan still taruk gambar comel2,yang laki comment2 balas dgn pompuan
itu bukan cara islam sbnrnye
itulah yang mereka sdang buat act
cucuk jarum pmikiran
sampai kita pon
dah tak sedar
okay
thanks for this article btw
Assalamualaikum
Salam saudara pena maya,
ReplyDeleteMemang benar kata saudara tu, tak guna kita pindah dr fb ke mfb ke ape ke, kalau kita masih gunakannya untuk benda2 yg melalaikan. Tapi bagi sesetengah individu atau sesetengah pihak, medium seperti fb, mfb serta ym inilah yang telah digunakan bagi mengeratkan silaturrahim disamping merangka sesuatu agenda baru.
Maksud saya, mereka gunakan untuk tujuan perbincangan spt perbincangan agama dan hal-hal keilmuan, dan sebab itulah website seperti fb dan mfb ini mempunyai teknologi 'detection' utk 'detect' setiap bait bicara kita dalam ruangan tersebut.
Tujuannya hanya satu, mengumpul data kekuatan ummat Islam dan membongkar rahsia. Begitu juga dgn ruangan blog ini. Dan hampir kesemua penyedia rangkaian internet juga begitu. Lebih2 lagi yang berpangkalan data di Us dan Israel.
Terima kasih atas komen saudara. Dan benar juga kata2 saudara yg dibawah itu...
"itulah yang mereka sdang buat act
cucuk jarum pmikiran
sampai kita pon
dah tak sedar"
Ya, ia juga adalah salah satu cara mereka melalaikan ummat Islam sekarang disamping mencari data-data yang mereka rasakan mereka perlu.
Apapun, terima kasih kerna sudi bertandang ke mari dan meluangkan masa untuk membaca.
Wallahua'lam.
Wassalam.
aku pun setuju... x kisahla kalau pakai ms/ym/fb ke pape ke... kalau sikap x nak ubah, x guna jugak...
ReplyDeletemacam lagu maher zain:
"Yes it's easy to blame everything on the west,
When in fact all focus should be on ourselves"...
bro hang punye server info:
ReplyDeleteIP Address: 74.125.153.191
Hostname: ty-in-f191.1e100.net
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: California
Guessed City: Mountain View
IP Latitude: 37.4192
IP Longitude: -122.0574
Organization: Google
ISP Provider: Google
Salam kepada para pembaca...
ReplyDeleteKepada anon 11.21,
maaf ya, anda tersilap ip adress disitu....
ip blog sy adalah 64.233.181.191 bukannya spt yg saudara tuliskan...
Apapun, ia bukanlah Ip Adress pc saya, ia hanyalah Ip adress kepada penyedia rankaian Blogspot.com ini yang mana ia adalah milik Google.com dan bertapak di California, US.
Tiada penipuan disitu.... Apapun, terima kasih sebab sudi check ip adress blog sy... :)
WAllahua'lam,
Wassalam...
salam..
ReplyDeletetuan xde accnt fb kn? mtk izin utk copy artikel tuan yang menarik ni,utk tlg sdrkn org2 yg msh xtau ttg pkre yg dlakukan THH ni.. blh x?
Salam kpd para pembaca...
ReplyDeleteKepada anon 9.50AM,
Saya ada akaun fb, dan rata-rata teman2 seperjuangan lain juga mempunyai akaun di fb kerana bagi kami di fb adalah jalan termudah utk berhubung dan berbincang disamping mengeratkan silaturrahim...
Minta maaf ya, kami tak gunakan fb sebagai sesuatu yg melalaikan semata2... Dan fb ini juga telah mempertemukan ramai para pengkaji... :)
Dipersilakan kalau hendak copy, dan seeloknya letakkan link ke blog saya diakhir 'copy paste' anda tersebut agar mudah untuk para pembaca lain merujuk kembali artikel ini...
WAllahua'lam,
Wassalam...
assalamualaikum
ReplyDeletesedara boleh tukar link minat blog ni,
http://satu-23.blogspot.com
Terima kasih.. saya akn link kan blog tuan dlm blog saya,ttg accnt fb 2,saya skdr bertanya sbb pnh jumpa nama "bradokapak" dlm fb.rupanya itu sememangnya tuan.. salam ziarah dr saya.. semoga org lain akan mndpt manfaat dr penulisan tuan ini. saya akn sebarkan kepada semua kenalan saya dan insyaallah pada org ramai.. amin.. assalamualaikum..
ReplyDeletesalam...
ReplyDeleteberkenaan logo World Cup 2010, sebagaimana kalau kita pusingkan logo bergaris biru tu, kita akan nampak bentuk Horus. kalau dipusingkan bahagian yg berwarna tu pun (pusing 90 degree ke kiri) akan nampak wajah seakan Horus dgn bhgn bola sebagai mata. dah try tadi...
assalamualaikum...
ReplyDeleteSaya tertarik dengan ulasan yang dibuat oleh saudara, saya tak taulah jika ulasan ini saudara yang tulis ataupun hanya 'mencopy dari orang lain',,,. atau saudara mengambil info dari blog http://sahabatraudhah.blogspot.com/2010/06/millatfacebook-milik-yahudi.html ( telah di delete sendiri oleh admin )
dari mula hingga akhir saya hanya tertarik dengan info berkaitan MFB, yang berkaitan sukan saya sudah sedia maklum
bahawa sejak dulu lagi sukan telah di popularkan di barat, dan tak hairan jika ada gambar² pelik yang mereka selitkan...
saudara timbulkan beberapa persoalan..
antaranya :
1.mengapa terlalu pantas MFB wujud
2.mengapa server MFB terlalu lambat
3.mengapa Pereka FB tidak mengambil tindakan saman..
saya bukanlah seorang yang pakar utk menjawab segala persoalan, tetapi izinkan saya untuk meluahkan isi pendapat saya,,
Kita sedia maklum MFB diwujudkan kerana adanya penghinaan terhadap rasullullah..
Dan pada bulan mei juga dianggarkan 70% rakyat pakistan membuat protes meminta kerajaan menyekat facebook.
Jika saudara pengasas MFB, adakah saudara menunggu masa yang lama untuk mempopularkan MFB? Atau menunggu kemarahan umat islam reda?
Jadi itu adalah sebab utama MFB segera diwujudkan..
Saudara juga harus ingat, MFB baru sahaja di luncurkan. Jadi tidak hairan jika server MFB lambat. Usman Zaheer juga tidak menjangkakan
sambutan yang diterima amat menggalakkan, belum sampai sebulan MFB sudah mencecah 330,000.
Mengapa FB tidak mengambil tindakan terhadap MFB? Ini kerana perkataan Facebook bukan hak milik mutlak mark zuckerberg.
sesiapa pun boleh menggunakan perkataan facebook.. mark zuckerberg pasti sudah sedia maklum perkara ini..
akhir sekali saya berharap janganlah saudara terlalu mensyaki perkataan “Yes, We Can!”.. sesiapa juga boleh menggunakan perkataan
tersebut.. Jgn hanya kerana kerana IP server yang boleh berubah2 saudara sudah melabelkan MFB di bangunkan di US..
Salam Ukhwah...
Lahore-pakistan,CEO-Omer Zaheer Meer,beralamat Global IT Vision (Pvt) Ltd, syarikat milik penuh Millatfacebook. atau d
Address: Bashir Mansion 2 Turner Road, Lahore
Telephone: +92-42-35925059
FAX: +92-42-35944758
Others: +92-42-37242434...
E-mail: contact@gitv.pk
info lanjut : http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=131217843564821&oid=125447374151726
http://ohmalaysia.com/mark-zuckerberg-serang-millatfacebook/
- Amir Shah -
Salam tuan blog, there is no innuendo and pun intended, it just a find that i found out, out of yer method. Ip tuh mmg spt yg saya pastekan based on bradokapak.blogspot.com mengikut masa dan tika spt yg saya pastekan, cuma today it shows as per ur stated rather than what i pasted yesterday. Yelah mgkin host run on scrambled dhcp kot (btul ke istilah nyer).....happy seeking the truth....
ReplyDeletewasallam
Salam BK.
ReplyDeletewaa.. terima kasih la atas pembongkaran ini... seminggu gak kurang surf...
ya, saya setuju dengan niat penggunaan FB nie.. kalau kita ikut motif tarikan FB untuk perkara2 yg lagha tu, tak kemana hala tuju... reverse attack sesuai di FB :) InsyaAllah...
saya pun ada buka akaun di MFB tapi tak leh masuk2. lembab sungguh...
-abuhakeem-
Salam kepada sekalian pembaca,
ReplyDeleteKepada anon 9.11AM,
Dipersilakan utk menyebar luas blog saya, semoga ia bermanfaat buat semua.
Kepada anon 10.16AM,
Ya, benar juga spt kata saudara, saya baru perasan tadi slps membaca komen saudara, mungkin boleh dikongsikan gambar rajahnya sekiranya saudara ada simpan 'print screen'nya? Supaya menjadi tatapan umum?
Kepada saudara Amir Shah,
Terima kasih kerna sudi bertandang ke mari, dan terima kasih juga atas info dan respons saudara termasuklah link ohmedia yg saudara sertakan.
Komen saya mengenai mfb ni, begini ya. Saya kira kalau saudara fahami dgn mendalam mengapa saya timbulkan persoalan spt itu, sy kira jawapannya sudah ada dalam tangan saudara.
Mengenai server di US pula, begini, adalah mustahil server ciptaan US sekiranya ia terlalu lambat dan teramatlah slow jika hendak dibandingkan dengan server fb yang mana mfb ni dah hampir 1bulan diluncurkan. Adakah 'slow' ini satu mainan? Kerana Internet ni juga adalah ciptaan US dan proksi2 mereka, mengapa teramat slow? Adakah ia hendak meyakinkan bahawa mfb tsbt semamngnya dicipta oleh Pakistan tanpa agenda sulit?
Rujuk kata2 saudara,
"Jika saudara pengasas MFB, adakah saudara menunggu masa yang lama untuk mempopularkan MFB? Atau menunggu kemarahan umat islam reda?"
Dan dari kata2 saudara, apa yg sy dapat tangkap ialah saudara hendak tunjukkan yg org pakistan ini hebat dalam mereka cipta laman web dan kepantasannya diakui. Ya, memang Pakistan dan India adalah 2 negara yg sedang meningkat naik dalam arena Internet terutamanya dalam arena Hacking dan mereka sedang dalam proses naik nama melepasi Indonesia dan Cina. Tetapi disini muncul satu persoalan baru, jika pakistan dan India hebat spt yg dikatakan, mengapa tiada server dari negara mereka atau negara Islam lainnya yg mereka gunakan?? Mengapa pilih server di Us juga? Dan sekiranya benar mfb adalah ciptaan org Islam Pakistan, tetapi menggunakan server Us, maka segala data yang ada dalam mfb tetap akan disalurkan ke Teknikal US yg mana dibawahnya ada agen2 dari CIA, FI, FBI, Interpol dan segala proksi2 yahudi lainnya.
Dan persoalan lain yg timbul ialah, Mengapa org yg hebat itu tidak mampu mencipta server sendiri? Dan mengapa terlalu slow lalu lintas di mfb walaupun sudah agak lama ia wujud? Adakah tak cukup bayar? Atau semata2 meyakinkan dunia yg ianya dicipta oleh Pakistan tanpa ada agenda sulit oleh perekanya? Allah sahaja Yang Maha Mengetahui. Tak salah bukan kita mengesyakinya? Supaya kita saling ambil perhatian dan berhati2 dalam melepaskan sesuatu perkara di Internet...
Mengenai data2 dalam artikel saya diatas, sy tidak copy dari link yg saudara berikan, dan sy dapat ia melalui sumber saya sendiri dan saya taip sendiri serta sy kaji sendiri, boleh lihat cara 'pingin' tu sy lakukan sendiri dan sekiranya maklumat itu sy ada ceduk dari mana2, saya sudah nyatakan dalam akhir artikel saya pada 'kredit'. Harap Maklum.
Akhir kata, saudara serta sekalian pembaca, boleh rujuk balik pada 'kredit', disitu tertera nama 'Clueless Mind' bukan? Dan baru sahaja pagi tadi sekitar jam 7.40 pagi, 15 Jun 2010, Beliau atau nama sebenar Faizal Bin Abdul Aziz yang juga menggunakan nickname 'Notin See' TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH. Al-Fatihah buat arwah. Semoga Ruhnya dicucuri Rahmat Allah swt.
WAllahua'lam,
Wassalam.
Pernah tengok filem 'Eagle Eye'?Ade sesuatu yang sedang dirancang oleh mereka...
ReplyDeletesaya pun suka jerman gak...huhu..:p
ReplyDeleteSalam,
ReplyDeleteJust nak bagi pendapat... Aku rase la, kite ni jgn la terlalu fobia dengan benda-benda gini, macam sume benda dikawal mereka. Nanti nak buat pape pun kite takut, las-las kite memilih untuk stay mcm biasa. Kalau Millatfacebook tu boleh menyatukan kite semua, kalau MFB tu mampu mengingatkan kite kepada maha pencipta tetiap hari, apa salahnya kan.. Tak kisah la MFB tu milik siapa pun... Jangan la disbbkan cerita-cerita yg tak pasti camni, snang sgt kite ubah haluan. Ntah2, orang-orang yg tak nak MFB gagal yang wat cerita2 camni..hahaha aku pun camtu gak,dulu join MFB,pastu de cite2 yg camni kdengaran,ak mula meragui.. start la tinggalkan MFB, tetibe trase diri ini seperti sebiji bola,senang sgt ubah haluan... Hmm..
Lastly, buatlah benda yang boleh mendekatkan kite kepada Allah.. Jangan terlalu risau hidup kite dikawal, sebab yang betul-betul mengawal semuanya hanya satu, Allah.
18
Hurm, sekadar pandangan kosong tanpa sebarang manifestasi akal yang bersandarkan logik akal dan bukti, kenapa begitu sempit pemikiran kamu? Kamu tak tahu ke di pakistan dah masuk berita pasal mfb ni? dan yahoo server xbenarkan mfb untuk digunakan sebab mereka kata mfb ni web berbahaya, sila kaji lebih lanjut di website sebelum membuat hukum hakam skepstik seolah2 anda ni pengguna tegar Facebook, anda pengguna Facebook bukan? maka bila ada sesuatu yang datang tiba2 mendadak macam ni, semudah itu anda membuat hujah, aspek pemikiran bagaimana anda ambil ni? tanpa pro dan kontra munasabah, sekarang ni zionis kuasai dunia, dgn teknologi mereka boleh je hack mana2 sistem, tukar area server la macam2, apa yang anda faham sebenarnya tentang Yahudi dan Facebook? kalau memang di amerika pun kalau yg buatnya islam maka apa kata anda? kalau anda type millatfacebook suggestion di google, satu haram pun xde. Kalau anti mfb sekalipun, bagilah hujah2 konkrit (ni mesti user fb, tu yang keras). Jangan sekadar tulis blog kontroversi nk menaikkan populariti dan ego diri, tulisan anda sampah, sekadar omong kosong, maaf kalau anda ni digelar org yang skeptik membabi buta, dan sikap obses anda ni menunjukan betapa rendah nya kualiti pemikiran, tulisan yang hambar dan gaya tulisan yang sangat tidak profesional, kalau nak tulis, sertakan hujah2 yang rasional walaupun tanpa bukti, penuhi ilmu sebelum menulis, oh kalau dulu org malaysia top 2 dunia kat Facebook, pencipta yahudi, lukis nabi ko tak sibuk pulak?
ReplyDeletekepada Anonymous June 17, 2010 10:49 AM;
ReplyDeleteaku dah try google millatfacebook, & MEMANG TERTERA MILLATFACEBOOK PADA BARISAN PERTAMA PALING ATAS;
http://www.google.com.my/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=en&source=hp&q=millatfacebook&meta=&btnG=Google+Search
dari cara komen saudara, aku rasa saudaralah yang paling dangkal ilmu & paling membabi buta
apa yang saudara kutuk kpd pemilik blog sebenarnya terbalik kpd saudara semula
Yahoo! tidak bekerjasama dgn Millatfacebook kerana ada kaitan dgn perjanjian perniagaan antara Yahoo! & Facebook. Sila rujuk sendiri web rasmi Millatfacebook
Saya tak rasa pemilik blog bersifat seperti yang dituduh oleh saudara. Memang adat seorang peminat teori konspirasi utk memerhati & mengkaji kemusykilan sesuatu perkara. & saya memuji pemilik blog kerana beliau bukan sekadar syak yg bukan2, beliau juga ada buat ujian sendiri utk mengesahkan kebenaran kemusykilan beliau.
Saudaralah yang tiada hujah. Saudara tidak tunjukkan apa2 bukti yang menguatkan hujah & tuduhan saudara, sebaliknya saudara mengutuk & mengutuk tuan punya blog. Itu dikira profesionalkah? Atau bersifat kebudak-budakan? Mana bukti laman Millatfacebook itu memang genuine dari Pakistan? Dari sinilah bermula rebuttal yang professional mengenai keaslian Millatfacebook.
Dalam FB ada macam2 jenis pe'el manusia. Ada yang buat perkara baik, ada yang mengarut. kalau dah marahkan penganjur lukisan Rasulullah tempohari, kenapa tdk buat bantahan rasmi kpd pihak facebook utk ambil tindakan ke atas penganjur tersebut? & pelik tak kenapa FB tdk pulak ganggu mana2 akaun yang bersifat Dakwah Islamiyah, hatta yang mengecam Israel Dajjal sekalipun. Tinggal kita saja lagi nak kena tau apa yg boleh kita buat.
Jadi jelas, saudara lah yang ego & terasa, atau dalam bahasa pasar English;
"BUTTHURT"
salam..
ReplyDeletebantahan telah di buat.. tapi FB masih tak delete ruangan tersebut.. bukan sorang dua jer yang bantah.. Semua pengguna islam yang menggunakan FB pun bantah.. Tapi nak wat camner kalau nama pun dah yahudi.. Sendiri paham dah ler... Jadi tepuk dada tanya la hati korang sendiri. sama ada nak mempertahankan lagi FB atau sebalikknyer...
To vandal:
ReplyDeleteUntuk pengetahuan, dulu FB pernah delete group FOM kat FB. hehehehehe so statement:
"Dalam FB ada macam2 jenis pe'el manusia. Ada yang buat perkara baik, ada yang mengarut. kalau dah marahkan penganjur lukisan Rasulullah tempohari, kenapa tdk buat bantahan rasmi kpd pihak facebook utk ambil tindakan ke atas penganjur tersebut? & pelik tak kenapa FB tdk pulak ganggu mana2 akaun yang bersifat Dakwah Islamiyah, hatta yang mengecam Israel Dajjal sekalipun. Tinggal kita saja lagi nak kena tau apa yg boleh kita buat"
Tidak sesuai rasanya...
18
Salam kpd semua pembaca...
ReplyDeleteKepada yg menggunakan anonymous, dipersilakan utk meletakkan sekurang2nya nickname samaran, ia akan lebih memudahkan kita saling berinteraksi disamping mengeratkan silaturrahim.
Kepada anon Jun 17, 10:49 AM,
Bukankah penulis sudah tuliskan maksud dan tujuan beliau menulis artikel ini? Tidak cukup penerangan di dalam artikel, didalam komennya juga sudah dibahaskannya. Namun, kami dipihak blog ini menerima komen dan kritikan anda, ia sedikit sebanyak akan menambah baik artikel2 kami di masa akan datang. Doakan kami utk terus kuat meneruskan perjuangan ini ya...
kpd saudara vandal,
Terima kasih kerna sudi bertandang ke mari, jauh juga merantau ya. Dr mf hingga ke mari. Terima kasih juga atas komen saudara. :)
kpd anon yg menggunakan nick 18,
Maaf ya, statement saudara yg berbunyi "Untuk pengetahuan, dulu FB pernah delete group FOM kat FB." adalah sebenarnya yang tidak sesuai.
Setahu saya group FOM di FB tidak pernah di delete pun. Jika pernah, sila kemukakan bukti, saya terima.
kpd anon June 17, 2010 2:27 PM,
Maaf ya, kami disini tidak mempertahankan fb, tetapi kami hanya persoalkan mengapa mfb itu wujud spt yg telah dipersoalkan penulis artikel ini.
kpd pembaca2 lain,
Sila teliti semula artikel mengenai mfb ini, ia bukan tuduhan melulu. Dan kami pula tidak mempertahankan fb, cuma kerana fb inilah jalan termudah utk berhubung dan mengeratkan silaturrahim sesama pembaca dan pengkaji lainnya. Orang kata 'reverse attack'. Dan amat jauh beza mfb tersebut yg mana server nya terlalu perlahan dan ditahap kritikal.
WAllahua'lam,
Wassalam...
Salam....hehehe
ReplyDeleteServer MFB sedang di upgrade.. harap sabar,tak lame lagi laju r kut. Group FOM kat FB pernah di delete pada peringkat awal, FOM yang ada skang di buka buat kali kedua, saya takde bukti. Tapi saya adalah sebagai saksi. Sila la wat kajian kebenaran statement sy ni. Simple jer,g try tanye admin-admin FOM,mungkin itu boleh mayakinkan En.Gombak. Tapi kalau tak nak caya pun takper,sy tak kisah pun...huhu no hard feeling yer bro2 sekalian. Rilek-rilek sudeh....eheh:p
18
((Tapi persoalannya, mengapakah terlalu pantas mfb tersebut wujud? Baru satu hari fb lakukan ‘Hari melukis Muhammad’ tapi mfb sudah siap dicipta??? Hebat betul pereka mfb ini? Atau dia sudah menjangkakannya dari awal lagi? Kalau sudah menjangkakannya dari awal, mengapa server mfb tersebut terlalu lambat? Setiap kali saya menjejakkan kaki ke mfb, pasti akan ‘page loading’ berjam-jam.))
ReplyDeleteassalamualaikum...
berbalik kepada saudara admin...mngapa terlalu pantas mfb wujud,,,g baru satu hari fb lakukan mlukis nabi muhammad,tetapi ia di sebarkan terlebih dahulu seminggu lebih awal dari tarikh utk di laksanakan iaitu pada 20/21 mei,bantahan dari rakyat pakistan juga dibuat sebelum tarikh tersebut juga!
menfgapa mfb terlalu pantas wujud...mfb juga di uar2kan di akhbar malaysia,contohnya sya sendiri membaca akhbar onlne dan trjumpa brita psal mfb ni,dan sya trus buka mfb dan dftar,
sya rasa bkan sya shaja yg mmbca akhbar online,mub bpuluh ribu lg yg bca dan mlakkukan tndakan sma dgn mendftar mfb,
itu batu akhbar msia.klo akhbar2 ngara lain juga siarkan psal mfb ni,itu yg mnyebabkan trlalu pntas mfb terkenal
berkaitan ip scan di atas kenapa tak ltakkan server skali??
utk pengetahuan smua mfb menggunakan server godaddy.com,server yg murah buat msa ni.kita boleh sewa webhostingnya dgn harga 3.99usd sbulan..
mgkin ini yg menyebabkan ia lembab,
mfb jgak skarang dlm servive utk tukarkan server dalam usaha meningkatkan kelajuan pelayaran laman sosial itu dan akan berpindah ke server baru iaitu BoonEx:Dolphin, Russia
((“Yes, We Can!”???))
kenapa cepat benar kita su'uzzon yakni berburuk sangka hanya dgn adanya ayat ini??
saya benar2 keliru dgn admin...
((‘Agama Muka Buku’ atau dalam erti kata lain boleh juga anda menjadikan ‘facebook’ itu sebagai agama atau pegangan. Atau juga boleh dirungkaikan sebagai ‘Agama yang menjadikan sesuatu platform sebagai catatan’. ))
setau saya maksud millat msa sya baca kt brita harian online,millat adalah satu nama tempat di pakistan??myb bg admin brita harian pnya wartawan tu silap??
((IP Address: 204.61.223.84
Hostname: node-lb0.millatbook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: Texas
Guessed City: Friendswood
IP Latitude: 29.5141
IP Longitude: -95.1903
Organization: Lakota Data Center LLC
ISP Provider: Lakota Data Center LLC))
mana servernya??klo ikotkan server,yg pernah di scan oleh blog sahabatraudhah,servernya merupakan godaddy.com,ok sya pernah buatkan website utk kakak sya meggunakan servis godaddy.com sbb murah 3.99 usd sbulan,jadi bila scan ip website kakak saya tu maka akan kluar data lebih kurang di atas dan dari us jgak!adakah sya jgak terlibat dgn usa/cia??
sdangkan itu cma server,mfb jgak skarang dlm servive utk tukarkan server dalam usaha meningkatkan kelajuan pelayaran laman sosial itu dan akan berpindah ke server baru iaitu BoonEx:Dolphin, Russia
((Bagaimana? Masih percaya millatfacebook berasal dari Pakistan? Sampai sekarang pun saya tidak tahu siapa yang mendirikannnya,))
sebenarnya sederhana saja, mengapa MFB berserver di Amerika. Hal itu, karena Usman Zaheer si pemilik MFB memang orang Pakistan, lulusan Lahore University namun bekerja di Amerika.
cek website pribadinya : www.usmanzaheer.com
jangan menjudge dulu, apalagi selalu mengkaitkan dengan Yahudi.
ermm persoalannya disini!kenapa kita terlalu cepat menghukum dan syakwasangka dgn sesuatu benda tnpa mlakukan usul periksa terlebih dulu...
artikel ini seolah2 menunjukkan admin mempertahankan fb walaupon niat sebenar tidak begitu,
fb tu terang2 milik yahudi mark zuckerberg...nk tau lenih lanjut siapa beliau boleh search sendiri!benda dh pasti,mfb yg xpasti ni snang2 kita judge...
utk pengetahuan admin,mmg artikel ni bukan fitnah,tp ia di sebarkan mlalui ym dgn cara forward dan tajuk millat milik yahudi!! dan di letakkan link blog ini...
myb dtg dari golongan2 yg mempertahankan fb dan menggunakan hujh dri blog ni,
yg saya kira dah menjadi fitnah..
fikir fikirkanlah
izwan mesir
((Tapi persoalannya, mengapakah terlalu pantas mfb tersebut wujud? Baru satu hari fb lakukan ‘Hari melukis Muhammad’ tapi mfb sudah siap dicipta??? Hebat betul pereka mfb ini? Atau dia sudah menjangkakannya dari awal lagi? Kalau sudah menjangkakannya dari awal, mengapa server mfb tersebut terlalu lambat? Setiap kali saya menjejakkan kaki ke mfb, pasti akan ‘page loading’ berjam-jam.))
ReplyDeleteassalamualaikum...
berbalik kepada saudara admin...mngapa terlalu pantas mfb wujud,,,g baru satu hari fb lakukan mlukis nabi muhammad,tetapi ia di sebarkan terlebih dahulu seminggu lebih awal dari tarikh utk di laksanakan iaitu pada 20/21 mei,bantahan dari rakyat pakistan juga dibuat sebelum tarikh tersebut juga!
menfgapa mfb terlalu pantas wujud...mfb juga di uar2kan di akhbar malaysia,contohnya sya sendiri membaca akhbar onlne dan trjumpa brita psal mfb ni,dan sya trus buka mfb dan dftar,
sya rasa bkan sya shaja yg mmbca akhbar online,mub bpuluh ribu lg yg bca dan mlakkukan tndakan sma dgn mendftar mfb,
itu batu akhbar msia.klo akhbar2 ngara lain juga siarkan psal mfb ni,itu yg mnyebabkan trlalu pntas mfb terkenal
berkaitan ip scan di atas kenapa tak ltakkan server skali??
utk pengetahuan smua mfb menggunakan server godaddy.com,server yg murah buat msa ni.kita boleh sewa webhostingnya dgn harga 3.99usd sbulan..
mgkin ini yg menyebabkan ia lembab,
mfb jgak skarang dlm servive utk tukarkan server dalam usaha meningkatkan kelajuan pelayaran laman sosial itu dan akan berpindah ke server baru iaitu BoonEx:Dolphin, Russia
((“Yes, We Can!”???))
kenapa cepat benar kita su'uzzon yakni berburuk sangka hanya dgn adanya ayat ini??
saya benar2 keliru dgn admin...
((‘Agama Muka Buku’ atau dalam erti kata lain boleh juga anda menjadikan ‘facebook’ itu sebagai agama atau pegangan. Atau juga boleh dirungkaikan sebagai ‘Agama yang menjadikan sesuatu platform sebagai catatan’. ))
setau saya maksud millat msa sya baca kt brita harian online,millat adalah satu nama tempat di pakistan??myb bg admin brita harian pnya wartawan tu silap??
((IP Address: 204.61.223.84
Hostname: node-lb0.millatbook.com
IP Country: United States
IP Country Code: USA
IP Continent: North America
IP Region: Texas
Guessed City: Friendswood
IP Latitude: 29.5141
IP Longitude: -95.1903
Organization: Lakota Data Center LLC
ISP Provider: Lakota Data Center LLC))
mana servernya??klo ikotkan server,yg pernah di scan oleh blog sahabatraudhah,servernya merupakan godaddy.com,ok sya pernah buatkan website utk kakak sya meggunakan servis godaddy.com sbb murah 3.99 usd sbulan,jadi bila scan ip website kakak saya tu maka akan kluar data lebih kurang di atas dan dari us jgak!adakah sya jgak terlibat dgn usa/cia??
sdangkan itu cma server,mfb jgak skarang dlm servive utk tukarkan server dalam usaha meningkatkan kelajuan pelayaran laman sosial itu dan akan berpindah ke server baru iaitu BoonEx:Dolphin, Russia
((Bagaimana? Masih percaya millatfacebook berasal dari Pakistan? Sampai sekarang pun saya tidak tahu siapa yang mendirikannnya,))
sebenarnya sederhana saja, mengapa MFB berserver di Amerika. Hal itu, karena Usman Zaheer si pemilik MFB memang orang Pakistan, lulusan Lahore University namun bekerja di Amerika.
cek website pribadinya : www.usmanzaheer.com
jangan menjudge dulu, apalagi selalu mengkaitkan dengan Yahudi.
ermm persoalannya disini!kenapa kita terlalu cepat menghukum dan syakwasangka dgn sesuatu benda tnpa mlakukan usul periksa terlebih dulu...
artikel ini seolah2 menunjukkan admin mempertahankan fb walaupon niat sebenar tidak begitu,
fb tu terang2 milik yahudi mark zuckerberg...nk tau lenih lanjut siapa beliau boleh search sendiri!benda dh pasti,mfb yg xpasti ni snang2 kita judge...
utk pengetahuan admin,mmg artikel ni bukan fitnah,tp ia di sebarkan mlalui ym dgn cara forward dan tajuk millat milik yahudi!! dan di letakkan link blog ini...
myb dtg dari golongan2 yg mempertahankan fb dan menggunakan hujh dri blog ni,
yg saya kira dah menjadi fitnah..
fikir fikirkanlah
izwan mesir
Salam saudara Izwan Mesir...
ReplyDeleteTerima kasih atas penjelasan lanjut saudara. Sememangnya kami disini tidak mempertahankan fb, dan jika kami hendak mendedahkan perihal fb, malahan lebih banyak yang boleh dihebahkan sehingga berkait dgn sihir2 dan macam2 lagi perkara yg mngkn akan dirasakan spt karut marut.
"jadi bila scan ip website kakak saya tu maka akan kluar data lebih kurang di atas dan dari us jgak!adakah sya jgak terlibat dgn usa/cia??"
Jwpnnya sudah ada jelas didalam artikel...
"Quote dari Indonesia:
NB: Untuk millatfacebook.com ternyata nggak punya hosting sendiri, tapi beli di Lakota Data Center, LLC, Perusahaan web hosting punya Amerika, tepatnya di Texas.. (sama aja bohong, kalaupun buatan orang Pakistan, databasenya juga masuk ke Amerika/CIA) Kalau anda udah membikin grup atau situs kecil didalam millatfacebook, lalu anda dedahkan gerakan anda atau apa-apa tentang Islam, ternyata anda sudah ditipu, dan orang yahudi dan amerika ini sudah mendapat untung darinya dengan menipu anda…"
Sedikit tambahan dr sy, Jika mfb masih menggunakan server US, bukankah ia secara tidak langsung juga telah menyokong proksi2 yahudi??? Tetapi dalam tujuan mfb ditubuhkan, adalah tercatat utk membantah 'Hari melukis' yg dilakukan fb?? Bukankah ia sudah bercanggah?? Jadi sama sahaja dgn fb...
Mengenai "Yes, We Can!" itu pula, komen tersebut sy terima dari seorang rakan di mfb dan kebetulan sy juga melihatnya. Dan saya catatkan ia disini.
Ok, mengenai persoalan 'Mengapa mfb terlalu pantas wujud' itu pula, soalan disebaliknya adalah hendak memperkatakan mengenai server. Jika mereka begitu hebat mencipta mfb yg hanya dalam masa kurang dari 1bulan dan sistemnya juga seakan-akan sama spt fb, tetapi mengapa mereka masih memilih server dari US????? Mengapa tidak memilih server2 dr negara Islam lainnya? Malaysia juga punya ISP provider...
Terus terang kami katakan, kami tidak mempertahankan fb! Hanya hendak memperbetulkan keadaan dan memberitahu kpd umum ttg keadaan yg berlaku.
Dan mengenai foward email itu pula, ia bukan kerja saya atau di pihak kami, mungkin anon-anon yg diatas sana yg menyebarkannya sebab beberapa hari lalu mereka telah meminta izin utk sebarkannya dan sy suruh mereka letakkan link ke blog sy. Dan terima kasih sy ucapkan kpd saudara kerana telah memberitahu kpd sy mengenainya dan memperbetulkan keadaan. Saudara silalah tegur org yg sebarkan email tsbt supaya tidak menjadi fitnah. Kami disini tidak pernah mengatakan yg mfb adlh ciptaan yahudi, cumanya kami mempersoalkan dari mana wujudnya, adakah ada agenda sulit dan mengapa ia menggunakan hosting dari us...
Apapun, terima kasih atas teguran yg membina drpd saudara. Sy hargainya... :)
WAllahua'lam,
Wassalam...
hebat... rupanya banyak benda yang tidak kita ketahui berada di dunia ini...
ReplyDeletecuba p masuk millatfacebook sekarang...
ReplyDeletedah x leh masuk..
depa kata nk tukar hosting depa
sebab hosting kat usa tu buat pasai
Buat BUTTHURT, holamak, nak tulis semua org boleh tulis, ko tahu tak apa masalah sekarang? Malaysia Top 2 pengguna terbesar FB selepas Israel, org kita mmg cepat terhegeh2 ke benda baru, semua ke Fb, abis semua ke FB, kalau betul die baik, kenapa die tak Band Draw Muhammad? Tak Kenal Mark Zuckerberg? Ko Nak bukti2, ko cari sendiri kat internet, ko paham tak suggestion MFB kt Google to ape? Bile ko taip huruf, millat, maka sepatutnya automatically dia akan keluar suggestion, millatfacebook, bile ko taip takde, maknanya takde suggestion, even that bile ko taip full ko klik, mmg la keluar website nye, ko paham tak ni? Yang org melayu terhegeh2 ke Fb ni ape pasal, at least mfb ko nak kata org kapir buat sekalipun as long as tkde blasmephous kpd islam kira better la dari FB, brader, ko cari la kat Google pasal antifacebook ni, ko baca la byk2, betapa ramai yg anti fb, ko kene paham, dunia, media, masa, ekonomi semuanya dibwh Zionism, ko nak bukti? Ko cari la kt tenet, ke ko nak list buku2 yang aku baca? ko xpaham lgi maksud suggestion? ko taip "w" kt tenet, belum ape2 die dah suggest FB sebab ranking alexa tinggi, mfb takde. Kesah ape aku, terus terang yahudi tu mmg sampah manusia, ko nk jugak pakai. Lebih bnyk kerosakan di Fb dibanding dgn MFB, gamba2 pompuan seksi, org melayu jugak, kalu semua pakai mfb, basis Islam, ade yg berani? kalu ko nk tulis ayat power2, ko tak payah la nk tunjukkan egoism ko. hebat sangat ke ko nyh? ko tau semua? Ko tak malu Fb terus terang hina Nabi tanpa sebarang tindakan,?yg jd masalah mesia top sgt user FB kt dunia ni sebab mentaliti MELAYU tu sendiri. Ko tak tahu FB digunakan Israel untuk merekrut rakyat GAZA utk bekerjasama dgn Israel jd talibarut, ko nak bukti? ko cari la sendiri, lagi satu, pasal uru ara FB support Israel occupy gaza, KO NAK BUKTI? kalu betul dia tolong, baru ko nak stop pakai FB, Kalu KO NAK BUKTI sampai bile pun takde, and aku dapat rasa, kalu Islam BOIKOT FB, Org yahudi tu akan duduk gigit gigi pk apa akan jadi, KO PAKAI FB kan?? SEBAB TU KO NAK JUGAK LETAKKAN EGOISTIK IDEOLOGI KO MEMPERTAHANKAN KREDIBILITI FB, org cm ko ni dlm psycology, orng panggil SUPEREGO, ''BONTOTSAKIT"
ReplyDeletesalam..jangan terburu2 saudara di atas saya ini. kita bercakap perlu berhujah, untuk berhujah perlu ada ilmu, nak dapat ilmu kne mencarinya. Saya sarankan saudara baca betul2 setiap perkataaan yang ditulis dalam post ni. Faham betul2, sbbnya komen saudara mcam agak jauh trpesong. Saya tidak mnyebelahi mana-mana pihak tetpi kita mempunyai akal yang mampu mnilai baik buruk sesuatu perkara. teruskan menkaji kepada empunya blog. Bukakn minda umat islam agar tidak terus diperdaya dengan serangan pemikiran.
ReplyDeletemillatfacebook memang orang pakistan buat tapi depa guna hosting usa.. tapi sekarang dah tukar
ReplyDeletebaca ni aku amik dari website dia:
"Our USA Hosts- They are causing trouble. They everytime get under pressure of FB and technically block our bandwidth and services without any legal reason.
We have decided to move to any Islamic Country , If they provide us reliable hosting, otherwise we will move to Russia or China to get rid of FB cheap tactics of pressurizing our service providers."
n memang orang pakistan yang buat
"Millat FB was launched by a team of Pakistani Muslims by working round the clock within just 2-3 days and Launched it Globally"
x percaya cuba masuk website dia...
cuba ko trace IP aku.... Kalau ko cakap aku ade kat US ko memang la banganggggg!!!!
ReplyDelete- ANTI FACEBOOK -
pening kepala aku..
ReplyDeletekejap kate fb x elok,kejap kate mfb x elok..
dh la bru je td aku register mfb..
ingtkn nk bralih ke tmpt yg lbih baek..
rupanye same je..
hmmmm...
Bukan hendak menyokong mana2 pihak,cuma kita perlu ingat.TOLERANSI.Mungkin kita mempunyai pendapat berbeza daripada penulis blog ini,tetapi sepatutnya luahkan pendapat atau pandangan dengan cara yang sopan.Ulama-ulama dan imam-imam terdahulu juga pernah mempunyai pandangan dan pendapat yang berbeza tetapi mereka tetap saling menghormati pandangan dan pendapat yg berbeza antara mereka.
ReplyDeleteAssalamualaikum,
ReplyDeleteSaya telah mengkaji system yang digunakan oleh MFB, script tersebut bernama social engine. Script tersebut hanya memakan masa kira2 30 minit untuk diinstall. Tidak hairan jika ia dibangunkan dalam masa sehari. Saya sendiri sudah menginstall dan sedang mengkaji (mengubahsuai) untuk membina laman social yang islamic, untuk kegunaan malaysia dan dunia.
Berkenaan server, adalah menjadi cabaran yng besar bagi setiap laman social yang ramai penggunanya. Kerana itu saya sedang mengumpul dana untuk server dan datacenter, belum mencukupi lagi untuk dilancarkan. Server juga memerlukan firewall yang kuat dan canggih, agar mampu menghalang mana2 pihak untuk melakukan hacking, sekurang2nya dapat meminimakan risiko.
InsyaAllah server akan berada di Malaysia.
Jika anda ada cadangan dan pandangan atas usaha ini, sila tinggalkan diinbox FB saya (http://www.facebook.com/mfadli11)
Salam..
ReplyDeleteSebelum ini SahabatRaudah.blogspot mengeluarkan kenyataan yang sama. Tapi sekarang, post tentang Millatfacebook itu telah di'delete'. Setelah seorang kawan saya memberi komen tentang step mengesan IP adress ini.
Mari baca komen one of my friend ini dalam blog die, saya copy n paste, ok.
“yg kamu ping itu webhosting servernye, bkn komputer admin/founder MillatFacebook,
siape pulak yg ckp servernye msti di Pakistan, kalo servernye di Marikh pun kamu ping akan kua IP Marikh, maka pemilik MFB itu alienkah ?
come on la, be wise”
Penjelasan : Step yang ditunjukkan dalam blog ini untuk mengesan IP adress itu adalah untuk mengesan di mana 'server'nya berada. BUKAN di mana asalnya pemilik millatfb itu berada.
Server mungkin berada di mana2, mungkin di USA, atau negara lain. Tetapi Millatfb memang benar pemiliknya dari pakistan. Tak percaya?? mari baca kenyataan MFB founder, Mr. Omer Zaheer di link ini;
http://omerzaheermeer.wordpress.com/2010/06/11/mfb-the-rival-facebook-by-muslims-exposing-the-propoganda-by-zionists/
Kesimpulan : Berhati-hatilah dalam meng'copy and paste' sesuatu kenyataan tanpa mengetahui kebenarannya. Jika tidak, semakin ramai tertipu. Jika kita bukan specialized dalam satu bidang, maka bertanyalah terlebih dahulu kpd org yg benar2 mengerti.
Harap post ini dapat difikirkan kembali, sama ada perlu wujud ataupun tidak.
Mungkin server di Amerika lebih bagus dan bermutu untuk Social networking jika dibanding dengan negara lain, kalaupun perasmian MFB di Amerika sekalipun, terserah merekalah kerana itu website mereka.
ReplyDeleteJika difikirkan kenapa MFB hadir untuk menyaingi facebook? kita semua tahukan yang MFB ditubuhkan kerana kemarahan seluruh muslim di dunia khususnya muslim di Pakistan atas kelakuan orang kafir dengan menghina-hina nabi kita Nabi Muhammad SAW.dengan membuat group"Draw Muhammad day"
Untuk itu marilah kita menghargai usaha suadara kita muslim pakistan,tidak kira servernya di Pakistan,Amerika mahupun Rusia, kerana MFB direka agar FB tidak lagi menghina islam.
Zionis, setelah gagal dalam semua serangan, akhirnya mereka mengatakan bahawa MFB berkait dengan CIA atau Yahudi .....
Serangan FB ke atas MFB:
1. Serangan Konstan DDOS untuk melambatkan MFB
2. Ugutan Peribadi terhadap Admin MFB
3. Kerjasama dengan Yahoo! mengakibatkan Yahoo! untuk memblock setiap email yang mengandungi MILLATFACEBOOK.COM Yahoo! dan FB baru-baru ini masuk dalam urusan perniagaan dan hal ini menjelaskan tindakan Yahoo! untuk membantu FB
4. Yahudi zionis telah membuat klon MFB iaitu milatfacebook.com ( L nya satu)
Dan beberapa serangan lagi...
Jadi aneh jika demikian mengapa CIA dan Yahudi akan sentiasa menyerang MFB????
Mengapa Yahoo! memblock setiap email yang berisi alamat website kami? (Periksa sendiri)
Zionis membantu satu sama lain dan berusaha untuk menipu MFB.
Media global telah melaporkan millat Facebook dan keseluruhan menyambutnya sebagai langkah berani dan unik oleh MUSLIM yang menimbulkan ancaman serius terhadap FB ...
boleh check link ini untuk semua informasi yang mungkin Anda perlukan:
http://www.omerzaheermeer.wordpress.com/
********************************************************************
TAMBAHAN TENTANG MFB LAGI>
MillatFacebook ialah social networking yang di buat oleh pemuda muslim pakistan. Apabila di track IP servernya kita akan mendapati bahawa servernya disekitar Texas dan Arizona sama dengan penyedia server godaddy,kerana memang servernya di beli dari godady yang berada disekitara Amerika.
Contoh yang lain, server blog yang kita buat,seperti di blogspot,wordpress,multiply,maka blog yang kita buat akan di temukan di amerika sebagai tempat server bukan alamat si pembuat blognya,pertanyaanya adalah apakah blog-blog itu milik amerika??
SEKALI LAGI KEPADA SEMUA YANG MASIH MERAGUKAN BAHAWA MFB ITU BUATAN MUSLIM PAKISTAN,SILA PERIKSA DENGAN LEBIH TELITI LAGI..
BUKAN HANYA DILIHAT DARI SEGI IP COUNTRY, TAPI TUJUAN ADANYA MFB DAN SIAPA PEMILIKNYA.
Salam, mohon izin copy artikel psl 'bola'..syukran.
ReplyDeletesalam alaik,
ReplyDeletemoga sentiasa dirahmati Allah..mohon izin dari pihak akhi untuk copy tentang artikel millatfacebook dan bola..
sebelum ni saye pernah sebarkan tentang ping millatfacebook..
cume saye xtunjukkan care ang lebih spesifik..
dan berkaitan dngan bola,saye ingin sebarkan kepada rakan-rakan blogger dan fb yang lain..
mohon izin ya akhi..syukran.
salam...
ReplyDeletesila lawati laman web ini...
http://www.wakeupproject.com/
SALAM,
ReplyDeleteApa pandangan anda apabila bru dilancarkan baru baru ini millatspace.com yang sama seperti millatfacebook dan kelajuan servernya lebih laju dari MFB,sebenarnya pemlik mlltfb dan mlltspace mereka mndaftar domain ip adresses di U.S.A tetapi dirancang oleh pihak FACEBOOK untuk menyekat user setiap seorang yang menggunakan email yahoo.com,oleh itu millatspace masih baru lagi dan ramai tidak mengetahui dengan kweujudan millatspace dan berharap janganlah seseoran itu menuduh millatspace atau millatfacebook milik yahudi kerana pemilik millatspace(ALI ARMAN) yang menetap dilondon berkerja disana,mereka berasal dari pakistan juga.Terakhir sampai skarang millatfacebook masih dalam pembaikian kerana disekat oleh musuh utamanya iaitu FACEBOOK..SEKIAN terima kasih
tak kisah lah fb,ym,mfb segala yg ada dlm internet ni...kalau benda ni melalaikan umat islam napa juga dorang nak sgt buka akaun ni?tak payah lah nak cakap pasal dunia negara kita pun byk masalah pasal org islam...berapa banyak org islam buat hal kat negara kita..sampai org bukan islam look down ngan agama kita..mana pergi keagamaan kita?kita ni patut bersyukur dorang ni dah buat web utk kita boleh berhubung each other in other place...tapi byk dah salah guna
ReplyDeleteSalam bro.. minta izin nak share di blog saya ye.. terima kasih atas penerangan yg diberikan.. Banyak membantu dan menyedarkan umat2 Islam di luar sana.. Moga bermanfaat~ Sekian..
ReplyDeleteslm...
ReplyDeleteumat islam x seharusnya bergaduh kerana inilah yang di inginkan oleh zionist.
letak kan akal depan emosi. nak x nak, sememangnya hampir kebanyakkan sumber kelengkapan harian kita di naungi oleh zionist.
jadi bagaimana? tolak 100% produk zionist??? kalau mampu, cuba lakukan.
oleh itu, saranan sy, jom sama2 cuba menaikkan tarafkan setiap aspek kehidupan seperti teknologi, ekonomi, dan sebagainya berlandaskn al-Quran n as-sunnah agar kita suatu masa nanti tidak lagi bergantung kepada zionist.
tp bagaimana?
pastinya, kita perlukan ILMU.
MINTAK IZIN SEBARKN this post ya??
ReplyDeleteassalamualaikum...
ReplyDeleteminta share untuk tatapan rakan2 saya...
Cuba try MALAYSIA punya pulak...
ReplyDeleteyang nie buatan Malaysia...
myfriends2u.com
yang ni ok rasanya... takde kaitan dgn yahudi...
betul tak? =)
assalamualaikum... terima kasih atas peringatan diatas.... memang betul apa yang admin katakan.... olimpik pun sebenarnya adalah ritual memuji keagungan tuhan zeus..... walaupun diubah, ritual ini masih diteruskan seperti pembakaran obor besar..... tentang bole pulak faham2 sajalah.... terima kasih admin kerana berkongsi perkara yang dapat memberikan iktibar bertapa dunia ni penuh tipu daya.... may Allah S.W.T be with all the muslims..... assalamualaikum...
ReplyDeleteok...so? bila kita sedar yang sememangnya puak-puak ni tengah kuasai dunia, apa usaha kita?
ReplyDeletecukup ke dengan buat propaganda ni? habis kalau semua dah tahu? seterusnya apa tindakan kita?
tindakan kita...kita harus lebih berhati2 dalam setiap tindak tanduk kita.ingat,jgnlah kita mungkiri ap yang telah ALLAH perintahkan kpd kita..dewasa ini banyaknye helah yg org kafir tatapi kpd kita umat ISLAM yg mana kita turuti kemahuan mereka.mahu tunggukan ap lg? lihat sahaja? mana suara2 kita? selagi kita tidak bergandingan, manakan mungkin pohon itu akan akan 'bergetar'.. kuasa 'tangan' kitalah yg mampu lakukan ia.moga ALLAH menerima niat suci kita ini.ameen...Assalamu'alaikum..
ReplyDeleteSalam kepada sekalian pembaca...
ReplyDeletePertama-tamanya terima kasih kerna sudi bertandang ke teratak hamba yang tak seberapa ini, semoga apa yang dipaparkan disini bermanfaat buat semua...
Mengenai artikel ini, sy kira ia sudah agak 'ketinggalan zaman', kerana penerangan tentangnya telah pun dibuat secara mendalam oleh pihak tertentu. Dan kepada pembaca yang bertanya apa2 mengenai mfb ini, sila rujuk komen2 yg dititipkan diruangan ini, jawapannya sudah ada tersedia luas, hanya tinggal mencari shj. Semoga bertemu... :)
Tentang mfb/fb ini juga, sy menekankan sekali lagi, artikel ini ditulis bukanlah untuk memprovokasi atau menuduh mana-mana pihak. Kami hanya paparkan kajian kami berdasarkan apa yang kami kaji dan sumber2 tertentu kami. Dan kami tidak menuduh mfb ini sebagai apa2, cuma kami hanya mahu mencari dimana kebenarannya. Sekarang mfb sudah berpindah server dari 'Go Daddy' ke sebuah server baru bertapak di Russia, jadi tidak perlulah berbalah lagi ttg hal ini.
Resolusinya, terpulang kepada para pembaca sama ada hendak menggunakan fb atau mfb ataupun tidak mahu menggunakannya sama sekali. Jika tidak menggunakannya sama sekali, itu adalah jalan selamat, dan jika mahu menggunakannya, maka gunakanlah sebaiknya dan bukan utk tujuan memuaskan nafsu atau mencari benda-benda yg tak berfaedah.
Fb/mfb ini boleh kita gunakan sebagai medium mengeratkan silaturrahim sesama keluarga, saudara mara, rakan-rakan atau sesama kita sendiri. Tapi bagi orang tertentu, fb/mfb ini mereka salah gunakan. Jadi, janganlah kita menyalah gunakannya. Terpulang sama ada mahu gunakan fb atau mfb atau apa2 medium lain. Ia hak masing2, kami hanya bantu tunjuk jalan.
Kalau anda kata fb proksi yahudi, jadi jgn gunakan. Tapi ada sesetengah pihak, yg masih menggunakan fb walaupun tahu ia adalah proksi yahudi, alasan mereka, kita gunakan sebagai 'reverse attack'. Boleh sahaja kalau begitu selagi mana ia tidak bertentangan dengan syarak.
Saya harap, dengan jawapan drpd sy ini, sedikit sebanyak akan melegakan hati para pembaca yg sy kasihi sekalian. Walau apapun, kami terima segala kritikan dan cadangan daripada anda semua. Ia sedikit sebanyak akan menyuntik semangat buat kami disamping memperbaiki kelemahan kami disini.
Kepada para pembaca yang ingin menyebarkan artikel ini, diharap anda dapat menyertakan sekali link atau URL utk ke laman web ini. Ia bertujuan untuk memudahkan para pembaca lain bagi mendapatkan sumber rujukan. Dan jangan sampai menjadi fitnah sudah lah. Kami berlepas tangan jika ada yang tak kena sepanjang anda menyebarkan artikel ini.
Bagi menjawab soalan drpd saudara Yamashita Kaito pula,
Jika kita sedar sememangnya puak-puak ini telah dan sedang menguasai dunia, apa yang patut kita usahakan ialah sentiasa berhati-hati dengan keadaan sekeliling. 'Alert' dengan apa yang berlaku. Banyakkan amal ibadah, zikir-zikir harian dan berdoa ke Hadrat Ilahi agar kita ditunjukkan jalan yg benar lagi lurus. Semoga saudara, saya dan sekalian pembaca dilindungi oleh Allah swt drpd segala macam tipu daya dan fitnah akhir zaman.
Ya Robbi Solli 'Ala Saidina Muhammad, Ya Robbi Ballighu-l Wasiilah...
WAllahua'lam,
Wassalam...
Salam Bro,
ReplyDeleteSeeloknya, sedara kena mention balik pendirian terkini sedara ni dgn edit post asal blog ni. Kalau sekadar tulis dekat komen ni, tak ramai orang baca sampai habis ke bawah.
Tak memadai hanya dgn mengambil sikap "berlepas diri" tanpa buat apa-apa. Orang "kita" ni lumrahnya suka dgn benda2 sensasi dan yg jenis "gempar-gempar" ni. Konon satu penemuan baru, maka habis dijaja, di-fwd, dan disebar di merata-rata.
Maka eloklah diperbetulkan artikel asal di atas.
Sekadar nasihat.
WA
myfriends2u.com ?...huh...kenapa x di promosi kan dgn hebat???.. siapa pereka nya?
ReplyDeletesalammm
ReplyDeletetq saudara pemilik blog kerana bkongsi ilmu.
kepada pembaca blog, saya tak paham kenapa ada yg perlu emosional...pemilik blog bebas untuk menulis kerana ini adalah blognya..dia bebas utk mengutarakan pandangannya..dan jika ada pembaca blog rasa ada part yg perlu diperbaiki bincang lah secara berhikmah..bincang secara bijak. kita sama2 islam...kita mesti bersatu...kenapa perlu bincang macam nak cari gaduh? mana akhlak dan adab kita sbgai org islam...kita sayangkan islam dan sanggup berjuang demi islam...tp bagaimana kita nak menjaga agama kita jika kita yg bersaudara ni tidak bersatu. ya betul kita tak bleh angguk dan terima saja apa yg org bgtahu kita...Allah kasi kita akal dan disinilah perlunya kita guna akal kita...bila ada ilmu yg dikongsi, buka minda...fikir...jgn cepat melatah...jgn sempitkan akal fikiran kita...baca dan berfikir, mana tak paham, tanya pada org yg lebih arif...
apa yg penulis cuba smpaikan adalah mahu kita berhati2..penulis juga tidak melarang kepada sesiapa yg nak join mfb, penulis cuma menyatakan apa yg dia rasa pada mfb..kalau anda tak setuju dgn apa yg penulis rasa..terpulang...masing2 ada pendapat masing2...smpai jgn dikecam penulis dgn ayat yg bukan2.
buka minda..kita ke sini utk peroleh ilmu...yg mana kita rasa baik kita amik, yg mana kita rasa ragu2 tinggalkan...berhujah secara berhikmah bukan saling bermaki atau tuduh menuduh.
bersatu...kita sudah di akhir zaman. jgn ada ayat2 provokasi yg bleh memecahbelahkan kita.
maaf dr saya
assalamualaikum ~
* jgn sampai di kecam penulis dgn ayt yg bukan2 (typo :D)
ReplyDeleteperingatan-peringatan di atas sebenarnya amat berguna kepada seluruh umat manusia kerana makhluk halus yang bernama syaitan akan lebih senang kerjanya untuk memesongkan pemikiran dan kepercayaan kita sehinggalah ke hari kiamat. Dengan bantuan-bantuan kebijaksanaan umat manusia sendiri jugalah kehancuran kecil @ besar keseluruhan umat manusia akan berlaku.....apapun kita haruslah labih berhati2 sepanjang kehidupan, mendirikan tiang agama dan beramal dengan kitab-kitab agama....renung-renungkan lah wahai sahabat...
ReplyDeletesokaa..:)
ReplyDeletekita 1 Malaysia
ReplyDeletepembaca semua... buat kesimpulan yang terbaek untuk umat ISLAM...
ReplyDeletesaudara penulis...mengenai pengesanan ip address tu, jika saudara sedar, blogspot @ google juga adalah diasaskan dari US....kalau saudara mengatakan segala data, perbincangan dlm fb @ mfb dpt diketahui pihak zionis, apa kurangnya blog yg saudara langgan? serupa tapi tak sama????
ReplyDeletemintak kpd semua rakan2 yg berjuang demi Allah, marilah kita jadikan Nabi Muhammad sebagai teladan menyebarkan Islam ajaran Allah...
buka minda :
zaman sekarang pihak yahudi zionis menghina kesucian Islam - jgnlah kita melatah & berselisih pendapat sesama sendiri, jgnlah kita laknat/hina mereka, kerana melaknat itu adalah hak Allah (pernahkah saudara membaca datangnya perintah kpd Nabi supaya melaknat org2 yg menghina nabi ketika dakwah?)
jadi.contohilah Nabi Muhammad, walau dihina sehina2nya, dipukul, keji, ancam bunuh, simbah najis, didera sahabat nabi, tetapi jgnlah kite hina mereka, sudahkah anda membalas yg buruk dgn kebaikan?
apa yg perlu dilakukan?
marilah kite terus berdakwah, bukan dgn bongkar penghinaan terhadap islam, sebaliknya teruskanlah dakwah mengesakan Allah, menyampaikan Al-Quran, kerana sesungguhnya Al-Quran itu adalah berita gembira kpd org2 yg beriman, serta perigatan tentang azab bg org2 yg kafir....
sekadar perkongsian...Wallahua'alam
minta izin utk copy artikel ni boleh ?
ReplyDeletesyukran:)
assalamualaikum..kepada saudara admin...tolong rumuskan segala yang diatas..supaya tiada kesangsian di hati.orang yang kurang berilmu macam saya..apa yang baik dan apa yang buruk..kerana kebanyakkan hanya akan membaca hanya isinya sahaja ...tanpa membaca sehingga akhir.dan terus membuat kesimpulan awal..(selalunya macm tu)..sekian terima kasih.
ReplyDeletekecoh..cetek akal tol..kecoh ye2 marah sgt org lukis gbr nabi la ape la,hina islam la..tye dri kite blk ade x kite mengamalkan ape yg disuruh nabi?btol ke kite ni btol2 cintakan nabi kita dan tuhan kita lebih dr mak bapak,isteri,keluarga,harta benda,kekasih kite?jgn ckp x serupa bikin..sembang boleh,yahudi jahanm la truk la zalim la,tp gune gak barang2 yg menyumbang kepada yahudi..xyah jauh la,cek intel tu spe nye..xyah sembang nak tegakkan islam,kalo qiamullail tiap2 mlm pon x sggup,kalo hati masih slalu mengata,kalo sesame islam ke jiran ke slalu bgaduh,xbtegur sape..btolkan dr,bru btolkan org..bljr habis2an ttg islam itu sndiri,bru bljar or kaji ttg slain dr islam..lantak la agenda kapir laknat tu apepon,kalo hnye berpegang pd 1 dan mengamalkan 2 bende yg dtinggalkan nabi,berani jamin r,lu olang xkan goyang nye dgn apepun ancaman2 kapir ke,yahudi ke kristian ke hindu ke buddha ke...sekian..skadar pandangan,nak membangkang silakan..
ReplyDeleteSalam kepada anon August 16, 2010 2:13 PM,
ReplyDeleteRumusannya, artikel diatas telah tarikh luput kerana ia bukan lagi isu semasa. Bagi menjawab segala persoalan yang tidak terjawab, dipersilakan kepada saudara anon utk membaca keseluruhan artikel, jika masih tidak bertemu dengan jawapannya, sila baca penerangan yang telah saya buat dalam ruangan komen diatas.
Segala pertanyaan dan persoalan telah saya jawab diatas sana. Jangan malas-malas ya saudara, kena rajin membaca, baru ilmu penuh didada. :)
Selamat berpuasa dan Salam Ramadhan Al-Mubarak...
Wassalam.
so, macamana pulak dengan blog.spot? tidakkah ia pun berasal dari US?
ReplyDeletedari komen Anonymous dengan Butthurt kat atas tu, nampak sangat misi orang yahudi dah berjaya iaitu memecah belahkan umat Islam. Tak pasai2 depa dok gaduh pasal Facebook dengan MillatFacebook ni. Tak kira lah MFB ni Muslim punya atau tidak, buat apa kita nak dok gaduh pasal tu. Admin letak kisah ni kat sini nak kongsi pendapat sahaja. Nampak sangat fikiran orang Malaysia ni pendek, cepat mengamuk. Rilex la. Depa nak buat apa biarkan, yang penting Iman kita kena kuat. Dah, tak pasai2 hampa dapat dosa kutuk mengutuk sesama Islam.
ReplyDeleteBTW, thanks to admin for sharing with us.
sy mintak share ya encik empunya blog..trima kaseh..
ReplyDeletewww.millatfaceboo.com is muslim's very own, first social networking site. A site for Muslims by Muslims where decent people of other religions are also welcome so come and join hand in hand to encourage this brave step and promote Unity of Muslim Ummah and prove to the world your love for Muhammad(pbuh) and and the power of technology which we actually have but we don’t consider it against our enemies
ReplyDeleteI totally agree with all those who think like that if we have alternative like millatfacebook.com then why we should go for Zionist facebook or even if we would not have any alternative even then we need not to go to those websites which are trying to do such things and their basic purpose is to just remove such love for Prophet(pbuh) from the heart of muslim youngsters that enable them to do any thing for islam. I request all those who are still silent that be alarmed your imaan is being targeted by these jews so that u become shameless and do all those acts which cant be done due to the existence of love for Prophet Muhammad(pbuh) and love for Allah and if you dont take any actions against this propaganda of jews then note the words of Prophet Muhammad(pbuh) that "no one can be a believer until unless i become most dearest to him or her than everything and everyone even ownself" and if somebody is not a believer then there is no question of shafaaat and forgiveness on the day of judgment. It seems that the activities of Facebook against Prophet Muhammad(pbuh), Allah(swt) and His nobel book Quran is now giving those muslims who truly love prophet Muhammad(pbuh) more than anything and anyone even their ownself an opportunity to prove the purity of their love and also a test for those who think that they love Prophet Muhammad (pbuh) and get His shifaat at the day of judgement. Now Allah(swt) is testing who is true beleiver and who is not. No one knows how many of us would take this opportunity and how many of us loose this opportunity. How many of us would say at the day of judgment "O my Lord thank you so much for giving me hadaiaah to choose what is right among the wrongone" and how many of us would say " I wish i would not have choosen the wrong among the rightone"
ReplyDeleteBut Allah's reply would nothing but this " I had given you the choice and showed you the right but you didn't chose the right"
Please wake up from slumber and open your eyes in the world of islam where everything is very clear and ask us to get ready for the day of judgment a day when we all are accountable for our own deeds and no one would be there to help us except our own deeds and if still you want to sleep in this dreamy world where everything is so beautiful and seems that it would never end, where the concept is just to live wheather with good deeds or bad deeds then Allah(Swt) has already mentioned in sora Mulk that
" I have created death and life to test u which of u is best in deeds" (ayat no.2)
and Allah has mentioned in sora asar that
1. By Al-'Asr (the time).
2. Verily! Man is in loss,