[Ekslusif] Raja Nusantara Empayar Langkasuka



[Ekslusif] Raja Nusantara Empayar Langkasuka


Bismillahirrahmanirrahim.

Segala Puja dan Puji hanya untuk ALLAH SWT, Tuhan Semesta Alam. Selawat dan Salam ke atas Junjungan Besar Baginda Rasulullah SAW, para Itrah Ahlul Baitnya, para Imam pewaris ummat dan seluruh pembela mereka dari awal hingga akhir. Semoga kesejahteraan senantiasa bersama para perindu dan pencinta kekasih ALLAH SWT. Amiin...

Al-Fatihah....

Saya mulakan cerita ini dengan beberapa penerangan ringkas. Seperti yang kita semua sedia maklum, pada 22 Mac 2013 seorang pengguna facebook yang mendakwa dirinya sebagai Raja Nusantara Empayar Langkasuka telah menggemparkan dunia facebook tanah air kita dengan dakwaannya tentang pelbagai perkara.

Antara dakwaannya yang tercatat di laman facebooknya yang boleh di dapati disini menyebut, bahawa beliau merupakan Raja Kedah yang sebenar secara tidak rasmi mulai sekarang (tarikh 22 Mac 2013), menjadi Raja di seluruh Nusantara, menjadi Pemuda Bani Tamim, menjadi penerus dan penyedia tapak untuk Imam Mahdi dan sebagainya lagi dakwaan yang telah menimbulkan 1001 tanda tanya pada ramai warga facebook khususnya dan turut sama hangat diperkatakan di dunia internet dalam negara kita. Sekiranya ada yang tidap dapat memahami apa yang saya tuliskan ini, diharap dapat membacanya disini (klik sini).


Sebelum saya meneruskan penulisan saya... Diharap anda semua dapat membaca beberapa peringatan di bawah ini.

1. Kepada hati yang mempunyai niat dan muslihat yang tidak baik, elok tinggalkan tulisan saya dan mohon agar tidak menimbulkan fitnah berdasarkan penulisan saya ini.

2. Kepada orang yang ingin melakukan "test" atau "ujian" dan seumpamanya dengan niat yang tidak baik, diharap agar melupakan niat anda tersebut.

3. Kepada yang tidak tahan maki, tohmah, fitnah dan tortue, juga diminta tinggalkan artikel ini dan abaikannya. Saya harap agar tiada yang memaki-maki atau memfitnah setelah membaca artikel saya ini.

4. Diharap kepada semua yang membaca agar berlapang dada dan mempersediakan hati-hati anda bagaikan kepingan besi.

Tanpa melengahkan masa, saya akan terus ke point-point utama yang ingin saya bentangkan agar segala kekeliruan yang selama ini timbul dapat dirungkaikan. Secara tidak langsung dapat memadamkan segala macam fitnah dan tohmah yang telah dilemparkan kepada Beliau dan kepada saya sebelum ini. Selamat membaca!

Bacalah dengan Jiwa yang tenang, bersama hati bagaikan kepingan besi!


Bismillahirrahmanirrahim.

1. Pada 26 Mac 2013, saya dan beberapa orang rakan telah pergi ke suatu lokasi, dimana kami berkumpul di sebuah Surau di daerah Gombak untuk bertemu dengan beliau. Beliau yang dimaksudkan adalah Raja Nusantara Empayar Langkasuka tersebut.

2. Setibanya saya di perkarangan surau, waktu sekitar jam 9.30 malam, baru selesai solat Isyak. Tetapi saya sudah solat awal-awal lagi di rumah kerana saya keluar agak lewat dari rumah. Setibanya di perkarangan, saya disambut beberapa orang rakan. Kami berlegar-legar seketika memerhatikan keadaan sekeliling oleh kerana Raja Nusantara sedang sebok dengan urusannya di dalam surau.

3. Saya terlihat sebuah kereta yang terdapat bendera empayarnya seperti yang tertera di dalam gambar di atas. Saya sempat memberi sedikit taklimat kepada beberapa orang rakan saya mengenai orang yang akan kami temui sebentar lagi dan menunjukkan bendera tersebut adalah bendera rasmi beliau. Suasana pada malam tersebut amat tenang dan syahdu. Bulan mengambang penuh.

4. Sekitar jam 9.40 malam, saya melihat Raja Nusantara seakan-akan sudah selesai urusannya. Saya terus masuk ke dalam Surau tersebut. Saya disambut olehnya di hadapan pintu surau. Kami bersalaman... Ketika itulah saya dapat merasakan tanda pada diri beliau.

5. Saya memperkenalkan diri sebagai "Brado Kapak" dan bersalaman dengan Tuanku diRaja. Kawan-kawan saya pun bersalaman.

6. Tuanku Raja mempelawa saya masuk ke surau. Dia membenarkan orang yang berurusan dengannya tadi untuk pulang dan tiba masa untuk kami berurusan.

7. Saya memulakan bicara dengan memperkenalkan diri saya dan bertanya tentang diri Tuanku. Orang kata, sesi "taaruf".

8. Setelah beberapa ketika, saya bertanya namanya. Namun tidak dijawabnya. Katanya, bukan sekarang untuk memperkenalkan nama. Saya tidak faham apa maksudnya. Ini kali pertama saya bertemu orang di luar tidak memperkenalkan namanya. Dan saya pun mengambil jalan yang sama dengan tidak memberitahu nama sebenar saya.

9. Sewaktu awal sebelum saya bertolak, saya ada menghubungi Tuanku untuk memaklumkan ketibaan kami malam tersebut. Pada mulanya saya agak berkasar dalam bertanyakannya beberapa soalan. Kerana ketika itu niat saya agak kurang baik. Kemudian dalam soalan seterusnya saya mengubah nada tulisan saya.

10. Setelah mendapat pengesahan yang kami boleh bertemu dengannya pada malam tersebut, barulah pada malam itu saya dan kawan-kawan hadir dan bertemu di surau berkenaan. Pada mulanya sebelum masuk ke surau, niat saya sudah berubah iaitu hendak mengetahui kebenaran. Akan tetapi berubah pula tatkala disambut rakan-rakan, saya terasa seperti hendak menguji.

11. Ketika bertanyakan nama Tuanku, Tuanku tidak mahu memberitahu namanya sebaliknya menceritakan serba-serbi tentang perjalanannya.

12. Katanya, pada 27 April 2012, Tuanku telah ke Gua Musang untuk bertemu dengan seorang Waliyullah. Tuanku bertemu dengan Almarhum Baba Haji Mohammad Tahir bin Haji Ismail. Ketika itu Tuanku hadir bersama rakan-rakannya. Beberapa ketika, Baba Tahir telah membaiah Tuanku dan menangis di hadapan Tuanku. Kata Almarhum Baba Tahir, "Kamu tak perlukan mereka ini (merujuk kepada kawan-kawan tuanku) semua. Kamu yakin pada ALLAH SWT, kamu sebenarnya lebih tinggi daripada mereka." Atau kurang lebih ucapan Baba Tahir itu, saya tidak dapat menyalinnya dengan baik.

13. Baba Haji Tahir telah menghembuskan nafas yang terakhir 3 hari selepas Tuanku bertemu dengannya. Kata Tuanku, Almarhum menghembuskan nafasnya kerana telah tiba masanya bahawa ALLAH SWT hendak mengambil nyawa-nyawa orang-orang salih yang lebih dikasihinya. Maka sekarang inilah tugas kita yang juga dikasihi ALLAH SWT tetapi yang diberi ujian lebih besar berbanding sebelum kita.

14. Tuanku berkata lagi pada saya, sekitar 6.45 petang, (tarikh disembunyikan), Tuanku telah dibaiah dari Langit di tempat di mana saya sedang duduk ketika itu menghadap Tuanku. Katanya, "Di tempat kamu duduk inilah, masa itu saya dibaiah."

15. Ketika baiah itu, kata Tuanku, suasana sejuk, hujan lebat turun, tetapi sekejap sahaja, Tuanku sehingga menggigil-gigil dan sebagainya.

16. Kemudian, Tuanku menjelaskan lagi bahawa sekitar bulan 3 tahun 2012, beliau telah diberitahu bahawa dirinya adalah pemegang amanah harta Langkasuka. Tuanku menegaskan, bahawa dia tidak klaim apa-apa dan dia menerima perintah terus daripada langit yakni melalui ALLAH SWT. (Saya tidak tahu sekiranya ini yang dimaksudkan dengan benar atau ia adalah kiasan)

17. Tuanku berkata lagi bahawa ada banyak code pada dirinya tetapi belum masanya untuk tunjuk semua. Tuanku berkata lagi bahawa raja-raja dan Dato Seri Najib Razak sudah bertemu dengannya. (Maafkan saya jika tersilap catat)

18. Pope Benedict telah dimaklumkan akan perihal tuanku. Kerana itu Pope telah meletakkan jawatannya. Pope akan datang atau mungkin Tuanku yang akan hadir ke sana menghadap Pope untuk suatu pertemuan. Pope didakwa akan melakukan pengesahan. (Pengesahan apa? saya tidak tahu)

19. Tuanku memaklumkan lagi bahawa dia sudah menghantar profail dirinya ke Istana Kedah, Istana Jalan Duta dan beberapa Istana lagi. Tuanku juga sudah ke Manila sekitar bulan Februari 2013 atas urusan harta kerajaan Sulu/Suluk.

20. Masih ingat artikel yang saya tulis dahulu tentang "Hikayat Duka Sultan Tidak Bertakhta" ? Artikel itu ada bercerita mengenai emas bukan? Tuanku pun mengatakan benda yang hampir sama. (Untuk makluman, saya tidak kenal dengan Tuanku sebelum saya menulis artikel itu)

21. Tuanku telah bertemu dengan penjaga emas harta kerajaan Sulu untuk beberapa pengesahan. Orang itu telah memberi satu surat kepada Tuanku dengan siap bertandatangan orang amanah negara Filipina, mengesahkan bahawa Tuanku adalah pewaris harta-harta kerajaan Langkasuka Nusantara. (Timbul persoalan, siapakah Ahmad Albab???)

22. Setelah itu saya mula menguji tuanku. (Niat tidak baik). Saya bertanya beberapa soalan. Alhamdulillah semuanya dijawab dengan baik oleh Tuanku.

23. Saya masih tidak berpuas hati. Saya bertanyakan soalan yang lebih killer kepada Tuanku. Akhirnya Tuanku berhenti menjawab soalan saya melihatkan saya sedang menguji dirinya.

24. Tuanku berkata kepada saya bahawa hati saya tidak bersih. Kamu asyik rasa diri kamu baik dan paling bagus sahaja. Kamu itu kamu ini bla bla bla.... agak panjang juga.

25. Saya akui semua itu memang tepat kena pada diri saya. Saya masih mengharapkan cahaya kebenaran dalam pertemuan itu. Seorang yang benar tidak mungkin akan menghentam seseorang lain tanpa memberi jalan penyelesaiannya.

26. Tuanku berkata kepada saya, "kamu kena baiah dengan saya dan saya akan beri kamu suatu zikir untuk kamu mensucikan hati kamu. Kita kena bina balik apa yang telah Rasulullah SAW bina. Kita harus mulakan semula sekarang. Ummat sudah lama jahil, mereka rasa mereka tahu agama sedangkan tidak. Saya datang hendak membetulkan apa yang telah lama salah ini. Saya nak ajak orang balik kepada tauhid, kepada ALLAH, kembali mengucap 2 kalimah Syahadah dan belajar yang benar."

27. "Saya tidak bawa agama baru. Saya tidak bawa fahaman atau ajaran baru."

28. Saya mengambil peluang itu untuk bertanyakan satu soalan. "Tuanku pernah join tabligh ke?" Saya bertanya sedemikian memandangkan pemakaiannya agak kelihatan seakan-akan jemaah Tabligh.

29. Tuanku menjelaskan bahawa dia tidak bawa tabligh, dia tidak bawa sunni, dia tidak bawa syiah dan sebagainya. Dia hanya bawa Islam. Semua orang, sunni syiah salafi wahabi tabligh dan sebagainya yang harus ikut dia. Sebagaimana pelbagai fahaman yang bercelaru ketika zaman jahiliah telah mengikut ajaran yang dibawa Rasulullah SAW mengucap dua kalimah Syahadah.

30. Tuanku menjelaskan lagi bahawa apa yang dibawa Tabligh ada yang benar ada yang tidak. Yang tidak benarnya mereka tersangkut disitu sahaja. Mereka tidak mencari ilmu yang benar. Bab amalan sunnah mereka amat bagus. Tuanku menjelaskan bahawa dia juga rajin membaca kitab-kitab hadis yang biasa diamalkan oleh para Karkun.

31. Kemudian Tuanku menegaskan lagi bahawa hati-hati kami sedang kotor. Tuanku menjelaskan bahawa saya ini sebenarnya seorang pencari, pengkaji dan seumpamanya. Tetapi saya tidak jumpa jalan yang betul. Kadang-kadang dah jumpa, tapi ada sedikit yang tidak betul. Tuanku pesan agar baiah dengannya dan dia akan betulkan mana yang tidak kena. Tuanku berkata, kamu kalau betul jalan kamu, kamu nampak kah tanda pada diri saya? Saya kata ya! Saya nampak pada awalnya! Tetapi setelah kena marah ini, saya sudah tidak nampak lagi.

32. Tiba-tiba Tuanku sedikit tersentuh dan menitiskan air mata. Tuanku menegur kami yang datang (semua pemuda) itu kerana memakai pakaian kebaratan. (Kebetulan saya memakai jersi bola Malaysia dan berseluar jeans sahaja). Tuanku menyatakan, "Kamu kata nak ikut Nabi, tapi kamu tak amal apa yang Nabi amal... kamu pakai ini (jersey), kamu pakai ini (jeans), kamu guna ini (handphone), kamu guna itu (kamera), ini semua nabi tidak pakai. Tak salah kalau nak pakai, tapi beginikah caranya kamu mengatakan kamu sayang pada Nabi? Hari-hari kamu menulis tentang Islam, dakwah dan sebagainya, tapi apa yang kamu buat sebenarnya???"

33. Ketika ini saya benar-benar tersentak. Hati seperti tersentuh. Benar bagai dikata. Selama ini rupanya saya hanya pandai berkata-kata sahaja. Tetapi tidak menunjukkan konsisten yang saya ini cintakan Rasulullah SAW. Hanya cintakan RasulNYA ketika majlis Mawlid sahaja....

34. Tuanku meneruskan lagi bahawa apa yang berlaku hari ini semuanya sudah terfitnah dengan fitnah dajjal. Tuanku mengaskan bahawa sekecil-kecil zarah pun yang dibawa oleh Rasulullah SAW, dajjal dah buat fitnah terhadap zarah itu! Sekecil-kecil zarah pun yang dajjal bawa, telah banyak orang Islam ambil!

35. Tuanku berkata lagi bahawa apa kerja yang dia bawa adalah kembali membetulkan ummat, membawa kepada syahadah yang benar, kepada amalan dan pegangan yang benar, kepada syariat yang benar, kepada pengamalan dan penghayatan tasauf yang benar dan kepada menjauhi fitnah dajjal.

36. "Sekecil-kecil apa yang Rasulullah SAW bawa itulah yang akan kembali saya bawa. Sebesar-besar apa yang Rasulullah SAW suruh tinggalkan itulah yang akan saya tinggalkan. Sekecil-kecil fitnah dajjal itulah yang akan saya jauhkan. Sebesar-besar fitnah dajjal itulah yang akan saya lawan." Kata Tuanku, atau kurang lebih bunyinya.

37. Alhamdulillah.... setelah berderu-deru pengucapan yang menyentuh jiwa itu, saya akhirnya menyedari apa yang telah saya lakukan selama ini. Benar bagai dikata, selama ini saya orang perasan sahaja rupanya. Perasan diri bagus.... :( Ampunkan daku ya ALLAH....

38. Kemudian saya meminta ruang daripada Tuanku untuk bertanyakan beberapa lagi soalan. Kali ini saya bertanya, "Siapakah Ahmad Albab???"

39. Tuanku mengaskan itu tidak penting. Tak perlu tahu! Sekarang ini yang penting adalah membetulkan apa yang sudah lama silap.

40. Saya mencelah lagi dan bertanyakan lagi soalan killer, "Siapakah Syuib bin Soleh??"

41. Kali ini apa yang Tuanku simpan telah terbuka. Tuanku berkata, "Ya, sayalah Syuib Bin Soleh."

42. Saya terus datang ke hadapannya dan merangkap tangannya menyatakan, aku sedia berbaiah.

43. Tuanku tersenyum. Akhirnya saya tahu mengapa bauan yang wangi pada awal-awal tadi hilang....

44. Tuanku berkata lagi, bahawa sekarang bukan masanya untuk kamu dibaiah. Nanti kamu datang lagi untuk dibaiah. Tuanku menyatakan bahawa orang-orang yang kasyaf dan benar niat ikhlasnya akan jumpa dan nampak tandanya. Jika ada sedikit kotor hati, maka hilanglah tanda itu.

45. Benar bagai di kata, pada awalnya saya memang benar hendak mengetahui kebenaran. Sejauh mana dakwaan Tuanku? Sejauh mana tuduhan yang banyak dilemparkan kepada Tuanku? Tetapi bila timbul rasa ujub dan hendak menguji orang lain, akhirnya saya tersungkur!

46. Tuanku kembali menegaskan bahawa dia bukanlah menuntut apa-apa takhta diraja. Bahkan sebenarnya dia adalah pewaris sebenar empayar Nusantara. Itu sahaja.

47. Tuanku menegaskan lagi bahawa dia bukan Imam Mahdi. Bahkan dia sebenarnya adalah seorang Pemuda Bani Tamim dan penyedia tapak kepada Imam Mahdi. Tuanku menyatakan lagi bahawa dia telah diperintahkan oleh ALLAH dan Rasul untuk menghimpunkan 313 orang jemaahnya untuk sama-sama menegakkan panji hitam sebagaimana yang tertera di atas di mana-mana bumi ALLAH SWT ini.

48. Tuanku menjelaskan lagi bahawa kerja Panji Hitam bukan membawa kemusnahan akan tetapi melawan ideologi dajjal. Untuk berperang dengan dajjal. Lantas saya bertanya, "Perang apa?" Tuanku kata, "Perang psikologi dajjal".

49. Tuanku menjelaskan lagi maksud lambang yang ada pada benderanya. Katanya kalimah syahadah itu sudah biasa dilihat. Tetapi tambahan di sebelahnya adalah, segitiga bererti simbol kekuasaan Nabi ALLAH Sulaiman Alaihis Salam. Bulat itu simbol bumi. ALLAH SWT di atas adalah simbol kekuasaan ALLAH di atas muka bumi. Muhammadur Rasulullah dibawahnya lambang Rasulullah SAW senantiasa ada bersama ALLAH SWT dan penghormatan hamba kepada Tuhan, maka Rasulullah SAW berada di bawah dan ALLAH SWT di atas.

50. Tulisan bahasa Melayu disekelilingnya melambangkan bahawa inilah bani Jawi atau Tamim yang dimaksudkan. Nusantara merujuk kepada TIMUR atau Timur Jauh. Langkasuka lambang atau simbol kepada pewaris darah keturunan Sulaiman Alaihis Salam.

51. Tuanku menyatakan bahawa Tuanku adalah berdarah Sulaiman Alaihis Salam di sebelah bapa dan berdarah Rasulullah SAW disebelah ibu. Kemudian saya bertanya, "Apa cerita pula Imam Mahdi?"

52. Tuanku menyatakan bahawa dia bukan Imam Mahdi dan dia hanya penyedia tapak untuk Imam Mahdi. Tuanku akan menyediakan kerajaan dan tampuk kerajaan dan kekuatan askar untuk melawan Dajjal. Setelah semua sudah ada, Tuanku akan menyerahkannya kepada Imam Mahdi setelah Imam Mahdi dibaiah di hadapan Kaabah. Tuanku menegaskan dia antara yang mengenal Imam Mahdi dan akan membaiahnya kelak. Tuanku menegaskan lagi bahawa kerajaannya adalah di Nusantara meliputi Malaysia, selatan Thai, Indonesia, Brunei, Singapura hingga ke Selatan Filipina.

53. Tuanku menyatakan lagi bahawa dia tidak pernah meminta atau klaim apa-apa takhta kerajaan tetapi hanya menghantar profail dirinya kepada beberapa Istana. Iaitu termasuk Istana Kedah, Istana Jalan Duta, Istana di Palembang, di Pejabat Amanah Manila, pejabat Pope Benedict dan beberapa lagi yang tidak dinyatakan.

54. Tuanku menyatakan lagi dalam sedikit masa akan gempar tentang dirinya. Bukan kerana tuntutannya tetapi kerana apa yang dibawa bersamanya. Tuanku turut menyatakan dia telah ditawarkan 5 billion wang (saya tidak tahu apa currency yang digunakan) untuk Tuanku gunakan. Tetapi Tuanku telah menolaknya bahawa dia tidak akan memakan harta hak rakyatnya. Tuanku menyatakan juga yang dia tidak mahu istana apa-apa, jika surau kecil ini pun menjadi istananya, sudah cukup baginya.

55. Tuanku menegaskan lagi bahawa sesiapa yang ingin berbaiah dengannya boleh menghubungi dengannya di kawasan Surau tersebut. Tuanku menyatakan yang dia hanya menghantar profail dirinya dan selebihnya dilakukan oleh para Sultan, Raja, unit Risik dan MKN. Tuanku tidak tuntut apa-apa. Tuanku nyatakan jika benar tidak lama lagi Sultan Kedah sendiri akan isytiharkan. Kita nantikan...

56. Tuanku menyatakan lagi bahawa, MKN, Risik dan orang-orang kenamaan dalam kerajaan sudahpun dimaklumkan tentang dirinya. Dan dia tidak ditangkap malah diberi jalan mudah untuk keluar masuk Istana. "Personaliti" yang pernah dinyatakan oleh Sultan Kiram III dahulu adalah Tuanku sendiri.

57. Setelah lama mendengar segala penjelasan Tuanku, akhirnya kami mengambil kata putus untuk menamatkan perbicaraan disitu kerana segala apa yang terbuku di minda dan di hati telah berjaya dirungkaikan. Alhamdulillahi Rabbil Alamiin.

58. Sekitar jam 11 malam kami menamatkan bicara. Kami bersalaman dan Tuanku menyatakan, jadilah Ikhwanku..... Ikhwanku.... Ikhwanku....

59. Setelah itu kami keluar dan saya meminta untuk bergambar. Dan beberapa keping gambar telah ditangkap. Satu saya kongsikan di atas.

60. Suasana di luar sangat sejuk ketika itu. Syahdu dan nyaman. Ketika di dalam surau sebelumnya pun agak sejuk. Bulan masih mengambang syahdu. Kami berbual sedikit di luar tentang beberapa perkara yang tidak saya nyatakan disini.

62. Sekitar 11.30 malam, kami bersalaman sekali lagi tanda perpisahan. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada Tuanku atas segala keperihatinan Tuanku menegur kami para anak muda ini dan segala jasa memberitahu perkara yang benar.

63. Saya telah berkata pada Tuanku bahawa saya akan menulis tentangnya. Dan ini tulisan saya. Tuanku, jika ada salah silap mohon tegurkan hamba yang banyak kesilapan ini.

64. Setelah Tuanku beredar, saya dan rakan-rakan terus ke kedai makan berhampiran untuk menjamah selera memenuhi makan malam. Walaupun tidak makan sebelum itu tetapi tidak terasa lapar ketika berbicara.

65. Setelah itu kami pun bersurai dan pulang dengan keadaan lega. Alhamdulillah was Syukru Ila ALLAH. Segala yang terbuku telah terjawab. Segala persoalan sudah terlerai. Segala tohmah telah terbela. Segala fitnah telah terhapus.

66. Saya berharap agar segala tohmah, tuduh, fitnah dan sebagainya yang telah dilemparkan ke atas Tuanku dan ke atas saya dapat dihentikan. Saya tidak membela orang gila atau seumapamanya. Saya mencari kebenaran dan saya menyatakannya sehabis mungkin tanpa bias.

67. Berdasarkan cerita saya di atas anda dapat nilaikan sama ada benar atau tidak. Saya tidak menghukum. Lantas sesiapa yang merasakannya benar, jika tidak yakin, tunggu sahaja pengumumannya. Jika tiada, baru salahkan. Jika merasakannya tidak benar, anggap sahajalah ia sebagai dongengan dan hentikan tuduhan cerca dan tohmah ke atasnya. Itu bukan sikap seorang yang mengaku dirinya Islam.

68. Saya nyatakan lagi bahawa tidak semestinya Tuanku adalah Syuib bin Soleh dan tidak mejadi kewajipan mempercayainya melainkan anda benar-benar mencari kebenaran. Anda harus datang sendiri bertemu dengan Tuanku untuk bertanya pada dirinya. Saya sudah bertanya, dan ini apa yang saya perolehi.

69. Saya nyatakan lagi bahawa segala apa yang saya tuliskan di atas adalah benar berlaku bukan rekayasa dan bukan tokokan. Saya nyatakan lagi bahawa apa yang dibawa oleh Tuanku dan diceritakan oleh Tuanku saat kami bertemu setakat ini tiada apa-apa yang bertentangan dengan Syariat Islam sebagaimana yang umum fahami.

70. Saya nyatakan lagi bahawa Tuanku ketika kami bertemu dengannya sangat merendah diri. Memakai pakaian seperti tertera di gambar di atas. Tidak mencari duniawi. Tidak ada mengklaim apa-apa. Dan dia telah menyatakan bahawa dia telah dibaiah sebagai Syuib bin Soleh. Siapa yang membaiahnya? Kerana apa? Itu anda harus tanyakan pada dirinya sendiri.

71. Saya menegaskan sekali lagi agar tiada lagi orang yang menuduhnya di laman facebooknya dan tiada yang menohmahnya lagi. Mungkin apa yang tercatat disitu agak keterlaluan bagi sesetengah orang, akan tetapi Tuanku tidak pernah memaki mencaci orang lain sebagaiman cacian, perli, maki, tohmah dan fitnah yang diterimanya. Amat keterlaluan sehingga ada orang yang sanggup mengedit gambar Tuanku dengan pelbagai ragam yang saya kira sudah melampaui batas-batas Islam.

72. Saya menegaskan lagi bahawa saya harap agar kita para ummat Islam kembali kepada ajaran Islam sebenar-benarnya. Agar kita kembali menghayati kalimah Syahadah yang kita yakini dan kita imani. Agar kita kembali mengenal Rasulullah SAW yang kita yakini sebagai Nabi Akhir Zaman.

73. Saya menyeru agar kita semua meninggalkan perdebatan sia-sia, agar meninggalkan propaganda yang buruk, agar meninggalkan kerja-kerja perpecahan yang telah lama kita lakukan dan telah lama kita tertipu dengannya. Saya berharap agar tiada lagi Sunni tiada lagi Syiah tiada lagi Wahabi atau salafi, akan tetapi hanya satu, iaitu Islam sebenar-benarnya mengucap dua kalimah Syahadah sebagaimana yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Bersatulah dibawah satu kalimah, semoga kita tergolong dalam kalangan 1 golongan yang selamat daripada 73 golongan.

74. Saya menyeru lagi agar kita semua sama-sama perbaiki diri. Tidak perlu mempertikaikan siapa "Raja Nusantara" ini? Betul atau tidak? Jika mahukan kebenaran carilah dia dan jumpa. Bukan mereka yasa cerita dan sebagainya sangkaan dan dakwaan. Tidak perlu juga meyakini akan cerita saya sekiranya anda rasa ia bertentangan dengan diri anda. Tetapi yakinlah bahawa kelak memang akan diutus kepada ummat ini seorang Imam yang akan menyatukan ummah iaitu Imam Al-Mahdi yang ditunggu-tunggu. Dialah Al-Mahdi yang datang dari kalangan Itrah Ahlul Bait pewaris Rasulullah SAW. Di tangannya lah pelengkap akhiruz zaman.

75. Terakhir, saya hendak mengingatkan sekali lagi agar tiada spekulasi atau cerita-cerita liar yang terhasil dari artikel saya. Jika ada niat tidak baik, seeloknya tinggalkan tulisan saya ini. Jangan ambil artikel saya sebagai modal untuk membuat perpecahan atau tuduhan. Kepada sesiapa yang hendak menyebarkannya, saya benarkan dan tidak perlu meminta izin. Kerana semua yang saya catatkan di dalam ini telah pun mendapat kebenaran daripada Tuanku. Ambillah apa yang baik dari diri Tuanku dan dari isi kandungan artikel ini, bacalah, jadikan ia panduan dan pedoman agar tidak kita tersesat di hujung jalan. Jika tersesat, cepat-cepatlah kembali ke pangkal jalan. Jika ada yang tidak kena pada artikel ini atau pada diri Tuanku, tinggalkanlah. Carilah jalan penyatuan, bukan lagi jalan perpecahan...

76. Terakhir daripada saya, semoga Islam akan kembali bersatu dan kita ummat Muhammad SAW dapat bersama-sama dengan keturunan Rasulullah SAW dan para Itrahnya untuk kembali menegakkan agama Islam ini. Semoga kelak kita kan sama-sama dapat meminum air telaga Haudh Nabi kita di dalam Syurga kelak daripada tangan Baginda Nabi SAW sendiri. Amiin....

WALLLAHU Ta'ala A'lam.



Sekian laporan saya,
bradokapak,
3.05 pagi, 28 Mac 2013.

168 comments:

  1. assalamu'alaikum wbt,sungguh aneh dan semakin rencam hal keadaan dunia sekarang dgn pelbagai perkara yg di luar jangkauan.Maaf jika aku katakan aku pernah menemui hamba Allah yg seperti ini yg membuat pelbagai pengakuan tentang keabsahannya sebagai pemimpin, aku hanya mendengar dan melihat apa yg akan dikatakannya tanpa menyatakan ya mahupun tidak.Aku bukan org yg pandai dlm menilai manusia lain tapi aku mempunyai piawaian dlm melihat gerak kerja yg dilakukannya apakah kaedah yg digunakan dlm mengani kemelut dan simpang kerenah manusia akhir zaman.Asas aku amat mudah tiada siapa di dunia ini yg suka segala beban dipikulkan di atas bahunya seboleh-bolehnya ia ingin lari dan mengelak dari menerima amanah dan tanggungjawab...sesuatu yg aku musykilkan....wallahu'alam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      aku ingin beritahu kepada kamu semua bahawa kamu semua telah bertemu raja segala raja, imam segala imam, ketua segala ketua, elok lah korang cepat berbaiah. Jumpalah beliau diistana yang telah disediakan untuk beliau iaitu di Hospital Bahagia Tg Rambutan, berbaiah lah dengan doktor di sana secepat mungkin.

      Delete
  2. Ada sesuatu yang menguit2 dalam hatiku sepanjang aku bce artikel ni tapi aku tak dapat tafsir apa dia

    ReplyDelete
  3. Bradokapak.. saya teringin sekali berjumpa dengan tuanku... tolong tunjukkan laluan kesana..

    ReplyDelete
  4. Baca boleh . percaya jgn .. sebab sapa2 pon boleh nyatakan apa yg diorg rasa untuk dibuat isu. Maaf la eh .. sekarang ni ramai sangat dah .. gila kuasa yg sanggup ketepikan nilai moral sampai kenyataan yg kluar pon bukan2. Pada saya .. penulisan yg admin buat .. sangat tersusun tapi mempercayainya bukan semudah yg disangka. Saya juga org Islam . Assalamualaikum....

    ReplyDelete
  5. kata jeans dan jersey tak ikut Nabi..(tapi masih menutup aurat.
    Guna handfon tak ikut nabi (tapi keperluan zaman ini)
    guna kamera tak ikut nabi (tapi keperluan dalam tugas)
    Tuanku pula kenapa guna kereta? tak naik untak kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju kenyataan kau.. Tah apa apa si penulis tu.. Jgn nk samakan zaman nabi dgn sekarang... Klau mcm tu knpa sultan Nusantara gne kereta? Bangang.. Yg Interview sultan ni pn sama bangang

      Delete
    2. Penulis dah terpukau gamaknya.

      Delete
    3. Yup..knape guna kete. X guna unta atau kuda.

      Delete
    4. Mengarut.....mana ada mabusia yg dpt bertemu allah melainkan muhammad yg terakhir...semua ni cerita hindustan...nak simpati...penulis pun bengong sgt...jumpa aku nak pijak ja.

      Delete
    5. Mengarut.....mana ada mabusia yg dpt bertemu allah melainkan muhammad yg terakhir...semua ni cerita hindustan...nak simpati...penulis pun bengong sgt...jumpa aku nak pijak ja.

      Delete
  6. Tolong bagi alamat ke sana..

    ReplyDelete
  7. Nie sedara ayah pin ke....

    ReplyDelete
  8. agak2nya demokrasi tu keperluan zaman skrg jgk ke???siapa kaki demokrasi maen jauh2...

    ReplyDelete
  9. Saya sudah baca blog pro RAJA NUSANTARA ini dan ada beberapa point yang saya persoalkan:

    1) Pemuda itu mengaku sebagai Pemuda Bani Tamim. Pertama sekali dia sendiri faham tak apa itu PEMUDA BANI TAMIM? Dahulu si Abuya Al-Arqam pun pernah mengaku sedemikian. Pemuda Bani Tamim ini perlu ada susur galur dari darah keturunan Arab Rasulullah. Apa bukti bahawa pemuda itu ada keturunan Arab? Adakah dia ada menunjukkan bukti atau dokumen yang merekodkan susur galur keturunan dia?

    2) Pemuda itu berkata ada tanda di tubuhnya. Jika benar mengapa tidak tunjuk atau terangkan apakah tandanya itu? Dari mana untuk kita merujuk tanda tersebut sebagai sahih tanda Diraja?

    3) Empayar Nusantara? Never heard of it. Kerana hanya ada dua Empayar sahaja dari Nusantara ini yang pernah mencapai status empayar yang meliputi 1 nusantara ini iaitu Empayar SRIVIJAYA dan Empayar MAJAPAHIT. Empayar Langkasuka hanya mencapai status Empayar setelah ianya digelar Empayar CHERMIN atau kita panggilnya sebagai Empayar Langkasuka-Chermin yang mengandungi tanah Segenting Kra, Utara Semenanjung (termasuk Kelantan dan Terengganu), wilayah Aceh sekarang dan Kerajaan Champa. Itu faktanya. Ia tidak meliputi hingga ke seluruh Nusantara pun. Namun memang tidak dapat dinafikan Empayar Langkasuka-Chermin itu ada pertalian diplomatik dengan Empayar Majapahit kerana kedua-duanya terhasil dari pecahnya Empayar Srivijaya yang terdahulu.

    4) Jika benar dakwaan pemuda ini bahawa para pemimpin kita pernah menemui, maka dia perlu sertakan BUKTI atau DOKUMEN. Pemuda ini juga perlu diteliti latar-belakang awalnya sebelum dia ke Gua Musang menemui seorang ulama itu. Dan apa pula signifikan ulama di Gua Musang itu untuk mengiktirafnya sebagai penguasa Nusantara? Adakah termaktub dalam mana-mana kitab darinya bahawa dia perlu melalui proses itu dan ini untuk ditabalkan?

    5) Mengikut hadis-hadis sahih (At-Tarmizi dan Al-Bukhari), wilayah TIMUR yang dimaksudkan itu dipercayai adalah wilayah KHURASAN yang kini meliputi Afghanistan, Pakistan dan Iran. Ramai juga yang menggunakan panji hitam ini untuk perjuangan mereka seluruh dunia jadi ia tidak eksklusif untuk pihak pro khalifah sahaja. Lagi pun reka bentuk corak panji hitamnya ada SEGI TIGA, itu amat kontroversi kerana SEGI TIGA itu umumnya sinonim dengan simbol DAJJAL atau NEW WORLD ORDER.

    6) Berperwatakan WARAK atau ALIM bukannya petanda muktamad seseorang itu adalah berhak terhadap sesuatu takhta. Seruannya untuk orang berbaiah kepadanya juga tidak kena. Kerana kita hanya wajib berbaiah kepada Nabi (ketika baginda masih hidup), kepada Ulul Amri Negara (yakni YDP Agong sebagai Ketua Agama Islam Negara) dan kepada Imam Mahdi serta Nabi Isa A.S yang bakal hadir. Masalahnya pemuda ini hidup dalam satu negara Islam (yakni Malaysia) yang mempunyai ULUL AMRI nya sendiri. Jika kita baiah kepadanya maka kita membelakangkan YDP Agong, sama ertinya mengkhianati baginda YDP Agong dan pembentukan negara ini. Jadi ia bukan perkara main-main.

    7) Kenapa pula perlu dia jumpa Pope dan seolah-olah perlukan restu dari Pope? Apa kena mengena Pope Benedict dengan kebangkitan Islam? Sepatutnya Pope yang hadir jumpa dia jika benarlah dia seorang penguasa dari Bani Tamim. Semacam tidak kena cara dirinya menerangkan sesuatu itu. Kurang lengkap dan seolah-olah dirinya ini amat terkenal di rantau ini seperti Tun Dr. Mahathir?! Apa pula kaitannya dengan puak Sulu di Filipina sampai harta di sana pun ada diwariskan kepadanya? Sejak bila pula Empayar Langkasuka-Chermin itu meliputi Kerajaan Sulu?

    Kesimpulannya masih banyak persoalan yang tidak terjawab dan keraguan dari dakwaan pemuda yang mengaku sebagai Raja Nusantara itu. Wallahualam.

    http://bradokapak.blogspot.com/2013/03/ekslusif-raja-nusantara-empayar.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong 100% komen kau ni...
      Mna plak si bradokapak ni...
      Jawab la???

      Delete
    2. Aku rase brado kapak ngn togku ni da pekena setong air ketum kot.

      Delete
    3. caya laa...mmg bernas broo...
      skong 100%

      Delete
    4. Sokong bro....kita cuma jahil,tapi tidak buta agama...ni mangkuk punya brado kapak....kalau hebat sangat tengku tu,napa dia naik kreta...suruhlah dia guna awan terbang mcn goku...hahahahahahaik tuih.

      Delete
    5. Setuju la bro al-kelantani. dr awal tgk lambang dia bentuk segitiga tu dh salah. n mana ada org trima perintah Allah direct dariNya selain RasulNya. panduan kita skarang ni cuma Al-Quran dan sunnah Nabi. Ini org gila kuasa. phhuuii

      Delete
  10. Mfla brader. Bila dia ckp dpt trus dr langit atau dr Allah, sy lgsg xpcye. Sdgkn nabi berurusan trus dgn Allah cume dlm hal solat.. Selainnye dgn perantaraan jibril. Jgn berbaiah dgn senang2, tkut tgadai akidah. Pujukn syaitan tu amat halus.

    ReplyDelete
  11. Mfla brader. Bila dia ckp dpt trus dr langit atau dr Allah, sy lgsg xpcye. Sdgkn nabi berurusan trus dgn Allah cume dlm hal solat.. Selainnye dgn perantaraan jibril. Jgn berbaiah dgn senang2, tkut tgadai akidah. Pujukn syaitan tu amat halus.

    ReplyDelete
  12. Mengarut..pakai suar jeans,pakai jersi, xikut sunnah nabi?pakai talifon pon masalah? Kat situ je nampak sesatnya..mengarut2..sape pecaya,dangkal n jahil sebenarnya kamu itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul 2...knapa x pacak je bendera dalam gambar 2 dekat unta..kenapa dekat kereta 2...

      Delete
  13. ishh... pakai nset bukan cara rasul.... main facebook bukan cara rasul... jeans n jersi bukan gaya rasul...

    persoalan... kenapa pakai kereta? kenapa ad akaun facebook? mcm mana bhubung dgn penulis? guna merpati kah?

    dlm Al-Quran xde pn ckp... kamu mst memakai jubah etc... cuma.. perlulah menutup aurat bg lelaki dan perempuan...

    hurm.... dunia akhir zaman.... mcm ni lah.... mcm2 yg muncul...dibaiah dr langit... selepas rasulullah a.s,, ada ka manusia lain yg dpt btemu Allah??

    ReplyDelete
  14. Kenapa xperiksa latar belakang keluarga die??

    ReplyDelete
  15. point 47 ade cakap 'tuanku' ini dapat perintah dari Allah? setahu aku hanya para nabi dan rasul aje yg dpt perintah direct dari Allah...kalo 'tuanku' ni claim yg dia pun dpt perintah direct dari Allah, aku takut sesat aje..ramai ustaz2 yg pesan pasal hal ni...hati-hati...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah. ..Subhanallah. .
    Istigfar lah wahai saudara muslimku sebelum membuat komen. ....Sebaiknya selepas membac a segeralah berwudhu solat taubat dan solat istikharah. ....tunjukkan lah nilai murni muslim
    yang sangat mulia. .semoga Allah memberi petunjuk dan rahmatnya.

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum wbt, baru hari ini ana tau pakai seluar slack pakaian ISLAM, sbb Tuanku pakai seluar slack, ber"FACEBOOK" ciptaan Yahudi ini pun rupanya salahsatu tuntutannya sebab Tuanku ada FB, ermm macammana Tuanku buat page tu ya? klu henfon xbole, PC atau Laptop bolehka? atau mungkin zaman Rasulullah dah ada semua tu tapi henfon xde? SubahanAllah...

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah. ..Subhanallah. .
    Istigfar lah wahai saudara muslimku sebelum membuat komen. ....Sebaiknya selepas membac a segeralah berwudhu solat taubat dan solat istikharah. ....tunjukkan lah nilai murni muslim
    yang sangat mulia. .semoga Allah memberi petunjuk dan rahmatnya.

    ReplyDelete
  19. subhannallah.. payah skali nak buat kesimpulan dalam hal sedemikian.. jika ilmu terlalu cetek dan tiada panduan yang tepat.. rasanya kita perlu memahami kembali isi al-quran.. jika benar apa yang dinyatakan.. semoga Allah SWT yang mampu membimbing hambanya dan cerahkan hati untuk menerimannya. alquran dan sunnah sahaja yang mampu memulihkan segalanya..waallahualam..

    ReplyDelete
  20. patut le ade kes kerat konek ayah & sendiri..
    menyimpang trus...

    ReplyDelete
  21. as-salamu'alaikum all..
    apabila dtng kpd kamu sesuatu berita..
    siasatlah kebenarannya..baru di kata benar dlm ilmu kamu sndri..
    berlapang dadalah sehingga terbukti sesuatu itu benar n salahnya..
    klu takde ilmu..maka berTAWAQUFlah..
    itu lbh AULA dri mnjadi Hakim..
    selebihnya kita serah kpdNYA..
    w/a..

    ReplyDelete
  22. as-salamu'alaikum all..
    apabila dtng kpd kamu sesuatu berita..
    siasatlah kebenarannya..baru di kata benar dlm ilmu kamu sndri..
    berlapang dadalah sehingga terbukti sesuatu itu benar n salahnya..
    klu takde ilmu..maka berTAWAQUFlah..
    itu lbh AULA dri mnjadi Hakim..
    selebihnya kita serah kpdNYA..
    w/a..

    ReplyDelete
  23. RAJA ADIL RAJA KUSEMBAH RAJA ZALIM RAJA KUBUNUH

    ReplyDelete
  24. Perkara yang kita tidak tahu, tidak semestinya perkara tersebut tidak betul.

    ReplyDelete
  25. Hati2. Nampaknya dah ada yang terpengaruh. Kena panggil jabatan agama utk siasat.
    Biar "tuanku" ni berdialog dgn org agama.

    ReplyDelete
  26. Dengan Nama Allah, Ya Rahim...

    satu jer saudaraku BK,..... SUKAR buat ana...

    andai benar... Alhamdulillah....
    andai benar.... istigfar... sudah dekat waktunya...
    andai benar.... Wallahuaklam.... Allah Maha Mengetahui...

    andai tidak... semoga Allah menjaga kita dan 'Tuanku"

    semoga yang mencari kebenaran didalam lindungan rahmat Allah...

    ReplyDelete
  27. Macamana dia nk buktikan perintah dari langit dan perintah2 yg dia terima bukan dari Iblis? kerana iblis amat suka menggangu org2 mcm ni.

    ReplyDelete
  28. BP:kt mana boleh jumpa raja merongwangsa ni tuan

    ReplyDelete
  29. buang masa aku je masuk sni

    ReplyDelete
  30. Aku setuju dengan ajakan Tuanku untuk kembali kepada Islam yang sebenar,kerana diwaktu ini ramai yang membawa Islam secara berkumpulan.Mengaku umat Rasulullah saw dan ikut Sunnah,tapi siapa buat salah akan kena hentam.
    Tetapi hal2 lain aku kena siasat dahulu.Mungkin jika bersua muka akan terbuka hijab.
    Walahuaklam.

    ReplyDelete
  31. Aku setuju dengan ajakan Tuanku untuk kembali kepada Islam yang sebenar,kerana diwaktu ini ramai yang membawa Islam secara berkumpulan.Mengaku umat Rasulullah saw dan ikut Sunnah,tapi siapa buat salah akan kena hentam.
    Tetapi hal2 lain aku kena siasat dahulu.Mungkin jika bersua muka akan terbuka hijab.
    Walahuaklam.

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  33. Mato stim yooo...

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum,
    Saudar Brado Kapak. Hamba Amat kenal dengan penulisannya. Melalui tulisannyalah, hamba selalu mengingati perkara yang dah lupa.

    Setelah beliau menulis perkara ini, banyak manusia tidak suka akan perkara ini terjadi kerana mereka tidak kenal dengan siapa manusia 'ini'.

    Begitu juga hamba yang amat rendah ilmunya.

    Namun saudara Brado Kapak, Ingatlah pesan hamba ini.

    1) Pemuda Bani Tamim Itu akan meminta keadilan namun 'MEREKA' tidak memberinya, lalu Pemuda dan tentera berperang mendapatkannya, dan akhirnya mereka berjaya.

    2) setelah itu, dia akan bergabung dengan Imam Mahdi.

    3) Dan Imam Mahdi Akan dibaiah oleh penduduk iraq,syam,yaman dan makkah, (hanya sedikit sahaja).

    Kisah pembaiatan Bani tamim, tidak hamba belajar atau ketahui.

    Dan ingatlah Wahai SaudaraKu Brado Kapak, Berhati-hatilah ketika berjalan. Jangan pula terpijak bayangmu sendiri.

    Hamab ingin memberitahu satu.

    Imam Mahdi Syiah Akan keluar Tak Lama Lagi.

    Imam Mahdi Sunni Akan keluar juga tidak lama lagi.

    Mereka adalah penipu, sebab mereka disediakan oleh Dajjal.

    Dan

    Dajjal sendiri akan menjadi Nabi Isa

    Ya, Nabi Isa Palsu.

    Maka, yahudi telah melengkapi semua ramalan rasul kita. Mereka membaca hadis dan membuatnya menjadi kenyataan. Dan melihat ramai manusia mengikuti yang palsu.


    SaudaraKu yang Beriman,

    Kenapa Dan Mengapa Si Syuib Bin Salleh ini mahu berjumpa Pope. Perlukah mereka diberitahu.

    Merek sebenarnya tidak perlu tahu. Kerana kemunculan Bani tamim dan pahlawan perangnya akn mengejutkan Timur Dan Barat. Mereka sesekali tidak pernah terfikir Bani Tamim itu muncul dikawasan itu.

    Wallahulam. Tidak perlu maki hamun Si Brado Kapak. Mana perginya sifat sabar kamu semua wahai manusia kononnya beriman. Sepatutnya kita berkata baik2 dan mengajak Brado Kapak Berfikir Semula.

    Brado Kapak Berfikir dengan tenanglah kata2 hamba tadi. Hamba ini jauh dari dunia semenanjung namun hamba ingin Allah SWT senantiasa beri petunjuk kepada Orang2 Beriman Dan Aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen2 awk agak logik juga. pendapat saya, mungkin beliau hendak maklumkan kepada pope dan meminta pope memeluk ISLAM. seperti mana RASULLULLAH S.A.W menghantar perutusan secara aman kepada raja-raja dahulu.

      Delete
  35. Assalammualaikum taun bradokapak....saya amat merindui akan perkhabaranTuanku ini....Tolonglah bagaimana saya boleh berjumpa dengannya.

    Kalau tidakpun tuan bradokapak hubungi saya. Ini blog saya....nadzallihoo www.1bajau1lautan.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Makin dekat kiamat, makin banyak benda yang sesat... Nauzubillah

    ReplyDelete
  37. bagi aku senang je"
    yang benar tidak akan dedahkan sehingga waktunya"
    kerana musuh-musuh islam memerhatikan kita'
    dah jumpa PM kan' para ulamak dah ke" baru-baru ni ade insan yang mengaku lebih dari ini" jadi satu je pertanyaan ku" apakah kaitannya naga dan pilihanraya 13 ini"

    ReplyDelete
  38. tumpang tanya...lambang tiga segi ada bulatan ditengah..mcm lambang yg mengelirukan dan menjadi tanda tanya

    ReplyDelete
  39. malangnya penulis guna blog.nabi tak guna blog kate syg nabi..kenapa guna blog?

    ReplyDelete
  40. pekara yg paling membimbangkn Nabi Muhammad Saw di akhir zaman ialah orang2 yg bijak pandai didlm bab agama menggunakan
    agama untk kepentingan diri sendiri dan merosakan orang lain

    ReplyDelete
  41. pekara yg paling membimbangkn Nabi Muhammad Saw di akhir zaman ialah orang2 yg bijak pandai didlm bab agama menggunakan
    agama untk kepentingan diri sendiri dan merosakan orang lain

    ReplyDelete
  42. Salam kepada semua... Mohon maaf saya agak busy tidak dapat menjawab semua persoalan.


    Terima kasih kepada semua yang memberi komen dan memberi peringatan kepada saya. Terima kasih kepada Melayu Sarawak dan yang lain-lain.

    Ada beberapa perkara yang saya nak jawab secara rawak.

    1. Saya bukan PA atau orang suruhan atau tukang jawab soalan bagi pihak Raja Nusantara.

    2. Tujuan saya tulis artikel ini agar anda semua menghentikan tohmahan dan fitnah ke atas dirinya. Kerana setelah saya bertemu dengannya, tiada satu pun kata-katanya yang berlawanan dengan syariat Islam. Hanya kata-katanya blm dapat dibuktikan. Itu sahaja.

    3. Saya masih dalam proses untuk mendapatkan berita yang lebih lanjut. Kepada yang hanya tahu hentam sahaja, sembang banyak, No Action Talk Only, diharap dapat hentikannya. Tiada guna kita menimbulkan rasa amarah atau fitnah.

    4. InsyaALLAH sekiranya saya sudah mendapat jawapan yang konkrit, saya akan maklumkan kepada semua.

    5. Kenapa saya gunakan blog? Dah saya ada blog dan facebook sahaja. Tolonglah berfikiran matang ya... Tentang pakaian pula, hal ini memang ada ulamak Nusantara kita tuliskan. Boleh rujuk kitab Perukunan karangan Syeikh Idris Al-Marbawi. Hal yang sama disentuh oleh Raja Nusantara.

    6. Raja Nusantara menjelaskan bahawa dia adalah keturunan berdarah Nabi ALLAH Sulaiman Alaihis Salam. Ertinya, dia yang menguasai empayar kerajaan di Nusantara ini. Dan dialah pewarisnya. Srivijaya adalah dibawah kekuasaan warisnya. Itu menurutnya.

    7. Tanda itu memang ada pada dirinya. Saya sudah lihat sendiri. Dan sy kira tidak perlu pun untuk saya tunjuk dalam blog ini.

    8. Memang sudah sampai masa untuk dia declare dirinya sebagai Syuib bin Soleh. Itu menurut katanya. Jadi tidak timbul soalh ejen yahudi atau ejen dajjal nak bunuh dia. Memang dah banyak cubaan nak membunuh serta meng"uji" dia dijalankan kepada dia. Saya sendiri akui.

    9. Saya tegaskan sekali lagi, kalian nak percaya silakan. Tidak mahu percaya, pun tidak mengapa. Harap tidak timbulkan fitnah dan tohmah yang bukan-bukan sahaja.

    10. Jika mahu mencari kebenaran, bolehlah datang berjumpa dengannya di Surau Al-Falah, apartment Kenari, Taman Melati. Berdekatan Balai Bomba Taman Melati, tepi MRR2.

    11. Jika ada lagi permasalahan, sila hubungi saya di facebook: Brado Kapak

    12. Sy tegaskan sekali lagi bahawa Raja Nusantara ini tidak mengklaim bahawa dia mahukan istana atau takhta kerajaan Kedah atau Agong. Tetapi dia hanya menghantar profail dirinya ke istana-istana sahaja. Jika dia benar, kita tnggu sahaja sampai satu masa, namanya akan tetap diumumkan. Sama ada diumumkan layak menerima takhta atau tidak. Masa menentukan.

    13. Terakhir, saya harap sangat-sangat agar anda semua berlapang dada dalam isu ini. Ia tidak merosakkan aqidah anda semua pun kalau tidak mahu percaya. Dan ia tidak pula mengganggu gugat ketenteraman hidup anda semua. Dia tak minta harta atau duit daripada anda semua pun. Hanya minta agar ummat Islam kembali bersatu padu, kembali mengucap Syahadah dengan benar, kembali berTauhidkan dengan sebenar-benar tauhid.

    Sekian.

    Wassalam.

    ReplyDelete
  43. Photo tu gambo siapa?

    Gambo Raja Langkasuka ka atau Bradokapak?

    ReplyDelete
  44. dengan nama Allah...

    assalamu'alaikum

    menarik perkembangan yang berlaku akhir2 ni. rasanya dah banyak kali berbalas kata dengan raja nusantara atau orang kanannya secara maya. jika dia ialah Shuaib bin Saleh, maka sudah sempurnalah ketiga mereka Al Mansur dan Al Harrith. tapi jika tidak maka belum sempurna lagi la.. sehingga panji hitam yang benar dikibarkan, sangat susah untuk mengenal mana satu yang betul, maka siapa yang ikhlas dan nak tahu betul-betul hanya satu saja jalannya iaitu minta Allah tunjukkan. tanda kumpulan yang benar ialah mereka tidak akan kalah walau sekali, jadi kalau kalah walau sekali maka bukan la tu.. wassalam

    ReplyDelete
  45. Raja gilerrrr.....kito bako je lah!!

    ReplyDelete
  46. Ni lah jadi nya bila berkawan dgn syaitan...kena tipu dgn iblis laknat....

    ReplyDelete
  47. ASSALAMUALAIKUM..
    DENGAN NAMA ALLAH YANG PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI...

    DEMI ALLAH AKU TAK RESPEK LANGSUNG PADA PEMILIK BLOG INI.

    Aku ulang quote 33. Baru nak tersentak? Pos ilmu agama.. konon kuat agama la.. baru sekarang tersentak????

    "33. Ketika ini saya benar-benar tersentak. Hati seperti tersentuh. Benar bagai dikata. Selama ini rupanya saya hanya pandai berkata-kata sahaja. Tetapi tidak menunjukkan konsisten yang saya ini cintakan Rasulullah SAW. Hanya cintakan RasulNYA ketika majlis Mawlid sahaja...."

    Sayang penulis cume pada Rasullullah SAW hanye pade maulud? So penulis ni kira Islam Sekular la? Jadi kalau Islam Sekular berkiblatkan Kamal Attartuk.. Ade ke patut penulis mempermainkan Rasullullah selama ini sedangkan penulis sendiri MENULIS ARTIKEL KEAGAMAAN! BULLSHIT! Pejuang Agama.. Ilmu Terbang2! wtf! Sepengetahuan saya, penulis berkemungkinan datang dari PONDOK.. Mai Habaq pondok celah mana hang belajaq? Kitab Mana hang guna? Pondok tu banyak pondok.. Ada pondok syiah.. ada pondok ayah pin.. ada pondok telefon.. kitab banyak kitab.. sebab kitab=buku.. mastika pun boleh dijadikan kitab.. Jangan celarukan pemikiran orang lain la.. Cukup sudah musuh ISLAM itu YAHUDI.. jangan kona2 kat dunia.. hang nak apa sebenarnya? -6666

    ReplyDelete
  48. cerita yg menarik didengar je...huhu.. xde yg menarik pun,mungkin dia org yg baik,tapi bani tamim dan bai'ah bagai siap dari langit tu dah lain mcm...bagi sya ini hanyalah sebuah cerita dari dia. tapi yg hakikatnya akan muncul juga nti xtahu bila,semua ilmu allah. kita buat lah amal sebagai org islam...w.alam

    ReplyDelete
  49. Assalammualaikum....

    Kepada semua pembaca blog brado kapak artikel brtjuk Raja Nusantara ini, saya ada huraian untuk tambahan.

    1. Baginda tidak berjumpa ketua pope, tetapi mengesahkan bahawa dia adalah keturunan sebenar Langkasuka yang hilang dan perkara ini bukan tujuan apa2.

    2. Sesiapa yang kuat mengutuk tentang baginda, maka mereka mengutuk tentang 2 kalimah syahadah, Baginda tidak membawa fitnah tetapi membawa tauhid untuk keluarkan diri dari menjadi pengikut2 Dajjal Al Maseh Laknatullah seperti 'bertuhankan' duit, mengikut sistem2 Dajjal, seperti memakai kot dan tie untuk ke tempat kerja dan sebagainya. Baginda tidak menyuruh atau memaksa sesiapapun mengikutnya akan tetapi jika perkara ini adalah benar, kalian memang dalam golongan orang2 yang rugi serta menjadi mangsa2 perang atau pengikut Dajjal Laknatullah.

    3. Kalau berani kata kesat atau kutuk di dalam blog dan penulis blog tentang Baginda, baik berjumpa Baginda untuk keterangan lebih lanjut dan telah ditulis dimana lokasinya. Buktinya dalam diri kalian sendiri iaini berani kerana benar dan takut kerana salah. Berani jumpa Baginda dan menyatakan Baginda sesat tetapi selepas jawapan kalian dijawab dan apa yang ingin kalian menyoal kapadanya (di rekomenkan bahawasanya diantara sesiapa dalam kalian ingin mencuba - cuba ilmu atau ingin menghentamnya, maka nyah dari niat itu. Berjumpa dengan Baginda biarlah untuk mendengar ilmu2 terlebih dahulu dan mulakan kajian untuk sahihkan Baginda berkata sama ada benar atau dusta)

    4. Tentang memakai seluar jeans dan t-shirt jersi adalah memakai pakaian yang bukan pecinta Rasulullah SAW sebenarnya begini; 'Kata kamu mencintai Rasullullah, tetapi apa buktinya kamu mencintai Rasullullah...? Sedangkan kamu memakai semuanya berkonsepkan Dajjal, Rasullullah tidak memakai apa yang kamu pakai... Apa bukti kamu mencintai Rasullullah (sambil menitiskan air mata)...' Baginda berkata demikian dan bermaksud; mengingati lagi hal duniawi dan bukan untuk membuktikan mengikut perkara jalan menuju Siratim mus taqimm. Itu maksud Baginda dan bukan apa yang kalian fikirkan. Situasi dalam hal perbincangan itu saya juga ada dan menjadi saksi.

    5. Baginda membawa panji hitam dan akan memberi panji hitam itu kepada yang layak iaitu Imam Mahdi. Itu tugas Baginda yang sebenarnya dan bukan untuk membawa kehancuran. Membuat andaian memang manusia pandai akan tetapi Baginda ada tanda bahawasanya Baginda dari keturunan yang hilang (Merong Pertama) dan tidak ingin membawa apa - apa tuntutan. Jadi apa yang sakitkan hati sangat wahai saudara2 islamku?





    Warkah ini ditulis oleh salah seorang saksi yang saya membawanya bersama menemui Baginda bergelar diri sebagai Along Tuah 7 Utama bertarikh 29 mac 2013

    ReplyDelete
  50. Kat area iran dan iraq pon ada yg nhaku bani tamin jugak sekarang ni..imam ahmad ka namanya.. pon xbercanggah dgn islam jugak ajakan dia..

    ReplyDelete
  51. Assalammualaikum
    salam ummat manusia
    salam umat melayu
    salam khas tuan bradokapak dan yang senada dengannya.

    Pertama saya ucapkan berbanyak terima kasih pada tuan bradokapak. Saya amat teruja dan rasa ingin berjumpa dengan Tuanku SULTAN. Terima kasih sekali lagi saya ucapkan pada tuan bradokapak kerana telah memberikan alamat Tuanku Sultan.

    Wahai bangsaku melayu yang budiman penuh dengan tatasusilah adap sopan. Janganlah kalian berprasangka buruk terhadap seseorang. Adapun pada firasat saya tuan bradokapak menyatakan keikhlasannya dalam hal berkaitan. Iapun dah nyatakan, nak kepastian silalah berjumpa sendiri dengan tuanku Sultan.

    Terima kasih

    Salam akhir mula
    dari Laksamana Allihoo

    ReplyDelete
  52. cerita lucu

    itu saja mampu dikatakan

    ReplyDelete
  53. Salam kembali BK...

    mereka tidak berLAPANG DADA...

    saya pun SUKAR nak percaya perkara yg tidak jelas... selagi ada perkara "tiada perlu dinyatakan" , "tidak perlu ditunjuk disini", "dah lihat tapi cukuplah saya seorang yg tahu", membuatkan sesuatu fakta itu terbantut kebenarannya...

    itu pandangan ikhlas saya yg mungkin mcm berlapang dada dengan artikel ini. dan saya faham niat untuk ukhuwah dan menegakkan tauhid itu...

    kemusykilan hanya pada jasad "tuanku" dengan khabar2 peribadi nya....

    the most curios to me BK, the POPE have to juridiction? err..

    semoga saudaraku BK dalam rahmat Allah...

    dan saudaraku yg lain sekalian, jika musykil, jgnlah bersikap biadap dan melepas kata.... kelak ia digunakan untuk menilai kita kembali....

    maaf BK.

    ReplyDelete
  54. terkesima dan syahdu rasanya..

    ReplyDelete
  55. Amacam kapak?ko dah boleh nampak perjuangan tu mcmana?selama ni ko nk sgt berjuang..baru kena serang sikit dah mengelupur nak tempis..ini baru ko kena condem dengan sape2 ntah..kalau ko kena condem dengan famiy ko mcmane?Ke mak ko kene ugut bunuh ke.

    Ingat kapak,perjuangan xseperti ko sangka..byk onar duri,byk perangkap..

    Ko bukan pe kapak,ko byk sgt makan pujian dr kawan2 ko..tu yg racunkn ko..

    Ape2 pun..semoga selamat, Drpd ko melayan kami semua kt sini,baik ko dok diam2 dan buat amalan ko..teruskan apa ko buat sebelum ni..

    -Kucing

    ReplyDelete
  56. ini masalah org melayu yg tak sudah2. berangan atau gila

    ReplyDelete
  57. ini adalah 'setan' yg cuba menyesatkan manusia, buat apa nk siasat2... dh terang2 mngarut, dh jumpa manusia sesat, mengaku utusan Tuhan, sti la kena caci, xkn nk puji plak... tu kn salah satu bentuk penentangan... xyah la nk siasat sapa mamat gila ni... owner blog ni pun sama gak la nk ajak org suruh sesat,,, mgaku Bani Tamim, pirah... lbh baik makan ketum dri ajak org sesat.. puih!

    ReplyDelete
  58. Hari ni mengaku SULTAN,
    Esok lak mengaku NABI,
    Tulat mengaku TUHAN... Nauzubillah

    ReplyDelete
  59. KEBENARAN HANYA SATU. TIDAK DUA .TIDAK TIGA. MASA AKAN MENENTUKAN. BERHATI-HATILAH. Brodokapak, adakah anda sudah bertemu 4 mata dengan semua pihak yang mengaku Putera Bani Tamim. Kalau belum jangan cepat membuat keputusan.

    ReplyDelete
  60. Jika berjuang kerana Allah, teruskan je lah, jgn undur, soal kaedah perjuangan, terlalu banyak khilaf para ulama, org pas dgn caranya, org jakiem dgn caranya, dll, masing2 kata perjuangan mereka benar... yg penting sepakat bantu agama, daripada berdiam diri dan merasa diri tak sesat... dan tidak juga soleh.. tak payah komen mcm anjing... tak payah komen mcm ahli hikmah... takut yg komen mcm anjing tu... rukun fi'li solat pun tak tahu, tp belagak mcm pakar fekah dan tauhid... maaf

    ReplyDelete
  61. kalau nak tuduh org sesat, baik tuduh diri sendiri dulu, rukun islam dah sempurna? rukun iman dah sempurna? apa cerita syiah dan wahabi mula berleluasa kat malaysia? jakim tak pakai ka fatwa ulama2 nusantara? kalau dia ni tak betul, tak heranlah, yg aku heran org selalu buat dosa kecil dan besar tapi boleh hukum org lain sesat!!!

    ReplyDelete
  62. Assalamualaikum,

    Hohoho...Merry Christmas....

    Jemput makan..jemput makan....
    Jom kita makan popcorn sambil menyaksikan semua drama ni...
    Huhuhuhu....

    ReplyDelete
  63. Hm....mcmana ni ek...
    Mana kita nak start dulu ni...
    Hmm....

    Aaa.jemput..jemput...
    Amek Popcorn tu..
    Aa....duduk..duduk..

    ReplyDelete
  64. Manusia belah timur dah start bertelagah dah...
    Jom ramai-ramai kita ludah ke langit...

    Tui..tui...
    Aa..eh eh eh.. Ngelak ludah tu..
    Aa..ngelak lagi

    ReplyDelete
  65. Tula...
    Dulu mengumpat orang...kan dah kena batang hidung sendiri...
    Mungkin niat penulis baik... tapi dia tak perasan sesuatu...

    Hmm...apa yang diperjuangkan di sini ya...
    Mintak maaf...patik tumpang lalu nak bertanya..
    Ada apa kecoh-kecoh kat sini.
    Patik bukan orang sini, tak tahu apa yang berlaku.

    ReplyDelete
  66. Janganlah gaduh-gaduh kat sini... Tak elok kita gaduh-gaduh..
    Allah tak suka... Nape nak gaduh-gaduh... Semua sebab dengar kabar angin. Masing-masing rasa diri tu betul. Tanpa sedar satu Malaysia sedang dalam ketaksuban. Percayalah, Allah mahu beri yang terbaik untuk setiap manusia di bumi ni tak kira agamanya pun. Janganlah musuhi makhluk Tuhan. Mereka pun nak hidup jugak. Kasihanilah mereka. Janganlah meminta agar pertumpahan darah berlaku. Kasihan manusia. Kamu tak kasihan pada mereka ke?

    ReplyDelete
  67. Umat Islam dah dilanda penyakit berjangkit. Lukanya semakin hari semakin busuk dan hampir ke seluruh badan penyakit ni menular. Sabar ya wahai manusia... Nanti Doktor datang bawa ubat ya... tapi ubat ni pahit sikit... kena telan jugak nanti nurse bagi air... sabar ya..

    ReplyDelete
  68. Ada satu berita gembira... Allah tak memusuhi kedua-dua puak yang bertelagah. Allah sayang semua Jiwa-jiwa yang Dia ciptakan. Pergaduhan di sini terbentuk kerana ini adalah suatu bab dalam proses mencapai kestabilan. Tak mengapa wahai manusia, perjuangkanlah apa yang kamu rasa benar. Yang penting ingat satu perkara, jangan biarkan kebencian membusuk di dalam hati kita. JANGAN membenci makhluk Tuhan. Para pendusta agama, siap kamu, aku benci keegoan kamu dan ketaksuban mengarut kamu! Tak guna! membusukkan nama Islam sehingga orang bukan Islam merasa jijik dengan Islam.

    ReplyDelete
  69. Buangkan kecelaruan dan ketakutan kamu wahai manusia...terhadap perkara yang tidak kamu ketahui...
    Dalam pada kamu merasa ingin memerangi Dajjal, Iblis dan Yahudi tanpa sedar kamu sebenarnya memerangi diri-diri kamu sendiri. Mengapa aku tidak merasakan kasih sayang di sini?

    Oh Tuhan... apa dah jadi ni...
    Selamatkanlah mereka. Kasihan manusia...
    Semua terpinga-pinga melihat dunia dan karenahnya...

    ReplyDelete
  70. Kita semua pelakon... masing-masing ada watak yang perlu dilakonkan... lakonkan watak masing-masing yang telah ditetapkan oleh Pengarah... Selamat berlakon... semoga berjaya mendapat "Anugerah Pelakon Terbaik" bagi kategori masing-masing di Dunia yang sementara ini... Sekian Wassalam.

    ReplyDelete
  71. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Suku ataupun wilayah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://khilafahislam.eu.ht

    ReplyDelete
  72. ;)
    Dunia dah kiamat pun. Islam dah lama kalah. Sy cuma nak hidup mcm org biasa je. Semua nak baking Islam sedangkan majoriti dlm dunia ramai yg kafir. Tak sampai hati nak hantar semua tu pergi nerkara. Takpelah, sy nak stay dgn manusia lain. Tenggelam pun takpe. Dari bersama dengan umat Islam yang sungguh ego dan sombong. Rasa Allah tu nak sokong dia je. Islam dah jadi sungguh ekslusif. Semua tak sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain sedar...kau tu je yang kurang waras dan tak sedar diri.

      Delete
    2. Kaum mana yang nak terima kau? Hahaha...tak sedar diri.

      Delete
    3. MayangSari..kau tu yang katak bawah tempurung. Taknak bercampur gaul dgn orang masjid orang keagamaan. Kau tu typical manusia yang konon bijak tapi pemalas. Dah la tak tahu..tak bertanya..dah la bodoh taknak belajar. Buat kesimpulan sendiri tak berguru. Syok sendiri.

      Delete
    4. MayangSari, ego kau tinggi tapi ilmu kau tiada. Al Quran tak dikaji mulut mengata-ngata. Orang lain happy tapi kau sengsara. Masalah diri bertimbun sebab sifat kau yang celaka. Hahaha!!

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  73. Manusia yang hidup atas muka bumi dah lupa asal-usul. Lagi-lagi orang Islam. Sungguh sombong dan angkuh. Semua dah tak sabar-sabar nak sembelih orang Yahudi. Sesungguhnya Allah la yang mencipta semua jiwa-jiwa dengan penuh kasih sayang. Dibelainya setiap satu walaupun diuji. Tak mungkin Allah yang Maha Penyayang akan memusuhi ciptaanNya sendiri apatah lagi mahu memberi api yang membakar pada jiwa ciptaanNya. Mana pergi sifat penyayangNya itu sehinggakan susah nak mengampunkan mereka? Sesungguhnya Allah menurunkan Al-Quran untuk umat manusia berfikir. Tapi rata-rata ramai yang sungguh bodoh mengikut dengan buta tuli tanpa berfikir. Otak semua dicampakkan masuk ke dalam tong sampah. Kebenaran itu bersifat menghancur kebatilan. Takkan ia goyah walaupun dipersoalkan dengan bertubi-tubi. Kalian semua pengecut. Rasa benar semua ilmu datang dari Tuhan. Hadith pula yang tak pasti dijadikan pegangan. Tiada langsung sifat pengasih dan penyayang dalam diri. Habis semua orang yang dibenci mahu dihantar ke dalam neraka. Kamu fikir kamu siapa? Kamu sombong dan mahu menjadi tuhan? Bodoh dan sombong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yang bodoh sombong MayangSari. Tuhan cipta syaitan kan? Tapi bila syaitan engkar..tuhan marah dan melaknat setan..begitu jugak manusia..kalau ikut setan tuhan hukum lah.

      Delete
    2. MayangSari...MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG tu je yang kau dok ulang. MAHA MENGHUKUM kau tak sebut? Ke tak tahu?

      Delete
    3. MayangSari..kau tu yang salah nilai orang islam. Tak percaya? Cuba dekati mereka. Cuba bergaul dgn orang islam yang tak ekstreme yang ramai diMalaysia. Jangan komen kalau tak pasti. Jangan mengata kalau tak mengerti. Wahai katak dibawah tempurung...keluarlah kalau tak percaya.

      Delete
    4. MayangSari. Kau tu takde jati diri. Seorang yang pemalas dan mudah putus asa. Katak dibawah tempurung yang tak kenal kaum dan bangsanya sendiri sebab dok bergaul dgn kelompok yang syok sendiri dan suka mengata.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  74. Kamu fikir Allah menyokong Islam mahu sembelih Yahudi? Adilkah Tuhan yang sebegitu? Tuhan berpihak pada Umat Islam dan berlawan dengan Iblis,Dajjal, Yahudi dan kafir yang lain? Tuhan lawan manusia? Tuhan lawan makhlukNya? Gila ke kamu semua? Mana pergi otak kamu? Dah cair sampai keluar kat hidung macam hingus? Lalu jadilah kamu semua tiada berotak.

    Bukaklah mata. Imam Mahadi dan Nabi Isa bukan datang nak mendakap kamu umat Islam yang bodoh, sombong dan ego. Tapi datang untuk melempang-lempang kamu supaya terjaga dari lena. Kamu fikir mereka mahu umat yang berpenyakit seperti kamu semua? Asal berzikir je confirm masuk syurga. Asal berjubah je pasti bawa kebenaran. Allah itu hanya mahu orang yang ikhlas. Orang yang ikhlas di dalam hati penuh rasa kasih dan sayang. Tapi lihatlah sendiri hati-hati umat Islam yang kini. Dahla malas, belajar agama tinggi-tinggi untuk dapatkan jawatan dan pendapatan. Semua demi sesuap nasi. Manusia menderita atas muka bumi semua salahkan Yahudi. Kamu fikir Freemason hebat sangatkah sampai bumi Tuhan nak dikuasai? Kamu semua merendah-rendahkan Tuhan. Allah bukan bodoh seperti sangkaan kamu semua. Bersekongkong dengan umat Islam dan menyembelih makhluknya yang lain. Jika kamu melaksanakan niat bodoh kamu semua itu, nescaya ramai orang akan hancur hatinya dan berputus asa dengan Tuhan. Aku tak mahu begitu. Aku mahu mereka tahu Tuhan itu ada untuk semua dan sentiasa ada untuk dengar orang mengadu. Aku mahu Tuhan yang pengasih dan penyayang yang benarkan semua hidup dengan aman atas muka bumi. Kamu semua sungguh bodoh dalam membaca rentak permainan Tuhan. Dibaginya teka teki untuk dihuraikan, lain pulak kefahamannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MayangSari...Sekurang-kurangnya kami sibuk berzikir sedang kamu sibuk menghina. Kami sibuk berfikir kamu pula sibuk mengata. Kami dalam sejahtera, kamu dalam dengki dan binasa. Kenapa?

      Delete
  75. Kamu mahu berperang dan menyembelih manusia yang lain? Datang sembelih aku dulu. Datang pijak-pijak aku dulu kerana aku tak mahu disalahkan Tuhan kerana tidak mengingatkan kamu. Mari datang dan berlawan dengan aku jika kamu semua benar berani. Kamu semua hidup untuk sesuap nasi. Akulah orang yang akan selalu berdoa dan meminta pada tuhan agar kamu semua gagal. HAhahahahahaha.
    Akulah orang yang meminta pada tuhan agar bumi terus hidup untuk manusia yang lain. Kamu sokong Islam, aku sokong umat manusia. Akulah orang yang mahu memberi harapan pada orang kafir yang lain untuk percaya Tuhan juga ada bersama mereka.

    Akulah yang akan menjadi batu besar pada 'imam Mahadi' kamu sebagai penghalang. Mati pun aku tak takut. Biar aku mati sbg penghalang umat Islam dari menyembelih manusia yang lain. Aku malu jadi saudara kamu. Aku tak tahu mana nak letak muka aku pada manusia lain gara-gara ketaksuban kamu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah cukup amal ke tak takut mati? Lagi satu, bila pulak kami kau jadi saudara kami?

      Delete
    2. Nak jadi penghalang!! Wah..hebatnya kau. Ingat buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sesekali. Orang yang baik tak kira apa agama kita lindung, tapi yang tak baik? Nak biar je sehingga memudaratkan? Nak berhujah pun jangan sampai jadi biol.

      Delete
    3. MayangSari yang biol dan tak cukup akal. Kau tahu ke apa makna kafir? Kafir tu maksudnya engkar. Kalau orang bukan islam tapi dia baik, itu golongan mukmin. Tuhan sayang yang itu bukan yg kafir. Paham? Kau tu golongan mana? Yang akur atau yang engkar?

      Delete
    4. Kami yang malu dengan kau "mayangsari". Ingat..setinggi tinggi ilmu adalah tidak tahu. Kalau dah terasa ilmu tinggi dan hebat tu berhati-hatilah. Nanti makan diri.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  76. Demi Waktu! Aku bersumpah. Kalian tidak akan temui 'kejayaan' yang kalian cari. Terkapai-kapailah kamu semua menanti Imam Mahadi mengetuai Tentera menyerang Yahudi.

    Demi Tuhan yang Maha Menciptakan. Dan Demi Tuhan yang Maha Pengasih!
    Rahmat dan kasih sayangNya akan turun dalam bentuk yang kamu benci dan rahmat ini akan menyakitkan kamu semua. Kerana ia sungguh baik untuk kamu.

    Maha Suci Tuhan dari apa yang kalian fikirkan!
    Maha Suci Tuhan dari tuduhan-tuduhan dan sangkaan-sangkaan palsu kalian bahawa Tuhan memusuhi makhluk ciptaanNya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan cipta setan tapi laknat setan bila ingkar kan? Tarak baca ka?

      Delete
    2. Kau tu ikut hati sangat. Ikut hati, mati. Ikut rasa, binasa. Ikut engkau?
      Terpesong la jawabnya. Tak dinafikan ada yahudi baik dan ada yang jahat. Macam manusia lain jugak. Tapi engkau nak lindung semua? Termasuk yg dok bunuh "saudara mara kau" di palestine sana? Waras ke kau ni?

      Delete
    3. Bersumpah?? Wahh!! Kalau dah janji tuhan begitu, jadinya begitu la. Kau bersumpah 7 bakul pun tak guna. Tuhan tu maha adil. Dia tak hukum kalau tak buat salah. Kalau engkar mestilah dia hukum. Kau kesian tu bagus tapi jangan sehingga kau engkar pulak.

      Delete
  77. http://jomstadi.blogspot.com/2013/01/21-disember-2012-bukan-kiamat-namun.html

    ada juga manusia yg nampak perkara ini

    ReplyDelete
  78. Mungkin benar, akan ada sesuatu yang besar bakal terjadi. Namun, disaat itu barulah kita semua akan menyesal. Dan sesungguhnya gelombang ini sungguh besar kerana ia adalah suatu Takdir yang tidak dapat dielak. Disaat itu barulah semua manusia merangkak-rangkak mencari Tuhan yang telah lama ditinggalkan. Kita menyangka kita di pihak yang benar dan melakukan perkara yang benar.

    Saudara-saudara sekalian hiduplah dengan tenang-tenang sehingga suatu saat hingar-bingar merenggut kamu dan keluarga kamu. Ingatlah pesanku yang satu ini, Tuhan ada selalu mendengarkan keluhanmu. Dia adalah Tuhan yang Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang. Tangisanmu benar meluluhkan hatiNya. Lalu pulanglah kalian ke pangkuan Tuhanmu yang lama telah kamu tinggalkan kerana kamu telah taksub menyembah agama dan bukan menyembahNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup tenang tu bagus tapi jangan lupa orang2 yang menderita akibat kawan2 kau tu. Contohnya saudara2 kami di Palestine yg dibunuh dan tindas setiap hari oleh orang2 yang kau bela tu.

      Delete
    2. Kau ikut sedap je kata orang sesat. Kau kenal ke kami semua? Pandangan aku kau tu yang jangan malas..tahu nak komen je ikut perasaan. Sembahyang cukup? Kerja buat? Zakat bayar? Surau pegi tak? Puasa penuh ke? Dah ganti solat? Quran baca tak? Kuliah agama dengar ke? Aku sangsi.

      Delete
  79. pelik sungguh aku baca even aku bukan tinggi ilmu agama.. jadi keliru sana sini. kena rujuk mereka yang arif

    SERAM >>PENGALAMAN USTAZ KAZIM ELIAS DI SAKAT LEMBAGA PUTIH
    Menarik >>MISTERI BENCI JADI SUKA

    ReplyDelete
  80. Salam..

    Allah yang menentukan dari rahim mana kamu akan dilahirkan maka sudah pasti Allah Tuhan tidak akan memusuhi kamu..

    Islam begitu miskin bila masuk bab kemanusian. Kenapa miskin benar kita dgn kemanusiaan... Orang kafir juga punya kemanusiaan seluhur hidup anugerah dari Tuhan. Mrk jua ALLAH yg menjadikannya.... sama macam kita. Apakah wajar Allah memusuhi mereka? Pasti dia sayang semua kamu. Allah sayang semua hambanya...

    Fikir-fikir lah bro..

    Yabeda

    ReplyDelete
  81. Sukar untuk diterjemahkan oleh akal yang sejengkal ini. Cuma sentiasa bermohon pada Allah agar dia kembali ke jalan yang benar diredhai Allah s.w.t.

    Dalam kecelaruan umat Islam sekarang ni, banyak pihak yang senang2 mempergunakan seseorang demi kepentingan diri sendiri...mungkin 'brother' ini adalah salah sorang yang telah dipergunakan. Banyak Jin2 yang berupa dalam pelbagai dan menghasut jugak di dalam pelbagai cara....agar tergolong dalam golongannya. Jadi sama2lah kita hindari dan hafal surah Al-Kahfi ayat 1-10 agar kita semua terhindar dari segala mcam fitnah akhiruzaman ini.

    ReplyDelete
  82. Salam Bro Kapak,jgnlah terlalu taksub dgn claim seseorang sebagai apa yg bersangkut paut hal the second coming hal agama Islam,Allah,Rasul dan Nabi dan juga Kitab Suci Al Quran,sebagai umat Islam kita seharusnya lakukan yg wajib dan ikut lah Rukun Islam dan Rukun Iman berguru lah dgn guru yg bertauliah,tinggalkan yg kurafat jadikan lah Rukun Islam dan Rukun Iman sebagai pegangan,Insyallah NurHidayah akan sampai kedalam hati saudara

    ReplyDelete
  83. orang melayu tetap orang melayu... mak bapak die nak claim macam mana pulak. patut la ajaran Sesat bermaharaja lela diMalaysia

    ReplyDelete
  84. Orang melayu terlalau taksub dengan ajaran sesat. sumer yang terjerumus ramai golongan bijak pandai dan profesional.. dan sedihnya mereka turut menyeret kawan-kawan menyertai kesesatan mereka.

    ReplyDelete
  85. Beta adalah raja saentero dunia.. sultan sulu a.k.a syaiton of sulu dan juga raja empayar langkasuka ni pon bawah naungan beta... bermacam tanda beta ada.. beta perintah kan syuib bin soleh mengadap beta. beta amat murka kerana dikatan memakai jersi malaysia tu salah... beta amat sygkan jersy beta ini.. beta penyokong kuat harimau malaya. lagi satu, kenapa Datuk sri najib jumpa Syuib x minta kebenaran dari beta dulu... jgn buat beta murka padah akibatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik kau pakai nama samaran nikotin bukan narkotik he he he!

      Delete
  86. Bro Kapak,

    Sy rasa memang akan berlaku sesuatu. Niat tuan hamba benar, namun jgn lupa, jgn sampai rasa belas kasihan tu hilang dalam diri. Sekiranya terjadi huru-hara selepas ini, jangan dijadikan musuh pada saudara sendiri. Ingat manusia lain..kasihani mereka..

    ReplyDelete
  87. Bersiap sedialah kita dengan apa pun yang bakal berlaku. Ingat, Allah sentiasa ada di sisi kita.

    ReplyDelete
  88. Brado Kapak,

    Terima Kasih atas entri ini. Ia adalah suatu maklumat yang berguna. Sahabat-sahabat yang di luar sana, teguhkan peganganmu dan percayalah bahwa Allah itu ada. Jangan berputus harap jika alam akan menghempapmu nanti. Teruskan berjuang dan lindungi ahli keluargamu sendiri. Itu sudah cukup besar maknanya. Kita tak tahu berapa lama kita akan hidup selesa begini..

    ReplyDelete
  89. Ingat, berjuanglah sehabis baik. Dengan sepenuh hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  90. http://brigadezameerfisabilillah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  91. Macam bodoh je duk panggil mamat tabligh tu "TUANKU" dan "BAGINDA".

    Kepada owner Blog...Dari sudut sejarah..Si Tabligh mengaku pewaris Kerajaan Buddha Sriwijaya,Kerajaan hindu-buddha Langkasuka,Empayar majapahit hindu sememangnya tersangatlah cetek pengetahuan sejarah.

    enuff said..Si Tabligh tu is KING OF FAKE..

    ReplyDelete
  92. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  93. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  94. pemuda bani tamim bukanlah pewaris takhta mana2 raja kat dunia ni, tpi dia lantikan Tuhan kerana ada sebut dalam hadith. Dia tak perlu menuntut hak sebagai pewaris takhta untuk naik menjadi pemimpin umat islam kerana Tuhan ada caraNya sendiri untuk menaikkan orang yang Dia lantik.... dalam islam pula mana boleh tuntut2 hak nak jadi raja.

    ReplyDelete
  95. Assalamualaikum wr wb..
    1)Blog Bradokapak telah mewarnai dunia blog dengan hasil kajian, pemikiran, analisa dengan cara tersendiri.saya percaya,blog ini diminati ramai..
    2)catatan BK sepanjang brtemu saudara kita itu,dapat kita kongsi bersama..CUMA..sebaik sahaja BK mula menggunakan bahasa Tuanku, Baginda..ia telah menghairankan,menggugah keyakinan dan merubah tanggapan pembaca setia blog BK.
    3)Adalah lebih baik,lebih bermanfaat jika BK terus bersikap NEUTRAL,sebagai pencari,bukan pengikut yg seolah2,seakan2 terlalu cepat berubah, terpengaruh dengan sedikit pendedahan sahaja.yang rugi, pembaca setia blog ini dan diri BK sendiri.
    4)Selagi episod akhirzaman belum selesai,Imam hakiki belum muncul,akan ada rantaian 'pseudo'Imam, pseudo Pembantu Imam.kadang2senarionya amat REALISTIK sekali seolah2benar dengan realitinya.padahal..ia masih lagi..
    5) samaran dalam samaran bagi menutup permata sebenar.jika kita cepat melutu kpd salah satu samarana2 itu,maka kita akan cepat menidakkan apanbila yang benar sebenar-benarnya muncul nanti.so,keep cool brado..jgn cepat2latah..Nabi yg pesan begitu bro.."at-Ta-anni minallah, al-'Ajalatu m,inas syaithan.."tenang dari Allah,gopoh,cepat-cepat dari tipudaya jua akhirnya.
    6)kalaupun benar,intan yang tulin tak perlu canang kata aku tulin bro.Kalau barang baik,tak perlu dakwa-dakwi,sendiri orang kenal. Ruh kenal Ruh.Ruh kenal pencipta Ruh.sebab pernah bertemu satu masa dulu.Imam pun spt itu juga.tidak akan ada dakwa dakwi.sendiri orang kenal,sendiri orang cari.Siapa yang memperkenalkan?siapa lagi kalau bukan Allah sendiri khithob dan turunkan Amar kpd Ruh?teknologi Rabbani tertinggi tak perlu pakai facebook,tweet,sms dll.
    7)yang benar,sampai masa sendiri akan bersatu.Allah punya kerja,dgn cara Dia sendiri.tak perlu risau.
    8)nasihat saya,keep nutrale bro..jgn guna istilah Baginda, Tuanku dlm blog sdr..x sedaplah rasanya bagi yg hati masih crystal clear dari pengaruh2luar..boleh berhubung,but,never go too deep into,empathy ke dalam medan saudara kita itu.terus mencari,yg dicvari dekat,sebab ada hijab maka x nampak spt mata x nampak bulu mata.yang mencari,akhir sekali itulah yg dicari,jika tersingkap budi dan hati.tahniah, dan terimakasih. ADIOS.

    ReplyDelete
  96. apa yang dicari? ALLAH jua selamanya..selagi belum betul2 ketemu, selagi itu menggagau merata2..salam senyum, slamat berukhwwah.wslm

    ReplyDelete
  97. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  98. slmkm, nampak seperti ada pertalian 3 segi antara RN, BK dan Seri Berjaya Nusantara(yg pernah menyamar sbg Srikandi MO)..entah mengapa..teringat pule kpd Muhdalina..

    ReplyDelete
  99. Abg tanya ke dia sebut Lailahaillallah dalam hati aku nak sebut apa?
    nak tahu jawapan RN ni camana.

    ReplyDelete
  100. Kenapa dengan Muhdalena tu Boboy...?

    ReplyDelete
  101. Assalamua'laikum WBT

    Semoga Allah meniupkan ketenangan di hati-hati kita yg membaca artikel ini. bersangka baik lebih baik dari mengeluarkan kata-kata yg hanya mendatangkan keburukan. berdiam dirilah jika rasa hendak melepaskan amarah. diam itu lebih baik. bersatulah Ummat Muhammad, dunia Islam di luar sana diuji dengan begitu getir sekali. bersyukurlah dengan nikmat yang diberikan Allah SWT kepada kita. sementara tenang, ingat 5 sebelum 5. In sha Allah.

    ReplyDelete
  102. Mengikut kisah ni saya dapat gambarkan mcm akidah syiah aswj ahli sufi dll bercampur gaul..
    Contoh : di bai ah terus dari langit

    Mcm syiah ade imam 12 yg tinggi darjat dari Nabi
    ASWJ pula bergantung pada Al-Quran dan Sunnah... Selepas Rasulullah tiada lagi wahyu terus dari Allah... Yg tinggal paa kita hanya Al-Quran dan Sunnah..
    Jadi gengam lah pegangan ini kuat2
    Wallahu Alam

    ReplyDelete
  103. salam.

    cerita ttg RN ni dah senyap lak.
    takde info terbaru ke?

    tk.

    ReplyDelete
  104. ini cerita karut yang sedap dibaca. boleh animasikan jadi macam upin & ipin

    ReplyDelete
  105. dia gila jangan percaya,menyesatkan...sial betol!

    ReplyDelete
  106. sesattt...ajaran sesattt dari org2 yg gila babi dan gila kuasa!!! nauzubillahhhhh.......

    ReplyDelete
  107. Assalamualaikum...
    Aq tertatik pada komen balas BK kat no.12 yg menyatakan org tu xnak claim istana...tp pada bulan ramadhan yg mulia ini kumpulan mereka telah ditahan ketika cuba memasuki istana negara..
    Sila perjelaskan..

    ReplyDelete
  108. Rasulullah pun kena israk mikraj masa nak terima perintah solat. tuanlu selamba je cakap direct dengan tuhan. tangan seluk poket lagi.

    org pakai henpon pun nak nangis apolah tuanlu ni, jubah tu dia jahit mesin ka tangan. ntah2 bendera tu pun print kat kedai cina bayar pakai RM lepas tukar duit zaman nabi kat pengurup wang Chandran

    ReplyDelete
  109. bahangong la geng2 ni... psiko giler... belagak cam tahu yg haq... xleh pakai jersey, hp bagai yg dia pakai kereta tu bende...

    ReplyDelete
  110. Kalau benar boleh jumpa dia dimana.?. ak ingin teliti haq yg disampaikan...

    ReplyDelete
  111. ak kt area Ipoh... klu dia btol rse dia tahu yg haq... mari, kita teliti... kita jmpe... jgn nk influence org ngn ayat2 psiko korg...

    ReplyDelete
  112. haha...klaka la cerita ni...Hebat btol MERENGmahawangsa ni

    ReplyDelete
  113. Bodoh macam babi hutan...hahaha kalau aku jumpa aku lempang sultan setan merengwangsa sorang2 kuat2 kasi sampai pekak...bangang !!!

    ReplyDelete
  114. baru jer masuk berita tv3 . hehehe..

    ReplyDelete
  115. Bangang.bodoh.bahlul yg dpt aku kata kepada penulis dgn pencerita....ini semua poyo...malaysia dah merdeka baru nak tuntut...aku setia pada raja dan tanah airku...daulat tuanku.

    ReplyDelete
  116. Tongku dah kena tangkap. Selamat hari raya tongku. Andaikata aritu tongku bagi kami sejuta sorg seperti dijanjikan, tentulah patik sanggup menjadi macai tongku, berdemo depan balai polis setiap hari demi pembebasan tongku. Tak apalah tongku nasik dah jadi bubur. Selamat hari raya di lokap ye tongku.

    ReplyDelete
  117. Xleh ke kite pkai bju jsey and sluar jeans???
    Cbe ko bg tau aq, apsal xleh pkai?
    Ustad mane yg ajar ko 2...meh jmpe aq...baruah siall..
    kite mengadap allah..bkn dri segi kite berpakaian
    yg penting besih, suci n ikhlas...

    ReplyDelete
  118. DENGAN
    NAMA ALLAH
    YANG MAHA PENGASIH LAGI
    MAHA PENYAYANG

    SEGALA PUJI BAGI ALLAH, TUHAN SELURUH ALAM
    SALAWAT DAN SALAM KE ATAS RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W

    ”SESUNGGUHNYA AKU BERSAKSI BAHAWA TIADA TUHAN YANG PATUT DISEMBAH SELAIN ALLAH DAN MUHAMMAD ITU RASULULLAH.”


    ASSALAAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WAL BARAKAATU

    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    BERTAKWALAH KEPADA ALLAH, TUHAN SELURUH ALAM INI

    SESUNGGUHNYA AKU MENYERU KAMU DENGAN NAMA ALLAH DAN RASUL-NYA NABI MUHAMMAD S.A.W
    BERPEGANGLAH KEPADA DUA PERKARA
    IAITU
    KITABULLAH AL-QUR’AN DAN AS-SUNNAH NABI MUHAMMAD S.A.W

    SESUNGGUHNYA
    AKU BERIMAN KEPADA ALLAH DAN RASUL-NYA, MALAIKAT-MALAIKATNYA, KITAB-KITABNYA, HARI AKHIRAT DAN SEGALA QADA’DAN QADAR ITU DARI ALLAH SEMATA-MATA.


    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    BERSYAHADAHLAH DAN PATUHI
    DENGAN SABAR DAN REDHA AKAN PERSAKSIAN MU ITU,
    TUNAIKAN SOLAT FARDHU PADA WAKTUNYA, BERPUASALAH SEBULAN DI BULAN RAMADHAN, KELUARKAN ZAKAT DARI HARTA-HARTA YANG ALLAH PINJAMKAN KEPADA KAMU DAN TUNAIKAN HAJI APABILA KAMU MAMPU. INGATLAH SEMUA ITU LAKUKANLAH DENGAN IHSAN YAKNI KAMU MELAKUKAN IBADAH ITU SEOLAH-OLAH ALLAH MELIHAT KAMU DAN KAMU MELIHAT ALLAH.
    DAN, BERIKHLASLAH DALAM BERAGAMA AGAR KAMU SELAMAT
    DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.


    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    ISLAMLAH DENGAN KEISLAMAN YANG MENYELURUH NESCAYA KAMU SELAMAT. SESUNGGUHNYA AGAMA ISLAM INI ADALAH SATU-SATUNYA JALAN YANG MENJADIKAN KAMU DIREDHAI ALLAH DAN BERSATU SEBAGAI UMAT ISLAM YANG SELAMAT DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.
    JANGANLAH KAMU MEMILIH JALAN SELAIN ISLAM ATAU KAMU AKAN ROSAK BINASA DAN DIMURKAI ALLAH.


    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    BERSATULAH KAMU SEMUA DI BAWAH SATU KALIMAH IMAN.
    TEGAKKAN BENDERA ISLAM AL-LIWA’ DAN AR-RAYAH.
    BERHUKUMLAH DENGAN HUKUM ALLAH ATAU KAMU DIPANDANG ALLAH SEBAGAI KAFIR KEPADA-NYA
    JANGANLAH KAMU KAFIR KEPADA ALLAH
    DAN JANGANLAH KAMU MENJADI MUNAFIK KERANA BERTUHANKAN NAFSU DIRI YANG MEMBINASA.
    DAN JANGANLAH KAMU MATI KECUALI DALAM ISLAM.


    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    AMALKAN SUNNAH NABI YANG DIAJARKAN KEPADA KAMU MELALUI HADIS-HADIS NABI MUHAMMAD S.A.W YANG DISAMPAIKAN KEPADA MU OLEH ULAMA-ULAMA YANG TAKUT KEPADA ALLAH
    DAN YANG BERAMAL DENGAN SUNNAH NABI MUHAMMAD S.A.W
    SERTA
    TINGGALKANLAH SELAIN YANG DEMIKIAN ITU


    WAHAI SAUDARA KU, UMAT ISLAM
    CUKUPLAH ALLAH SEBAGAI WAKIL BAGI KU ATAS SEGALA URUSAN. KEPADA-NYA KITA SEMUA BERTAKWA DAN BERTAWAKKAL

    SESUNGGUHNYA TIADA DAYA DAN UPAYA MELAINKAN KEKUATAN DAN PERTOLONGAN ALLAH YANG MAHA AGUNG LAGI MAHA MULIA.

    SEMOGA ALLAH MENGHIMPUNKAN KITA SEMUA DALAM
    KEBAIKAN DAN KESELAMATAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.
    AMIN

    SESUNGGUHNYA PERUTUSAN INI DARIPADAKU

    IMAM MUHAMMAD JIBRIL AL-KHAIR B.A
    HAMBA ALLAH

    ReplyDelete
  119. Assalamualaikum....
    Sekelian hamba Allah...
    Jika masanya tiba...
    Maka ia akan tiba seperti yg dijanjikan Allah...
    Tak perlu bermusuh tak perlu hasad...
    Kita masih umat Muhammad SAW...
    Masing2 mencari kebenaran...
    Tetapi kekadng kita tersilap mengagongkan manusia...
    Imam Mahdi atau Syuiabul Soleh adalah dua watak akhir zaman agar manusia tetap pada landasan akidah...
    Bukan berpecah...
    Jika tiba MASA...
    Maka akan berlakulah ia...
    Jangan hina menghina kerana mereka juga berguna...
    Jika ketentuan Allah itu tiba...
    Maka ia akan tiba jua...
    Selagi mana Allah menghendaki dia di sembunyikan...
    Maka terhijablah dia...
    Dia hanya manusia biasa...
    Bukan tuanku atau baginda...hanya manusia pemengang amanah yg tidak terbekas dgn gelaran...
    Dan dia pun tidak tahu gelaran baginya....
    Jika sampai tempoh...
    Yang dibunuh pasni dibunuh....
    "Allah tidak zalim...tetapi manusialah yang menzalim diri sendiri..."
    Murka Allah bukan seperti amarah manusia...
    Kasih sayangnya tidak terbatas....
    Apa guna Syurga jika tidak dihuni oleh hambanya yg taat. ..
    Apa guna neraka kita tidak pada yg dilaknat...
    Org Yahudi akan dihancurkan bukan tanda Allah tidak menyayangi mereka...
    Tetapi....layakkah mereka hidup dalam dunia Allah yang maha penyayang ini....sedangkan mereka engkar...

    ReplyDelete
  120. Bissmillahirrahmannirrahhimm..mintak bradokapak beri alamat di mana saya boleh melawar syuib bin solih itu?

    ReplyDelete
  121. Sms kan jika perlu di rahsia kan..0128738756

    ReplyDelete
  122. Pope Benedict mletak jwatan kerana "Tuanku"???dasyat betul "Tuanku" yg akhirnya sang penipu!!!

    ReplyDelete
  123. belajar2lah untuk menghormati ilmu pengetahuan orang lain yang tiada pada kita

    kepada brado kapak!

    silakan terus untuk menulis,walaupun apa yang anda tulis tidak dipersetujui oleh ramai orang lain
    sekurang2nya anda memiliki blog untuk sama2 orang2 lain baca

    ReplyDelete
  124. gambar kat atas pun "Tuanku" pakai seluar jeans.!!! apa cerrr??

    ReplyDelete
  125. My Data\NotaDim\iklan
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi

    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam
    Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia


    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DI SELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FI SABILILLAH

    “Apabila sudah habis bulan-bulan haram itu, maka BUNUHLAH orang-orang musyrikin itu di mana saja kamu jumpai mereka, tangkaplah mereka, tawanlah mereka, dan intailah di tempat pengintaian. Jika mereka bertaubat dan mendirikan shalat dan menunaikan zakat, maka berilah kebebasan kepada mereka untuk berjalan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
    (QS. Al-Taubah [9]: 5

    “Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah)..
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    “Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkan (pendirian) orang-orang yang telah beriman”. Kelak akan Aku jatuhkan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang kafir,maka penggallah kepala mereka dan pancunglah tiap-tiap ujung jari mereka.
    Qs. Al-Anfaal :12

    Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir di medan perang maka pancunglah batang leher mereka.
    Qs. Muhammad : 4

    Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri .
    Al-Baqarah : 190

    Telah diizinkan berperang bagi orang-orang yang diperangi, karena sesungguhnya mereka telah dianiaya.
    Dan sesungguhnya Allah, benar-benar Maha Kuasa menolong mereka itu,
    Al-Hajj (22) : 40

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    MEREKA YANG MEMATUHI DAN MELAKSANAKAN PENGUMUMAN INI
    ADALAH TENTARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH
    SEDANGKAN YANG RAGU DAN MENOLAKNYA MAKA
    MEREKA SECARA OTOMATIS MENJADI MUSUH ISLAM YANG HARUS DIHANCURKAN.

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
  126. Asalamu'alaikum wbt
    Salam rahayu saudaraku


    1pesanku
    Jika tiada arti bagimu abaikan sahaja.


    JIKA ALLAHSWT MENHENDAKI
    NESCAYA DGN SEBATANG PUN KAU AKAN MENGENALI NYA



    :) SALAM TAUHID
    DARI KU .




    WIJAYAMALA SINGAAAAAA!!!!!
    AMIN YA SAUDARAKU
    MOGA ALLAHSWT

    BERSAMA MU
    .

    ReplyDelete